پارس ناز پورتال

چطور به یک مدل جذاب و حرفه ای تبدیل شوید؟

چطور به یک مدل جذاب و حرفه ای تبدیل شوید؟

چطور به یک مدل جذاب و حرفه ای تبدیل شوید؟ 

اگر می‌خواهید به حرفه مدلینگ بپردازید اول باید دید که شرایط لازم برای اینکار را دارید یا خیر که در زیر فهرست کرده ایم. مدلینگ نامی که شاید تا چند سال پیش آن چنان شنیده نمی شد اما امروزه زیاد درباره اش می‌شنوید و جوانان زیادی رویای وارد شدن به این عرصه را دارند. مدلینگ ابتدا برای زنان گسترش فراوانی پیدا کرد

 

و بیشتر مورد استقبال قرار گرفت اما درسال هاي اخیر مردان نیز در به لطف نام هایي مانند دیوید گاندی, تایسون بکفورد و شان اوپری به سطح زنان رسیده اند و حتی مدلینگ تبدیل به شغلی مطلوب شده است.اما چرا ازآن بعنوان یک شغل نام بردم: چون مدل بودن برای یک مرد به سادگی دست یافتنی نیست.

چطور به یک مدل جذاب و حرفه ای تبدیل شوید؟

در واقع کاری که می‌خواهید شروع کنید نیاز به انتخاب سبک خاصی از زندگی دارد, زندگی که نیاز به انظباط بالایی داری: مرتب به باشگاه رفتن, درست غذا خوردن, پرهیز از مصرف نوشیدنی هایي که میتوانند برایتان دردسر ساز شوند. مدل بودن به این سادگی نیست که سرتان را بالا بیاورید و یک عکس قشنگ بگیرید!

 

بر خلاف باور عموم, کیفیت هاي لازم برای تبدیل شدن به یک مدل خیلی بیشتر از تنها داشتن ظاهری خوب است. بله مسلما باید قدتان بلند باشد و ساختار استخوانی مناسبی داشته باشید اما موارد بسیار دیگری نیز هستند که می‌توانند تعیین کننده باشند.

چطور به یک مدل جذاب و حرفه ای تبدیل شوید؟

مدلینگ شغلی نیست که بخواهید در آن قبول شوید. پس چطور میتوان پیش رفت و آنرا بعنوان حرفه خود بکار گرفت؟

 

مدلینگ امروزه کمتر به ظاهر است بیشتر فرد باید این ویژگی منحصر بفرد را درونش داشته باشد و آنرا در چهره نمایش دهد. می توا گفت این تاکید جدید روی شخصیت را مدیون شبکه هاي اجتماعی هستیم, چون برند هاي کوچک زیادی در پوشاک بوجود آمده اند که بجای استفاده از مدلهای گران قیمت بیشتر به دنبال مدل هایي هستند که چهره و شخصیتشان به کاره انها می‌آید.

چطور به یک مدل جذاب و حرفه ای تبدیل شوید؟

آژانس هاي استخدام مدلینگ به انواع مختلفی کار میکنند. مثلاً عده اي از روزها اجازه میدهند افراد به صورت آزاد به آزانس بیایند و تست مدلینگ بدهند و یا خود دست به کشف مدل می‌زنند در چنین شرایطی کسیکه مسئول کشف مدل است از فستیوال ها گرفته تا مراکز بزرگ خرید و حتی اینستاگرام را برای کشف مدل زیر و رو میکند.

 

امروز شبکه هاي اجتماعی تبدیل به ویترینی بزرگ برای مدل ها شده است, عده اي از طراحان و قدرتمندان این صنعت ادعا میکنند عده اي از بهترین مدلهای خودرا از میان افرادی که در شبکه هاي اجتماعی دیده اند برگزیده اند. افراد تعداد زیادی از این طریق خودرا نشان داده اند پس اگر شما هم چنین رویایی در سر دارید می‌توانید از شبکه هاي اجتماعی بعنوان یک میانبر استفاده کنید.

 

مدل حرفه اي امروزی
یک دهه پیش مدلهای مرد طبق معمول برای یک نوع کار خاص مورد استفاده قرار میگرفتند. این موارد کاری – تبلیغاتی, کت واک, فیتنس و موارد مشابه – هنوز هم وجود دارند اما با تغییر خواسته هاي این صنعت و رشد برندهای مختلف باعث شد مرز استفاده از مدل ها فراتر از انچه بود برود.

