پارس ناز پورتال

چگونه از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کنیم؟ + ترفندهای اینستاگرامی

چگونه از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کنیم؟ + ترفندهای اینستاگرامی

جلوگیری از هک شدن اینستاگرام + ترفندهای اینستاگرامی

 

چگونه از هک شدن اینستاگرام پیشگیری کنیم؟ آیا راه قطعی و تظمینی وجوددارد؟ البته هک کردن یک اکانت اینستاگرام هم کار ساده اي نیست و فقط یک هکر می تواند اینکار را انجام دهد. اینستاگرام خیلی وقت اسـت کـه پروسه لاگین دو مرحله اي را مثل سایرین بکار گرفته اسـت اما بازهم میبینیم و میشنویم کـه اکانت کسی هک شده، در ادامه با پارس ناز همرا باشید تا بیشتر صحبت کنیم.

چگونه از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کنیم؟ + ترفندهای اینستاگرامی

اینستاگرام را باز کنید، بـه پیج خود بروید و روی دکمه‌ي منو در گوشۀ بالا سمت راست کلیک کنید. پس ازآن بـه قسمت تنظیمات «settings» رفته و بخش امنیت و حریم خصوصی «privacy and Security» را باز کنید. در این جا شـما می توانید گزینۀ تایید دو مرحله‌ اي یا « two-factor authentication » را ببینید. اگر قبلا از اس ام اس برای تایید دو مرحله‌ اي استفاده میکردید، گزینه‌ي text message را خاموش کنید و authentication app را انتخاب کنید.

چگونه از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کنیم؟ + ترفندهای اینستاگرامی

دراین مرحله، اینستاگرام گوشی‌ شـما را برای یک اپلیکیشن تایید مستقل جست‌وجو میکند و اگر شـما آنرا نداشته باشید، یک اپ برای اینکار بشما پیشنهاد میدهد. یکی از اپلیکیشن‌هاي محبوب برای اینکار، اپلیکیشن « google authenticator » اسـت. درصورت داشتن چنین اپلیکیشنی، اینستاگرام شـما رابه داخل آن هدایت میکند و یک کد تایید را ازآن میگیرد. سپس، شـما باید این کد تایید رابه اینستاگرام وارد کنید تا تایید دو مرحله‌اي تکمیل شود.

چگونه از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کنیم؟ + ترفندهای اینستاگرامی

با داشتن تایید دو مرحله‌اي، حتی اگر شخصی نام کاربری و پسورد شـما را داشته باشد، قابلیت دسترسی بـه حساب شـما را نخواهد داشت؛ زیرا در هر ورود یک کد تاییدی مجزا بـه گوشی شـما توسط اپلیکیشن تاییدکننده دریافت می شود کـه اینستاگرام آنرا از شـما تقاضای میکند.

چگونه از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کنیم؟ + ترفندهای اینستاگرامی

بعد از تکمیل تایید دو مرحله‌اي، اینستاگرام بشما 5 کد ریکاوری نیز می دهد، میتوانید ازآن‌ها اسکرین‌شات گرفته یا آن‌ها را یادداشت کنید تا در صورتی کـه بـه اپلیکیشن تاییدکننده و یا اس ام اس دسترسی نداشته باشید، از آن ها برای بازیابی اکانت خود استفاده کنید .هم چنین در صورتی کـه حس کردید کد‌هاي بازیابی شـما لو رفته، می توانید از همین قسمت کد‌هاي جدید دریافت کنید.

 


 

و در ادامه ترفندهای اینستاگرامی مهم

عکسهای اینستاگرام کـه بـه درون این شبکه آپلود می شوند و با جهان بـه اشتراک گذاشته می شوند طبق معمول سایز 612 × 612 پیکسل را دارند. اگر میخواهید بـه رزولوشن بالاتری از عکس‌ها دسترسی داشته باشید «شاید برای آپلود در وب‌سایت» پس باید آنرا در درون گوشی یا تبلت خود داشته باشید و آنرا بیابید. در اندروید عکسهای بـه صورت اندازه کامل و بـه شکل خودکار در پوشه Instagram ودر گالری دستگاه شـما ذخیره میشوند.

