پارس ناز پورتال

عدم تمایل شاهرخ استخری به انتشار عکس همسرش

مجموعه : اخبار سینما
عدم تمایل شاهرخ استخری به انتشار عکس همسرش

عدم تمایل شاهرخ استخری به انتشار عکس همسرش 

شاهرخ استخری بازیگر سینما و تلویزیون ایران همۀ وقت} تصاویر خودش و دختر کوچکش را به اشتراک می‌گذارد اما خبری از همسر وی نیست.شاهرخ استخری برعکس شمار زیادی از بازیگران جوان که ترجیح می‌دهند

 

مسیر هنری زندگیشان را با بحران مواجه نکنند, از 5 سال پیش زندگی مشترک خود را نخست کرد و خیلیزود صاحب دختری خوشگل به نام «پناه» شد که چندی پیش تولد 4سالگی اش را جشن گرفت.

 

بعد از ازدواج و پدر شدن زندگی شاهرخ تغییرات بزرگی کرده و نگاهش به زندگی و مقوله هاي مختلفان قدر تغییر کرده که میتوان ساعت ها با او در این ارتباط حرف زد. وی برای نخستین بار در مورد زندگی مشترک, ازدواج, همسر, تغییراتی که در سال های جدید داشت, دغدغه هاي فکری این روزهایش ودخترش گفتگو کرده هست.

 

#زندگی شما را به سه قسمت تقسیم می‌کنم, بخش مجردی و گذشته از ازدواج, بعد از ازدواجو بعد از به جهان آمدن دخترتان.هر کدام از این بخش ها چگونه سپری شد؟

 

در زمان مجردی من به علت اینکه از خانواده خودم هم خیلی زود جداو مستقل شدم, از همان ابتداباید به لحاظ مالی زندگی ام را مدیریت می‌کردم, ابتدای زندگی مستقلی که برای خودم تشکیل دادمچیزی نداشتمو حتی ان زمان هم بازیگر نبودم و جای دیگری با همان رشته مهندس صنایع مشغول کاربودم و بنا بر شرایط و فروش هایي که رخداد می افتاد, می توانست کمیسیون خوبی به من برساندو جرقه هایي در زندگی ام بزند.

 

کار در اساس تیوب هاي ریفورمر برای پالایشگاه ها و پتروشیمی ها بودکه با شرکتی در کشور آلمان همکاریداشتیم که به علت تحریم ها شرایط پرداخت پول به طرف المانی به قدر دشوار شد که دیگر آنها ازفروشی که برایشان انجام می دادم, شاد نبودند.

 

سال 82,83 که دانشگاه به اتمام رسید, خیلی جدیتر بازیگری را دنبال کردم. سال 86 بود که این رخداد خوبدر عرصه بازیگری برایم به وقوع ضمیمه. من برای دو کار اولی که بازی کردم هیچ پولی دریافت نکردم و حتی سریکی از کارها قرار بود به من هدیه اي بدهند که ندادند.نخستین کاری که بابت ان جایزه دریافت کردم, سریال «داداشی» در ماه رمضان بود . چند ماه سرکار بودم و در نهایتشغل قبلی ام را رها کردم.

 

#برگردیم به موضوع بچه دار شدن و تغییر در زندگی شما

 

وقتی دخترم به جهان آمد, دشگر شرایط عوض شد و یک مقدار برایم مقوله ارتزاق مهم شد. گرچه اینمهم شدن مادیات را دوست ندارم, ولی به دلایل شرایط زندگی و مخصوصا آینده دخترم, این تغییرات درزندگی ام ایجاد شد. اگر تا دیروز می‌گفتیم چون یک روز کار هست و یک روز نیست پس شغل دیگریکنار بازیگری داشته باشیم . دیگر این موضوع برایم جدی شد و خوشبختانه کاری را شروع کردم کهکماکان ادامه دارد.

 

حتی در اساس کاری هم کاری از پناه روی کارم تاثیرگذار هست و اگر قرار باشد کاری در شهرستان برایمدت طولانی باشد, آن را قبول نمی‌کنم.