 

حالا آژانس ها و برندها به دنبال مدلی بسیار خاص هستند که ظاهرشان عمومیت کمتری داشته باشد ودر اجتماع به سادگی قابل تشخیص باشند. حتی سن هم دراین صنعت دیگر چندان مهم نیست. اگر یک برند متوجه شود می‌تواند یک مدل را مدیریت کند و هر زمان خواست از او عکس بگیرد دیگر سنش برایشان اهمیت ندارد, مخصوصا درباره مردان.

چطور به یک مدل جذاب و حرفه ای تبدیل شوید؟

چطور به یک مدل جذاب و حرفه اي تبدیل شوید ،راهنمای مدل شدن،راهنمای مدلینگ،بهترین راهنمای مدل شدن آقایان،مدلینگ و حرفه مدلینگ مردان

چطور به یک مدل جذاب و حرفه ای تبدیل شوید؟

اگر می‌خواهید کارهای بزرگتری انجام دهید باید سطح رفتار حرفه اي خودرا بالا ببرید. این صنعت بسیار پیچیده است در ظاهر فکر میکنید تمام دشواری آن ایستادن جلوی دوربین, ژست گرفتن یا کمی راه رفتن باشد اما کاره واقعی چیزی است که روزهای قبل از عکاسی انجام می‌دهید: باید مواظب تناسب اندام و سلامت خود باشید.

 

انواع مدل مرد
۱- مجله اي

دراین سبک کاری عکسها بیشتر برای مجلات و انواع آنلاین انها گرفته می‌شود. این نوع عکسها بیشتر جنبه سرگرمی دارند تا تبلیغاتی. مدل در تصاویر مجله اي فرصت بیشتری برای نمایش خود دارد.در تصاویر تبلیغاتی برند به دنبال چهره و ابعاد بدنی خاص می‌گردد اما در تصاویر مجلات بیشتر سبک کاری و الهامی که به عکاس و مدیر هنری می‌دهید مطرح است.

چطور به یک مدل جذاب و حرفه ای تبدیل شوید؟

درآمد آن گونه کارها برای مدل بستگی به حجم انتشار دارد. مسلما هرچه دامنه انتشار وسیع تر باشد دریافتی نیز بالاتر میرود.

 

۲- کت واک

مدلهای کت واک – که لباسهای یک طراح لباس رابه تن می‌کنند ودر نمایشی برای دیدن حضاردر یک مسیر حرکت میکنند – باید بلند قد باشند تا در عکسها به بهترین شکل ظاهر شوند. همچنین کت واک بیشتر به منظور انتشار عکسها در فضای مجازی انجام می‌شود تا جذب خریدار.

چطور به یک مدل جذاب و حرفه ای تبدیل شوید؟

بنا بر خواسته هاي برند قد و فرم بدن مدل نیز می‌تواند متفاوت باشد. مدل کت واک باید با این نوع راه رفتن و ژست گرفتن نیز آشنا باشد اما مهمتر از همه ی این‌ها دلير بودن در اینکار است.

 

گاهی کاره این مدل ها دشوار می‌شود چون مجبورند دریک روز چندین مرتبه نمایش داشته باشند و طی چند روز در شهر های مختلف بهمین شکل ادامه دهند. کت واک در واقع یکی از راه هاي مناسب دیده شدن است میتوانید با کمک آن برای خود نامی دست و پا کنید. از مشکلات این مدل کاری فشار بالا و حقوق نامناسبش است.

 

۳- تبلیغاتی

تنها با کاره تبلیغاتی است که میتوانید مدلینگ را بعنوان حرفه اي بلند مدت برای خود درنظر بگیرید. کاره تبلیغاتی طیف گسترده اي را پوشش میدهد. از کارهای چاپی گرفته تا آنلاین.

چطور به یک مدل جذاب و حرفه ای تبدیل شوید؟

دراین سبک نیز مدل باید بلند قد باشد و فیزیک کناسبی داشته باشد. اگر برای برندی بین المللی کار کنید می‌توانید حسابی دیده شوید و پول خوبی هم بعنوان دست مزد دریافت می‌کنید.