چگونه از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کنیم؟ + ترفندهای اینستاگرامی

در iOS نیز عکسهای بـه camera roll اضافه میشوند. در هردو مورد شـما باید مطمئن شوید کـه ذخیره نسخه اصلی عکسهای از درون صفحه تنظیمات اینستاگرام فعال باشد «بـه صورت پیش‌فرض فعال اسـت». بـه یاد داشته باشید حداکثر رزولوشنی کـه اینستاگرام عکسهای را ذخیره میکند 2048 × 2048 پیکسل اسـت «صرف نظر از قابلیت‌هاي دستگاه شـما».

 

تصاویر خود را در وب قرار دهید

گاهی شده کـه یک عکس در اینستاگرام آن قدر الهام بخش و نکته آموز باشد کـه بخواهید در وبلاگ خود آنرا قرار دهید؟ خب برای اینکار نیز راهی بسیار آسان وجوددارد؛ با کلیک بر روی دکمه منوی هر عکس «بـه صورت سه نقطه افقی» و انتخاب View Photo Page و سپس دوباره انتخاب دکمه منو و باز کردن آن، شـما با گزینه‌اي بنام Embed رو بـه رو می شوید.

چگونه از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کنیم؟ + ترفندهای اینستاگرامی

زمانی کـه Embed را انتخاب کنید، در پنجره‌اي کوچک لینک آی‌فریم ازآن عکس بشما داده میشود کـه با جایگذاری آن در هر جایی می توانید تصویر اینستاگرام رابه اشتراک بگذارید، هم چنین در مورد دیگر استریم‌هاي اینستاگرام نیز اینکار بـه اسانی عکسهای خود شـما قابل انجام اسـت. هر کدام از Embed‌ هایي کـه انجام میدهید همراه با یک لینک از همان عکس در شبکه وب موجود اسـت.

 

برای ویرایش تصاویر وقت بگذارید

آیا متوجه شده‌اید کـه اینستاگرام در ماه گذشته ابزار ویرایش تصویر بسیار پیشرفته‌تری را اضافه کرده اسـت؟ این ابزار تنها شامل تنظیم قدرت و سبک نشان دادن هر فیلتر عکس نیست «با دو بار تپ کردن بر روی نام هر کدام از فیلتر‌ها میتوانید یک درجه بندی را تنظیم کنید». شـما هم چنین میتوانید دربخش‌هاي دیگر ویرایش عکس بـه گزینه‌هاي ویرایش تصویر بیشتری دسترسی داشته باشید.

چگونه از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کنیم؟ + ترفندهای اینستاگرامی

اگر بخشی از تصویر شـما سیاه اسـت از گزینه Shadows استفاده کنید، یا این کـه از تنظیم درجه Saturation برای بالا و پایین کردن قدرت رنگ تصویر خودتان بهره ببرید. خطی خاکستری در زیر میزانی کـه شـما درجه را انتخاب کرده اید وجوددارد تا شـما را برای تنظیم مقدار دلخواه درجه رنگ بیشتر کمک کند و اگر نخواستید خیلی آسان بـه رنگ اصلی تصویر بازگردید.

 

عکس‌ های مورد علاقه خود را در فضای ابری دراپ‌ باکس ذخیره کنید

 

واقعا باید ابزار IFTTT را تحسین کرد کـه با فراهم آوردن یک نرم‌افزار آنلاین، زندگی آنلاین افراد زیادی را سهل کرده اسـت. IFTTT با در برداشتن چندین سرویس و ابزار، راه‌هاي مختلفی را پیش روی شمایی کـه در اینستاگرام فعالید میگذارد. بـه وسیله IFTTT میتوانید عکسهای خود رابه شبکه هاي اجتماعی دیگر هم چون توییتر یا فیس بوک بفرستید و یک خط مسیر را برای این نحوه اشتراک گذاری بـه صورت خودکار تعیین کنید.

