پارس ناز پورتال

این مواد غذایی را نخورید بهتر است

مجموعه : رژیم و تغذیه
این مواد غذایی را نخورید بهتر است

این مواد غذایی را نخورید بهتر است 

تعداد زیادی از مواد غذایی میباشند که خوردن انها هیچگونه سودی برای بدن ندارد و از طرفی ممکن هست به ضرر سلامت بدن نیز باشند. هرکدام از ما در شروع سال اخیر تصمیم هایي را می‌گیریم. یکی از این تصمیم هاي مشترک، داشتن اندامی متناسب توام با سلامتی روحی و جسمانی هست.

 

اما لازمه این اهداف، تغذیه سالم هست و باید دقت داشت همه ي غذا هاي به ظاهر سالم، ممکن هست درواقع سالم نباشند. تعداد زیادی از این غذاها حاوی قند، چربی، کربوهیدرات و افزودنی هاي مخفی زیادی هست پس بیایید نگاه مختصری به این غذاها بیندازیم و در کاربرد آنها احتیاط بیشتری کنیم.

 

ماست طعم دار

ماست بعنوان ماده خوراکی سالم و کاربردی برای سیستم گوارشی، به کار میرود اما باید دقت داشت ماست هایي با عنوان «طعم دار» حاوی قند چندان هست.

 

مکمل هاي پروتیینه

بنابر گفته بعضی متخصصین، مصرف Protein Bar یا همان مکمل هاي پروتیینه، به علت خاصیت سیرکنندگی، برای افراد دارای رژیم لاغری، آزاد هست و برای ورزشکاران حرفه اي تا حدی مناسب بوده چرا که غنی از کالری قند و چربی هست اما برای افراد معمولی آزاد نیست.

 

غذا هاي کنسروی

غذا هاي کنسروی خصوصا سوپ ها، به نظر سالم و اقتصادی می‌آیند، اما سوپ هاي آماده حاوی نگهدارنده و نمک فراوان بوده و در نتیجه ارزش خوراکی پایینی دارند.

 

غذا هاي منجمد

غذا هاي منجمد شاید از نظر زمان، به صرفه باشند، اما از نظر نمک و نگهدارنده هاي خوراکی برای سلامتی، زیان آور میباشند.

 

آبمیوه ها

تعداد زیادی از شرکت هاي آبمیوه سازی، ادعای ساخت آبمیوه هاي طبیعی و سالم از میوه ها را می‌کنند. شاید این ادعا در همه ي موارد دروغ نباشد، اما غالبا آبمیوه هاي صنعتی غنی از قند و نگهدارنده میباشند و برای افراد با هدف کاهش وزن گزینه مناسبی نخواهدبود.

 

اسنک هاي کم کالری

میان وعده هاي کم کالری و در عین حال خوشمزه، مانند انواع کیک و بیسکویت، شیرینی و شکلات گرچه از نوع کم کالری، ادعای تعداد زیادی از تولیدکنندگان در صنف غذا هست. شاید این ادعا دور از ذهن باشد اما حقیقت دارد، چون از نظر اندازه و کالری «بهره گیری از شیرین کننده هاي مصنوعی»، کوچکتر و گرچه زیان آور برای سلامتی، تبدیل شده اند.

 

برگرهای گیاهی

شاید در نظر شما برگرهای گیاهی کم کالری باشند اما با نگاه به برچسب خوراکی و مقایسه همبرگر و برگر گیاهی متوجه خواهیدشد که از نظر کالری در یک سطح میباشند.

 

آب گازدار

 به گزارش پارس ناز نوشیدنی هاي حاوی آب گازدار دارای شیرین کننده هاي مصنوعی مانند آسپارتام میباشند که برای سلامتی زیان آور بوده، پس بهتر هست به جای آب گازدار از آب معمولی بهره گیری کرد.نوشیدن آب گازدار به افرادی که مشکلات گوارشی، زخم و ورم معده و سوزش سر دل دارند، پیشنهاد نمی‌شود چرا که نوشیدنی هاي گازدار معده را تحریک

 

و مشکلات آن را دوچندان میکند. علی رغم این که آب گازدار برای رفع عطش پیشنهاد میشود اما اغلب دندانپزشکان، اسیدی بودن دندان ها را از جمله ضررها آب هاي گازدار عنوان کرده و خواستار عدم مصرف آن میباشند. آب گازدار برای کودکان زیر پنج سال زیان آور هست.