پارس ناز پورتال

مصاحبه با اولین زن مکانیک در سوریه (عکس)

مصاحبه با اولین زن مکانیک در سوریه (عکس)
به گزارش پارس ناز  به نقل از ندای انقلاب: "فاطمه" که توانایی و مهارت تعمیر بسیاری از خودروها را دارد نخستین مکانیک  زن در سوریه به شمار می رود.
شغل رسمی وی تعمیركاری به شمار می رود. او در یكی از تعمیرگاه های مركز دمشق پایتخت سوریه فعالیت می كند. خودش از كارش بسیار راضی است و به آن علاقه دارد.

 

وی می گوید: از وقتی كه تعمیركار شده ام، وضعیت اجتماعی من تغییر كرده و اطرافیان به گونه ای دیگر به من می نگرند اما برای من اهمیت ندارد زیرا خودم از زندگی ام راضی هستم.
"فاطمه" در ادامه افزود : دلیل عدم تخصیل و بی سوادی من به اوضاع معیشتی خانواده ام بود. این شغل باعث شده كه از نظر بدنی هم در سلامتی بیشتری بسر ببرم زیرا چنین كاری برای من مانند ورزش و نرمش است.
وی گفت: من تعمیركاری را از كودكی دوست داشتم چراکه پدرم هم تعمیركار بود. از همان موقع هم آموختنش را آغاز كردم البته نه به شكل حرفه ای. اما با گذشت زمان كم كم به این سمت كشیده شدم و اكنون به طور كامل بر كار مسلط هستم.
وی در ادامه می افزاید: پس از فوت پدرم، تعمیرگاه او را به ارث بردم و كارم را در همین جا ادامه دادم. چند سال پیش هم با یكی از جوانان كه همكار بنده بود ازدواج كردم و ما اكنون زوج خوشبختی هستیم و هر دو با هم در این تعمیرگاه كار می كنیم.

 
گردآوری: گروه خبری پرداد

منبع: ندای انقلاب