پارس ناز پورتال

فواید شیر نارگیل برای خانم ها در دوران بارداری

فواید شیر نارگیل برای خانم ها در دوران بارداری

فواید شیر نارگیل برای خانم ها در دوران بارداری 

شیر نارگیل میتواند برای بانو ها در دوران بارداری بسیار خوب باشد. این خوراکی انرژی زا هست و میتواند مادران را سرحال نگه دارد. نارگیل, یکی از میوه هایی هست کـه کمتر مصرف می‌شود اما این میوه دارای موادمعدنی بی نظیر ای هست کـه برتر از هر قرص و ویتامینی در بدن عمل می‌کند.

 

نارگیل, یکی از خوراکی هـای پرطرفدار در کشورهایی مثل تایلند, سریلانکا, هند, جزایر آفریقا یا کارائیب بـه شمار می رود. دراین مناطق از شیر نارگیل برای پختن غذا یا حاضر کردن نوشیدنی گوناگون بهرهگیری میشود.شیر نارگیل ارزش غذای بالایی داشته و سرشار از ویتامین, املاح معدنی, آمینو اسید, کربوهیدرات, آنتی اکسیدان, آنزیم و سایر ریز مغذی هـای خوب برای بدن هست.

 

این نوشیدنی بعلت دارا بودن آهن, فسفر و الکترولیت پتاسیم میتواند در کاهش خستگی بدن بسیار کارساز باشد. شیر نارگیل را منبع غنی از منگنز, مس, سلنیوم و روی دانسته اند.

 

مبتلایان به سنگ کلیه شیر نارگیل بخورند

نتایج بـه دست آمده از یک پژوهش نشان می‌دهد بهرهگیری از شیرنارگیل برای دفع سنگ کلیه خوب هست. در شیر نارگیل کـه با رسیدن میوه کاهش می‌یابد, آنزیم‌ها و اسید آمینه‌هـای گوناگونی وجوددارد.گوشت سفید میوه نارگیل از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک و شیر آن کمی گرم و نمناک هست.

 

آب نارگیل بعلت داشتن املاح و موادمعدنی مهم شامل پتاسیم و منیزیم, خطر تشکیل سنگ کلیه را کاهش میدهد. بهمین علت پزشکان بـه کسانی کـه کلیه‌هـای سنگ‌ساز دارند پیشنهاد می‌کنند تا برای کوچک کردن سنگ‌هـای کلیه و دفع راحت آن‌ها از این نوشیدنی بهرهگیری کنند.

 

آب نارگیل مفید برای پوست

آب نارگیل بـه خصوص برای پوست‌هـای چرب خوب هست. از آنجا کـه حاوی سیتوکینین‌ها هست, روند پیری پوست را تنظیم میکند و کاربرد منظم آن بـه همراه آب لیمو بر روی پوست میدان انعطاف پذیری پوست را افزایش داده و از سفت شدن آن پیشگیري میکند.

 

نوشیدن هر روز آب نارگیل گردش خون را تقویت میکند کـه حاصل آن افزایش شفافیت پوست و از میان بردن علامت‌هـای خستگی و استرس هست.آب نارگیل هم‌ چنین بـه ترمیم زخم‌ها کمک می‌کند. زخم‌ها رابا آب نارگیل شست و شو دهید و بگذارید تا روی پوست شـما بتدریج خشک شود. این کار را سه تا چهار بار در روز انجام دهید و سپس با آب سرد محل زخم را بشویید.

 

اضافه بر این‌ها, اگر آب نارگیل رابا آب داخل وان برای حمام کردن ترکیب کنید, مانع از بروز عفونت‌هـای قارچی بـه خصوص در فصل زمستان میشود.هم‌ چنین با ترکیب آب نارگیل با صابون یا لوسیون بدن میتوانید پوست را دائماً نمناک نگه داشته ودر تمام روز از تشعشعات در امان نگه دارید. نتایج درمان پوست با آب نارگیل برخلاف سایر روش‌ها بـه سرعت بروز می‌کند.

 

فواید آب نارگیل برای زنان باردار

1- ضد یبوست
یبوست یکی از دشواری هـای شایع در دوران بارداری هست. این اوضاع میتواند بعلت افزایش سطح پروژسترون در بدن ودر نتیجه مصرف مکمل هـای آهن رخ دهد.فیبر موجود در آب نارگیل برای برطرف کردن یبوست تاثیرگذار هست.

 

در واقع, فیبر مدفوع را حجیم کرده و باعث تخلیه و تمیز شدن روده ها و دستگاه گوارش می‌شود.اضافه بر این, روغن نارگیل بـه عنوان یک مسهل طبیعی و متعادل عمل کرده و حرکات روده شـما را منظم میکند.

 

2- نگه‌داشتن سطح انرژی
زنان آبستن باید دراین دوران انرژی خودرا در سطح مطلوبی نگه دارند; برای این منظور, آب نارگیل میتواند انتخاب مناسبی باشد. آب نارگیل یک نوشیدنی سبک و طبیعی با محتوای الکترولیتی غنی هست کـه انرژی بدن را در سطح مطلوبی نگه می دارد.این نوشیدنی هم‌ چنین با افزایش سطح سوخت و ساز, کمک میکند تا انرژی در بدن ذخیره شود.

 

اضافه بر این, آب نارگیل غده تیروئید را تحریک کرده و عملکرد آنرا بهتر می‌کند. مقدار متعادل قند, پروتئین و سدیم موجود در آن سطح مایع بدن را در حد دلخواه نگه داشته و بدین ترتیب, با خستگی و سستی مبارزه میکند.

 

3- فراهم سازی منیزیم و کلسیم
درحالی کـه منیزیم باعث آرامش ماهیچه ها میشود, ماده دیگر موجود در آب نارگیل یعنی کلسیم, آنها را تحریک می‌کند.بنابر این, مصرف این مواد مغذی جلوی انقباض رحم را می گیرد. در ضمن, منیزیم موجود دراین نوشیدنی باعث تقویت استخوان ها و دندان می‌شوند.

 

خواص بی نظیر نارگیل
* آب نارگیل «مایع داخل میوه نارگیل» یکی از نوشیدنی‌هـای مغذی, نشاط آور و انرژی‌زای طبیعی با ارزش خوراکی بالا هست.

 

* این نوشیدنی برای رفع عطش در روزهای گرم تابستان بسیار خوب هست. در فصل تابستان بدن انسان بعلت تعریق چندان, مقدار قابل توجهی آب از دست میدهد و آب نارگیل بعلت دارا بودن “الکترولیت پتاسیم” و فراهم سازی ترکیب الکترولیتی در مایعات بدن, نوشیدنی سودمندی برای رفع تشنگی هست.

 

* آب نارگیل هم‌ چنین بـه کاهش وزن کمک میکند, احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد و فرد پس از نوشیدن آن, احساس سیری می‌کند.

 

* این نوشیدنی هم‌ چنین تأثیر خوب در نظارت میزان قندخون دارد و از این نظر انتخاب مناسبی برای افراد دیابتی هست.

 

* آب نارگیل سرشار از ریزمغذی‌هـای ضروری برای بدن همچون ویتامین ب کمپلکس, آمینواسیدها, آنزیم‌ها و ویتامین C هست.

 

* شیر نارگیل علامت‌هـای شمار زیادی از مریضی‌ها از جمله گلودرد و زخم معده را تسکین می‌دهد.