پارس ناز پورتال

مطالب جذاب رکوردهای حیرت انگیز کتاب گینس (17)

مطالب جذاب رکوردهای حیرت انگیز کتاب گینس (17)

مطالب جذاب رکوردهای حیرت انگیز کتاب گینس (17)

کتاب گینس جایگاه رکوردداران است که از سراسر دنیا در زمینه های مختلف با هم رقابت می کنند تا نام خود را در این کتاب به ثبت برسانند. همه می دانیم کتاب گینس هرساله رکوردهای مختلف دنیا را در خود جای می دهد رکوردهایی که علاوه بر عجیب بودنشان بسیاری از آنها باورنکردنی و به دور از تصور همۀ ما است این رکوردها شامل دستاوردها و استعدادهای انسان و در برخی مواقع پدیده های طبیعی می باشند.

****

 

کوتاه قدترین بدلکار حرفه ای!

کی‌ران شاه متولد 1956 از انگلستان، کوتاه ترین بدلکار حرفه ای جهان است که درحال حاضر در فیلم ها کار می کند. قد او در حالت ایستاده 1 متر و 26.3 سانتیمتر است که در سال 2003 اندازه گیری شد.

مطالب جذاب رکوردهای حیرت انگیز کتاب گینس (17)بلندترین موتورسیکلت قابل سوارشدن!

بزرگترین موتورسیکلت قابل سواری از زمین تا بالای فرمان 5 متر و 10 سانتیمتر ارتفاع دارد. این موتورسیکلت توسط «Fabio Reggiani» از ایتالیا ساخته و در یک مسیر 100 متری در مونتکیو امیلیا، ایتالیا در سال 2012 رانده شد.

مطالب جذاب رکوردهای حیرت انگیز کتاب گینس (17)گران ترین قارچ خوراکی!

ترافل سفید، گران ترین قارچ خوراکی جهان است که هر کیلوگرم از آن بیش از 3000 دلار قیمت دارد. این نوع قارچ فقط در مناطق ایتالیایی پیدمونت، امیلیا-رومانیا، توسکانی و مارکس و شبه جزیره «Istrian» کرواسی یافت می شود و از آنجا که حدود یک فوت زیر زمین رشد می کنند، فقط توسط سگ های آموزش دیده مکانیابی می شوند.

مطالب جذاب رکوردهای حیرت انگیز کتاب گینس (17)بیشترین توالت چوبی شکسته شده در یک دقیقه!

رکورد بیشترین نشیمن توالت چوبی شکسته شده با سر در یک دقیقه 46 تاست که توسط کوین شلی (Kevin Shelley) از آمریکا به دست آمده است!

مطالب جذاب رکوردهای حیرت انگیز کتاب گینس (17)بیشترین مشعل خاموش شده با دهان!

بیشترین مشعل خاموش شده با دهان در 30 ثانیه 54 تاست که این رکورد توسط برک پاسک (Bret Pasek) از آمریکا در سال 2015 به دست آمده است. برت این شاهکار را در فستیوال رنسانس مینه سوتا انجام داد.

مطالب جذاب رکوردهای حیرت انگیز کتاب گینس (17)پر مو ترین خانواده دنیا!

ویکتور “لاری” گومز، گابریل “دنی” راموس گومز، لویزا لیلیا د لیرا اسوس و عیسی مانوئل فاجاردو اسوس (همگی مکزیکی) 4 عضو خانواده ای هستند که از بیماری نادری به نام «Congenital Generalized Hypertrichosis» رنج می برند. این بیماری با موی زیاد در صورت و بدن شناخته می شود.

 

زنان با لایه ای از موهای روشن تا متوسط پوشیده شده اند درحالیکه مردان خانواده موهای ضخیمی روی 98% بدن خود به جز دست و پاها دارند. لری و دنی هم اکنون در سیرک ملی مکزیک کار می کنند.

مطالب جذاب رکوردهای حیرت انگیز کتاب گینس (17)بلندترین فنر فلزی که از بینی وارد و از دهان خارج شده!

بلندترین سیم مارپیچ فلزی که از بینی گذشته و از دهان خارج شده 3 متر و 63 سانتیمتر طول دارد. این رکورد توسط اندرو استانتون (Andrew Stanton) از ایالات متحده امریکا در سال 2012 در ایتالیا به دست آمده است.

مطالب جذاب رکوردهای حیرت انگیز کتاب گینس (17)بلندترین پرش ارتفاع سگ!

رکورد جهانی پرش ارتفاع سگ 172.7 سانتیمتر است که توسط سگی به نام سیندرلا مای (Cinderella May) به دست آمده است. این سگ متعلق به خانم کیت لانگ و آقای کاتلین کنروی است که در میامی، فلوریدا زندگی می کنند. این رکورد در مسابقات فینال ملی سگ های باورنکردنی پورینا در اکتبر 2006 ثبت شد.

مطالب جذاب رکوردهای حیرت انگیز کتاب گینس (17)رکورد کشیدن هواپیما!

کوین فست (Kevin Fast) از کانادا یک هواپیمای گلوب مستر CC-177 که 188.83 تن وزن دارد را به فاصله 8.8 متر در در ترنتون، انتاریو، کانادا در سال 2009 کشیده است.

مطالب جذاب رکوردهای حیرت انگیز کتاب گینس (17)بیشترین قوطی بازشده توسط طوطی!

بیشترین قوطی نوشیدنی بازشده توسط طوطی در یک دقیقه 35 تاست و توسط زاک، طوطی دم بلند آمریکایی در سان خوزه، کالیفرنیا، ایالات متحده در ژانویه 2012 به دست آمده است.

مطالب جذاب رکوردهای حیرت انگیز کتاب گینس (17)