پارس ناز پورتال

کشور آلمان پادشاه استفاده از انرژی های تجدید پذیر

کشور آلمان پادشاه استفاده از انرژی های تجدید پذیر

کشور آلمان پادشاه استفاده از انرژی های تجدید پذیر 

کشور آلمان در اساس بهره گیری از انرژی هاي تجدید پذیر اکنون در جهان حرف اول را میزند و در این اساس رتبه اول را از آن خود کرده هست. کشور کشور آلمان سرمایه‌گذاری‌هاي فراوانی بر روی منابع انرژی برگشت پذیر «Renewable Energy» انجام داده هست؛ در ماه قبل هم خبر رسید که این کشور پیروز به شکستن رکورد بیشترین میزان مصرف انرژی هاي تجدید پذیر شده هست.

 

در راستای کاهش وابستگی به سوخت‌هاي فسیلی و منابع انرژی ضرر رسان به محیط زیست، بخش بزرگی از انرژی مصرفی کشور آلمان از منابع بازگشت پذیر گوناگون فراهم سازی می شود. این سیاست‌گذاری کشور آلمان تا جایی پیش رفته هست که در سی‌ام ماه آوریل قبل، 85 درصد از نیاز هرروز کشور از منابع انرژی تجدید پذیر مثل انرژی خورشیدی،

 

 به گزارش پارس ناز نیروگاه‌هاي بادی و هیدروالکتریک فراهم سازی شد. در همین ارتباط، پاتریک گریچن «Patrick Graichen» از اعضای طرح انقلاب انرژی اگورا «Agora Energiewende»، در گفت و گو‌اي با وبسایت رینیو اِکونومی گفت:در روز یکشنبه، سی‌ام ماه آوریل، اکثر نیروگاه‌هاي زغال‌سنگ کشور آلمان تعطیل بودند.

 

تصمیم‌گیری مسئولین کشور کشور آلمان در مورد مصرف انرژی هاي تجدید پذیر بسیار جدی هست و طبق صحبت‌هاي گریچن، بهره گیری هرروز 85 درصدی از انرژی‌هاي بازگشت پذیر تا سال 2030 برای کشور آلمان کاملا عادی خواهد بود؛ همین طور برنامه‌ریزی‌هاي این کشور به گونه هست که تا آن زمان، بهره گیری از موتورهای احتراقی ممنوع می شود. چشم‌انداز تعیین‌شده برای سال 2050 هم کاهش انتشار گازهای گلخانه‌اي کشور آلمان تا 20 درصد میزان اندازه‌گیری شده در سال 1996 هست.

 

کشور آلمان در بحث مصرف انرژی هاي تجدید پذیر در جهان پیشرو هست.کشور آلمان در اساس مصرف انرژی هاي تجدید پذیر، در جهان رتبه اول را دارد؛ از آنجایی که اهمیت بهره گیری از انرژی‌هاي پاک، روز به روز افزایش می‌یابد، دوستداران محیط زیست امیدوارند که سیاست‌گذاری‌هاي کشور آلمان الگوی سایر کشورها قرار بگیرد.