چگونه از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کنیم؟ + ترفندهای اینستاگرامی

عکسهای اشتراک گذاشته شده توسط یک شخص خاص را فورا بعنوان تصویر زمینه خود قرار دهید، عکسهای بشما ایمیل شود، عکس‌هاي مورد علاقه و لایک شده توسط شـما را در درون دستگاه ذخیره کرد و دیگر خدمات و ویژگی‌هاي بیشتری کـه IFTTT میتواند بـه صورت خودکار برای شـما انجام دهد. اما اضافه کردن عکسهای مورد علاقه «favorite» اینستاگرام بـه سرویس خدمات ابری شخصی دراپ‌باکس احتمالا یکی از بهترین خدمات IFTTT اسـت.

 

بدینوسیله شـما می توانید تنها عکسهای دوست داشتنی خود و مورد علاقه «آنهایی کـه لایک کرده اید یا بـه اصطلاح قلب شده‌اند» را برای ذخیره شدن بـه دراپ‌باکس بفرستید تا هم در ذخیره نشدن تمام عکسهای نشان داده شده دراین سرویس صرفه جویی شود و هم مجموعه عالی از عکسهایی کـه دوست داشته‌اید برگزیده و درست شود. ذکر این نکته نیز لازم اسـت، عکسهایی کـه در اکانت دراپ‌باکس شـما ذخیره میشوند دارای سایز 640 × 640 هستند.

 

مدیریت بر نقشه عکس

هر باری کـه شـما تصویری را در اینستاگرام بـه اشتراک می گذارید، شـما این فرصت را دارید کـه تصویر اشتراک گذاشته رابه نقشه عکسهای «photo map» اضافه «پین» کنید. البته شـما همیشه باید در زمان اشتراک مکان عکس خود مراقب باشید، اما بـه صورت کلی این ویژگی برای عکس‌هاي گروهی یا مشخص کردن عکسهایی از یک سفر خاص بسیار مفید و خاطره ساز اسـت.

چگونه از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کنیم؟ + ترفندهای اینستاگرامی

برای مرور و بررسی کردن عکس‌هایي کـه گزینه مکان یابی را قبلا علامت زده‌اید یا تگ مکان را برای آن‌ها مشخص کرده اید، در صفحه پروفایل شخصی خود بر روی سمبل یا علامت نقشه تپ کنید، صفحه بعدی کـه ظاهر می شود بشما نشان میدهد کـه تصاویرتان در چـه محل‌هایي پین شده‌ یا قرار گرفته‌اند و البته درصورت دلخواه بشما اجازه میدهد کـه اطلاعات آن محل را برای هر عکس حذف کنید.

 

با دقت زیاد هشتگ ها را انتخاب کنید

همیشه درباره انتخاب هش‌تگ عکسهای خود چندین بار فکر کنید: آیا برای دیده شدن توسط افراد بیشتر اسـت یا این کـه میخواهید آن‌ها ترکیبی از یک حادثه عمومی باشند؟ انتخاب هشتگ‌ها اکنون دیگر خیلی معمول شده و بـه شکل مداوم سیلی ازآن‌ها راه می‌افتد، پس باید انتخاب هشتگ در ارتباط با دیگر عکسهای شـما باشد و رابطه آن‌ها بـه همراه صرفه جویی بیشتر در انتخاب عکس‌ها حفظ شود.

چگونه از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کنیم؟ + ترفندهای اینستاگرامی

هم چنین ارزشش را دارد کـه قبل از انتخاب هش‌تگ عکسهای، در آن‌ها بگردید و یک هش‌تگ مناسب کـه در اینستاگرام هم‌اکنون وجوددارد را انتخاب کنید یا این کـه جریان رسمی هش‌تگی ممکن اسـت وجود داشته باشد کـه بیشتر در ارتباط با تصویر شـما اسـت و شـما حتی ازآن با خبر نشده‌اید. بطور خاص خود اینستاگرام نیز توصیه میکند عکسهای در هنگام هش‌تگ خوردن باید مرتبط با یک دیگر و هوشیارانه انتخاب شوند.