 

۴- پلاس سایز

دنیای مدلینگ اما فقط یک رو ندارد. تعداد زیادی از برند هاي فشن متوجه شده اند که همه ی انسانها بدنی تراشیده مانند یک مدل ندارند ودر حقیقت انسانها در حال افزایش وزن هستند.بهمین دلیل این صنعت به سمت استفاده از مدل هایي رفت که پلاس سایز نام دارند. همان طور که از نامشان مشخص است این افراد از مدلهای عادی سنگین وزن تر هستند و گاهی نیز قد بلندتر و عضلانی تر.

چطور به یک مدل جذاب و حرفه ای تبدیل شوید؟

۵- فیتنس

در بین تمام انواع مدلینگ فیتنس بیشتر از همه ی به نمایش بدن مدل میپردازد. با این حال مدل هایي که دراین عرصه کار می‌کنند شاید به خاطر قد و چهره در کارهای تبلیغاتی فشن مورد قبول قرار نگیرند. چنین مدل هایي برنامه ورزشی و غذایی سختی دارند.

چطور به یک مدل جذاب و حرفه ای تبدیل شوید؟

انواع بدنی که در تصاویر ورزشی بکار می‌رود بسیار وسیع است. ازبدن هاي کوچک و عضلانی گرفته تا درشت و غول پیکر. در حالیکه افراد معمولی برای افزایش بافت عضلانی و قدرت ورزش میکنند اما یک مدل فیتنس باید از نظر زیبایی شناختی روی بدنش کار کند که به یکسری تمرین خاص نیاز دارد. این موارد شامل سلامت کل بدن از جمله مو و پوست نیز میشود.

 

۶- قسمتی

بله اگر کل بدن تان نمی‌تواند از شما یک مدل بسازد, شاید عده اي از قسمت ها مانند دستها و پاها بتوانند اینکار را برایتان بکنند. کار مدل هایي که تنها بخش از بدنشان در عکس حضور دارد این است که آن قسمت را در بهترین فرم خود نگه دارند.کمپانی هاي بسیاری برای آن گونه مدل ها پول میپردازند چون میخواهند محصولشان رابه بهتری شکل معرفی کنند.

چطور به یک مدل جذاب و حرفه ای تبدیل شوید؟

این نوع مدل بودن نیز شاخص هاي خودرا دارد, مثلاً اگر قرار است تبلیغ یک ساعت را بکنید باید دست هایي عاری از هرگونه لکه و مشکل داشته باشید انگشتانتان باید کشیده و خوش حالت باشند.

 

نکات کلیدی برای تبدیل شدن به یک مدل مرد
یک مدل مرد باید از نظر روانی قوی باشد, بارها پیش می‌آید که ردتان کنند. حتی ممکن است ماه ها بدون پیشنهاد کاری بمانید. باید این را قبول کنید که برای کار مناسب هستید یا خیر و این که تمام این فرآیند بنظر یک شخص « کارفرما » بسنتگی دارد.

 

یک مدل نباید وابسته ظاهری که دارد بشود. همین که از یک مدل مو خوشتان می‌آید, استایلیست بعدی از شما می‌خواهد آنرا عوض کنید. همچنین آماده پوشیدن هر چیزی باشید ودر آن احساس اسانی کنید – حداقل در طول عکاسی.

 

آماده باشید که زندگی اجتماعی تان پیوسته دچار اختلال شود. مدلینگ کاری نیست که به صورت روتین ۸ ساعت مشغول باشید و بعد به خانه برگردید. از یک سمت ممکن است ماه ها بیکار باشید و از سمت دیگر ممکن است روزه بعد آن طرفِ جهان باشید. هم ممکن است جاهای دیدنی فوق العاده اي را ببینید و هم ممکن است ساعت ها پشت تلفن معطل باشید.

 

یک مدل موفق که میتواند پیوسته کار بگیرد کسی است که خود محوری را کنار بگذارد و به خوبی با دیگر اعضای تیم همکاری کند. عکاسی و مناسبت هاي کت واک نیازمند چنین روحیه اي هستند.توصیه هاي سردبیران و عکاس ها را خوب گوش کنید تا نقاط قوت و ضعف خودرا بهتر بشناسید. انها شما را از دیگر افراد تخصصی تر می‌بینند.