پارس ناز پورتال

چگونه از سردردهای تابستانی در امان بمانیم؟

چگونه از سردردهای تابستانی در امان بمانیم؟

چگونه از سردردهای تابستانی در امان بمانیم؟ 

گرمای هوا در تابستان می‌تواند منجر به سردرد در بعضی افراد شود، راه هاي بسیار مفیدی وجود دارد تا از این عارضه در امان بمانیم. تابستان برترین زمان برای انجام فعالیت هاي بیرون خانه هست اما سپری کردن زمان زیادی زیر نور آفتاب باعث بروز مشکلات جسمی میشود که متعارف ترین انها سردرد تابستانی هست.

 

یکی از مشکلات متعارف که در تابستان افراد با آن مواجه می‌شوند سردرد بدون هیچ دلیلی می باشد اگر بدون هیچ علتی سر در می گیرید گرمای تابستان علت آن هست و ممکن هست که هر روز با آن وقتی بیرون خانه فعالیت می‌کنید مواجه باشید و برای این سردرد فصلی تجویز داروی نیست اما داروهای تاثیرگذار طبیعی میباشند که از سردرد پیش گیری میکند ، از دست رفتن آب بدن یکی از علل سردرد هست.

 

چگونگی بهره گیری از نسخه هاي طبیعی برای پیشگیری از سردرد

آب ، آب ، آب : هیچ چیز از سردرد تابستان به اندازه نوشیدن آب پیشگیری نمی‌کند ، کم آبی روی عملکرد بدن و تاثیر مستقیم روی فشار خون دارد همین تغییرات باعث سردرد می‌شود.

 

اجتناب از مصرف نوشابه : آّب بنوشید و از مصرف فراوان چای ، الکل ، نوشابه که شما را اکثر کم آب میکند اجتناب کنید این به علت خاصیت ادرارآوری این محصولات هست که باعث می‌شود آب زیادی از بدن دفع شود.

 

پناه بردن به سایه : از بیرون و زیر نور مستقیم آفتاب ماندن در مدت طولانی خودداری کنید این علت مهمی هست. وقتی در طول تابستان از سردرد و خستگی رنج می‌برید تا آنجا که امکان دارد لباسهای پوشیده و کلاه بپوشید.

 

رژیم متعادل :تغییرات کوچکی را در رژیم خوراکی تان ایجاد کنید و از میوه ها و سبزیجاتی که حاوی آب میباشند مصرف کنید ، هندوانه برترین گزینش برای رطوبت و آب بدن هست.

 

نوشیدنی اکثر : آبمیوه برترین گزینه برای خنک ماندن هست که یک بخش آب آن بعنوان ویتامین و مواد معدنی عمل میکند که از سردرد پیشگیری میکند.

 

دمای اتاق : کولری را گزینش کنید که مطمئن باشید دمای مناسبی دارد چون اکثر زمان را در خانه سپری میکنید و دمای بالا باعث سردرد میشود.

 

ورزش صبحگاهی : صبح را برای ورزش گزینه کنید چون خنک ترین زمان روز هست ، ورزش در گرما افراد را اکثر خسته و کم آب میکند.

 

نکات مسافرتی : مقدار کافی آب و غذا با خود ببرید و همینطور یخچال مسافرتی کار را برای شما آسان تر می‌کند و از ضدآفتاب و لباسهای پوشیده بهره گیری کنید.

 

تغییرات دردو : اگر نمی‌خواهید از دو صرف نظر کنید زمین تمرین خود را تغییر دهید و جایی که سایه هست بروید چون تعرق چندان باعث خستگی و سردرد می‌شود حتما هنگام خروج از خانه از ضد آفتاب بهره گیری کنید.

 

نوشیدن آب نارگیل :به علت کمبود آب نگران سردرد نباشید چرا که اگر بتوانید به اندازه کافی در فصل گرما آب نارگیل میل کنید از سردردهای تابستانی در امان خواهید ماند.