 

پروفایل خود را قوی کنید

پروفایل شـما نخستین صفحه‌اي اسـت کـه یک شخص غریبه آنرا می بیند تا فید اینستاگرام شـما یا عکس‌هاي اشتراک گذاشته شده توسط شـما را بررسی کند، پس باید بتوانید در همان قدم اول بـه آن شخص چند دلیلی خوب برای فشار دادن دکمه Follow بدهید «اگر بـه دنبال‌کننده‌هاي بیشتری نیاز دارید».

چگونه از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کنیم؟ + ترفندهای اینستاگرامی

در مورد خودتان چیزی بگویید، چـه کار میکنید و چـه نوع عکس هایي کـه بـه اشتراک میگذارید «ممکن اسـت در چند تصویر مشخص شده اول در فید شـما نتوان تشخیص داد». از وب سایت خود استفاده کنید تا بـه تماشاگران یک نگاه کامل و جامع‌تر بدهید یا این کـه فید توییتر خود یا هر چیز دیگری کـه بتواند بـه شخص بازدید کننده از پروفایل شـما ارزش دنبال کردن شـما را بدهد، نشان دهید.

 

اشتراگ گذاری تصاویر را گسترش دهید

اینستاگرام می تواند شـما را وارد دنیایی بزرگ‌تر از سرویس‌هاي اشتراک گذاری فایل‌هاي مدیا کند، بنابر این از لینک‌هاي اشتراک گذاری در شبکه‌هاي اجتماعی دیگر استفاده کنید و بـه افرادی کـه هنوز اینستاگرام را نصب نکرده‌اند قدرت عکس‌برداری خودرا نشان دهید و بـه رخ بکشید. البته باید مراقب هم باشید کـه با اشتراک گذاری زیاد عکسهای روی مخ آن‌ها نروید و بـه نوعی اسپم ایجاد نکنید.

چگونه از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کنیم؟ + ترفندهای اینستاگرامی

برای این منظور نیز می توانید گزینه اشتراک گذاری هر عکس رابه صورت جداگانه فعال یا غیر فعال کنید «در زمان برقراری ارتباط با اینترنت». متاسفانه عکس‌هاي اینستاگرام دیگر بـه صورت عکس‌هاي محلی در توییتر اشتراک گذاری نمی شوند. اما شـما با استفاده از این کانال IFTTT می توانید همچین کاری را انجام دهید. البته ادغام این شبکه با فیس‌بوک بسیار سر راست اسـت.

 

از حرفه‌‌ ای‌ها یاد بگیرید

فهرست مخاطبین ایستاگرام خودرا با اضافه کردن افراد خلاق و حرفه‌اي درکنار خانواده، دوستان و آشنایان خود ترکیب و تقویت کنید. شـما خیلی زود میتوانید شیوه اشتراک گذاری عکس‌هاي آن‌ها، مقدار نوری کـه در نظر می گیرند، فیلتر‌هاي مختلفی کـه استفاده می کنند و دیگر نکات ریز و درشت را یاد بگیرید.

چگونه از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کنیم؟ + ترفندهای اینستاگرامی

برای مثال از این چند نمونه شروع کنید؛ Foster Huntington «با 909,995 دنبال کننده»، عکاس نشنال جئوگرافیک Ira Block «با 52,072 دنبال کننده» یا نویسنده CNN آقای Jethro Mullen «با 900,800 دنبال کننده». هم چنین اگر دنبال کننده راهنمایی‌هاي انگلیسی هستید میتوانید گوشه چشمی هم بـه بلاگ اینستاگرام داشته باشید.

 

اپلیکیشن‌ های بیشتری را اضافه کنید

همانگونه کـه اینستاگرام میتواند عکس‌هایي را از درون گوشی یا تبلت شـما و همین طور عکس‌هایي کـه با دوربین خود گرفته را لود کند و نمایش دهد، شـما می توانید چند اپلیکیشن جانبی نیز برای ترکیب و مخلوط کردن این قابلیت اضافه کنید. اپلیکیشن‌هاي بسیار زیادی هستند.

