پارس ناز پورتال

چرا شب ها ناگهان از خواب می پریم؟

چرا شب ها ناگهان از خواب می پریم؟

چرا شب ها ناگهان از خواب می پریم؟ 

شب هنگام است و شما هم خواب هستید ناگهان از خواب می پرید و بیدار می شوید,علت چیست؟برای پاسخ باید بگوییم که خواب انسان مراحل مختلفی دارد.تا به حال برای همه ی ما اتفاق افتاده که یک شب یا چند شب از خواب بپریم و دچار بدخوابی شویم. ولی بعضی افراد هستند که چه زود بخوابند چه دیر وقت؛

 

به طور معمول در ساعت معینی از شب بیدار میشوند. این اتفاق در صورت تکرار در طولانی مدت باعث میشوند تا بدن و مغز آسیب ببیند. در ادامه قصد ما این است تا یک بررسی کلی نسبت به این موضوع داشته باشیم و در آخر علت علمی بیدار شدن در ساعات مختلف از شب را بیان کنیم؛ با ما همراه باشید.

 

به نقل از سایت هلث نیوز در بدن ما انسان‌ها انرژی جریان دارد که شاید خیلی متوجه آن نباشیم .به گفته محققان ، بیدار شدن از خواب در زمان خاصی از شب، نشانه آن است که انرژی در بدن یا مسدود یا ضعیف شده است . اما بیدار شدن در ساعت هایی از شب مضر است که در ادامه به آن می پردازیم.

 

بین ساعت 9 تا 11:
مشکل خواب‌بین این 2 ساعت احتمال داشتن استرس را نشان می دهد.

 

بین ساعت 11تا 1 بامداد:
این زمان حیاتی برای سم‌زدایی و شروع فرایند مجدد است. کبد سم را می‌شکند و خون تازه را به گردش در می آورد.

 

بین ساعت 3تا 5 صبح:
این زمان‌ ترمیم ریه‌هاست و بدن از اکسیژن اشباع است. برای این‌که عملکرد بدن درست انجام شود، بدن را خوب گرم نگه‌دارید.

 

بین ساعت 5 تا 7 صبح:
این‌زمانی است که بقیه سموم آزاد شکسته و از بدن دفع می‌شود. داشتن یک رژیم غذایی نامناسب یا دیر غذا خوردن نیز می‌تواند به مشکلاتی منجر شود که شمارا در یک ساعت مشخص از خواب بیدار می‌کند.