 

#چند سال هست ازدواج کرده‌اید؟

 

5سال.

 

#تصمیمتان برای ازدواج چگونه جدی شد؟

 

ازدواج این طور نیست که مثلاً برایش برنامه ریزی کنی که همین اکنون وقتش شده و باید ازدواج کنی. منهمیشه میگفتم که دوست دارم در سن 34,35 سالگی اگر ازدواج برایم رخداد بیافتد مفید هست.وقتی هم که بازیگر شدم خیلی به این مضووع فکر نمی‌کردم که ازدواج ممکن هست به کارم لطمه وارد کندیا طرفدارانم را از دست بدهم.

 

#ازدواجتان چگونه رخداد افتاد؟

 

ازدواج برای من در حدود 31 سالگی رخداد افتاد و به نظرم اتفاقی هست که نمیشود دقیقا آن راپیش بینی کرد. تقدیر و سرنوشت در این موضوع خیلی دخیل هست. همۀ چیز در ازدواجم خیلی سرعاتفاق افتاد و هم خانواده من و هم خانواده همسرم هیچ مشکلی ایجاد نکردند. مقوله هایي مانند مهریه,جهاز و مراسم عروسی آن قدر ساده بود که احتمالاً یقین نکنید.

 

این روزها میبینم که چقدر از ازدواج هاو روابط به علت همین گفتگو ها و سخت گیری هاي خانواده ها به هم می‌خورد. این فاجعه استکه یکسری سنت ها تبدیل به سوراخ هاي فرهنگی شده و مسائلی به نادرست جا افتاده و روز به روز همبدتر می‌شود.

 

#دیدنی هست که در این مدتی که ازدواج کرده‌اید کسی همسرتان را ندیده هست؟

 

در برهه اي که هر چند وقت یکبار عکسی منتشر می شد که می گقتند این همسر شاهرخ استخریاست که همه ي دروغ بود. زیاد علت اسن موضوع این هست که دوست ندارم همسرم هم وارد حواشیاین حرفه شود و خود ما به اندازه کافی درگیر این مساله هستیم.

 

#با دقت به گفتگو هایي که داشتید, درمورد شکل درآمد از شغل بازیگری و اینکه گاهی هست و گاهی نیست, نمی ترسیدید که همسرتان با این شرایط کنار نیاید و این موضوع در زندگیتان دشوار ساز شود؟

 

همسرم مانند خودم از خانواده متوسط ایت و به گفته مشهور به لحاظ اجتماعی هم طبقه بودیم. آن چهقرار بود در زندگی رخداد بیافتد چیز خیلی متفاوتی از زندگی قبلیمان نبود. همسرم از کودکی در ایرانزندگی نمی‌کرد و از 16 سالگی کار کرده و این را با سربلندی میگویم, چون فاکتور مهمی برای من بودهاست.

 

برایمان رخداد عجیب غریبی نبود اگر من در بازیگری بیکار بودم; چون هر دو نفرمان می توانستیمو برویم کار کنیم و در آمد داشته باشیم. همسرم اصلا آدم متوقعی نبوده و نیست.

عدم تمایل شاهرخ استخری به انتشار عکس همسرش

#شما یک پدر جوان محسوب می‌شوید.

 

گرچه وقتی پناه به جهان آمد, من خیلی هم جوان نبودم.

 

#منظورم در شرایط فعلی جامعه ما هست که سن والدین ناسازگاری زیادی با سن بچه ها داردو شما در این شرایط نسبتا جوان هستید…

 

من حدودا 32 سالگی پدر شدم. آدم‌ها فکر میکنند هرچه از سنشان بگذرد آمادگیشان برای بچه دارشدن اکثر میشود. ولی دقیقا این برعکس هست و به نظرم نه تنها آمادگیشان اکثر نمی شودبلکه هم حوصله و اعصابشان هم کشش بچه دار شدن را نخواهد داشت. به نظرم لازم هست

 

اولادم ها از پس خودشان بربیایند و بعد به فکر بچه دار شدن باشند, چرا که پدر و مادر در قبال فرزندشانمسئول میباشند. این ر به زوج هایي می‌گویم که تکلیفشان مشخص هست و به نظرم زوج هایي کهبا هم دشوار دارند, نباید اصلا به بچه دار شدن فکر کنند و این فکر را نداشته باشند که مثلاً بچه دارشویم, مشکلاتمان حل میشود. این موضوع برای زمان مادرزرگ هاي ما بود که به دلیل بچه دربدترین شرایط هم می سوختند و می ساختند.