چگونه از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کنیم؟ + ترفندهای اینستاگرامی

«برای مثال در iOS اپلیکیشن Diptic ودر اندروید اپلکیشن Photo Grid» کـه بشما اجازه ساخت مجموعه عکسهای درون اینستاگرام را می دهد در حالیکه ابزار‌هاي مخصوص دوربین «شبیه بـه + Camera یا Camera Zoom FX» می توانند بدون این کـه بخواهید اینستاگرام را باز کنید مهارت شـما در عکس‌برداری رابه یک مرحله بالاتر ببرد.

 


 

و در آخر نیز آموزش انتخاب نام کاربری حرفه‌ ای برای اکانت اینستاگرام

یوزرنیم یا نام کاربری در شبکه‌هاي اجتماعی خصوصا اینستاگرام بسیار اهمیت دارد. وقتی کسی را لایک می کنید یا برایش کامنت می گذارید، نخستین چیزی کـه از شـما میبیند نام کاربری‌تان اسـت، اگر نام کاربری یا عکس‌تان جالب باشد اکانت شـما را چک کرده و بدین طریق صفحه‌تان در تعامل و مشارکت افراد بیشتری قرار خواهد گرفت. وقتی کسی هم شـما را در اینستاگرام جست و جو می کند، باید پیدا کردن نام کاربری‌تان آسان باشد.

 

سبک پیج

اول از همه ی باید در نظر داشته باشید کـه سبک پیج‌تان چیست و با این حساب اینستاگرام قصد انجام چـه کاری را دارید؟ اسم‌تان باید بـه محتوایی کـه پست می کنید مرتبط باشد. باید کلمه‌ي کلیدی سبک یا تم پیج را در قسمت اول اسم‌تان بگنجانید نه در وسط یا قسمت آخر آن.

چگونه از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کنیم؟ + ترفندهای اینستاگرامی

فکر کنید شـما کسی هستید کـه می خواهد صفحه‌ي مرتبط بشما را پیدا کند؛ نخستین چیزی کـه در قسمت جست و جوی اینستاگرام تایپ می کنید چیست؟ مسلما کلمه‌ي کلیدی.

 

کلی و منحصر بفرد

باید از شبیه بودن بـه دیگر صفحات یا کسب و کار‌هایي کـه قبل از شـما بر روی اینستاگرام پیج درست کرده‌اند اجتناب کنید. نام باید جوری باشد کـه بخاطر افراد بماند. نباید شبیه نام دیگر کاربر‌ها هم باشد. پس اول بـه دنبال اکانت‌هاي مشابه باشید.

 

تلفظ آسان

تلفظ و نوشتن اسم کاربری‌تان باید آسان باشد. نباید بخش گیج کننده‌اي در یوزرنیم‌تان باشد تا افراد بتوانند بـه سهولت آنرا پیدا کنند.

 

از آندرلاین و نقطۀ کمتری استفاده کنید

چگونه از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کنیم؟ + ترفندهای اینستاگرامی

تا جاییکه میشود از کاراکتر‌هاي این چنینی کم‌تر استفاده کنید، سعی نکنید دوتا آندرلاین را کنار هم بیاورید چرا کـه جست و جوی‌تان برای افراد سخت‌تر خواهد شد.

 

خیلی طولانی نباشد

نام کاربری نباید خیلی طولانی باشد. کوتاهی و واضح بودن کلید این موضوع اسـت.

 

اگر می‌ خواهید حساب کاری اینستاگرام باز کنید

چگونه از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کنیم؟ + ترفندهای اینستاگرامی

اگر میخواهید حساب کاری باز کنید، نام کاربری اینستاگرام‌تان باید با نام کسب و کارتان یکی باشد. هدف از باز کردن حساب در اینستاگرام باید تقویت کسب و کار و افزایش آگاهی نسبت بـه برندتان باشد.

 

اگر می‌خواهید پروفایل شخصی باز کنید

نام کاربری‌تان باید ترکیبی از این کـه کـه هستید و دیگران باید چـه چیزی در مورد شـما بدانند باشد. میتوانید هم از کوتاه شده‌ي اسم‌تان مثل nahaal.sf و هم از اسم کامل‌تان مثل nahal.soheilifar استفاده کنید.