 

#حس پدر شدن مفید بود؟

 

خیلی بابت آن جوگیر نشده بودم. ضمن اینکه کوشش کردیم در مدل زندگیمان تغییر زیادی ایجاد نشودو هم اینکه روابط و کسانی که کنارمان بودند, حفظ کنیم. بی خوابی هم جز لاینفک کار ما اسکه گذشته از تولد پناه به آن عادت داشتم.

 

#تاکنون شده پناه را طوری دعوا کنید که خودتان پشیمان شوید؟

 

خیلی کم این رخداد افتاده و احتمالاً در این سالها فقط یکی دو بار بوده صدایم کمی بالا رفته و بعد از آنپناه یک جوری بغض کرد که احساس کردم من اصلا برای اینکار ساخته نشده ام.

 

#تفریحات دو نفره شما با پناه چیست؟ چقدر خودتان با پناه بچه میشوید؟

 

چقدر با پناه بچه می‌شود؟! چی نمی‌شوم! هر چیزی که فکر می‌کنید شده ام. واقعا هر نقشیرا نقش بازی کرده ام. از شنگول و منگول تا باب اسفنجی همۀ را نقش بازی کرده ام.

 

#دیگر چه تفریحاتی دارید؟

 

یک وقت هاتیی پارک میرویم. در یکی دوسال جدید خیلی مشغول بودم و چندی پیش قسمت شدکه یک مسافرت مفید با هم برویم و روزهای طلایی خوبی را به جبران دو سال جدید تمام قد و تمام وقتدر خدمت پناه و همسرم بودم.

 

#چرا نام پناه را گزینه کردید؟

 

در واقع خرد جمعی بود. اسمی بود که مطرح شد و همۀ دوست داشتند.

 

#نام منحصر به فردی هست که چندان هم تکرار نشده هست.

 

بله. این نام را واقعا دوست داشتم و یکهو به دلم نشست. این طور نبود که این نام را در اطرافیانشنیده باشم یا کسی به من توصیه داده باشد.

 

#دوست دارید که بازیگر شود؟

 

به نظرم اگر بخواهد بازیگر شود خیلی قابلیت جلوگیري از این مساله را ندارم. گرچه خیلی هم تشویقشنیم کنم. اگر قرار باشد .وارد کار هنری شود ترجیح می‌دهم که در موسیقی فعالیت داشته باشد یا بهسمت فیلم نامه نویسی و کارگردانی برود.

 

#چیزی در این ارتباط شما را نگران کرده هست؟

 

چیزی که خیلی نگرانش هستم این هست که می‌ترسم پناه وارد جامعه اي شود که همۀ او رامی شناسند. من خودم چند سال طول کشید تا با این شهرت کنار بیایم. شما یادتان هست که من روزهای متمادی در منزل بودم و بیرون نمی آمدم. انواع واقسام سرگرمی ها مانند فیلم, کتاب و حتی پلی استیشن

 

را در منزل برای خودم فراهم میکردم و خردیهام را هم تلفنی انجام می دادم. بعضی وقت ها رفقا میگفتند برویم و فسیل شاهرخ را از روی مبل منزل اش جمع کنیم.

 

#هنوز هم با بچه هاي سینما معاشرت دارید؟ فکر میکنم این اواخر اکثر با امیر دلاوری و پندار اکبری ارتباط دارید….

 

با امیر دلاوری نازنین به این علت که هم از نظر جغرافیایی خیلی بهم نزدیک هستیم و هم اینکه دختران مانبا هم همبازی میباشند, معاشرت زیادی داریم. با پندار اکبری عزیز خیلی در ارتباط هستم و رفاقت مابه سالها گذشته باز میگردد.