پارس ناز پورتال

زنان عجیب و گردن زرافه ای (عکس)

زنان عجیب و گردن زرافه ای (عکس)
در این قبیله ی آفریقایی هر سال یک حلقه به گردن دختران اضافه می‌کنند تا گردنشان دراز تر و زیباتر بشود! به طوری كه بعد از سالها دارای گردنی دراز و كشیده می شود اما ین دختران هرگز نمی‌توانند این حلقه ها را از گردن خود باز كنند.
 تایلند کشوری زیبا در منطقه تروپیکایی است که بر خلاف مالزی دارای فرهنگی غنی و تاریخی چند هزار ساله می‌باشد که این کشور را از دیرباز مورد توجه گردشگران از اقصی نقاط جهان قرار داده است. زبانی تاریخی (تایی) بناهای فوق العاده تاریخی و زیبایی های طبیعی همواره عوامل سفر ساز به کشور تایلند را تشکیل داده‌اند.


اما در این میان دیدنی ها و جاذبه های جدیدی نیز به تایلند اضافه شده که گردشگران چندی را به سوی خود می‌کشاند از آن جمله می‌توان به زنان گردن دراز برمه ای اشاره کرد که به تایلند آمده‌اند و هنوز حلقه های برنجی  را به عنوان رسمی به جای مانده از سالیان دور در گردن دارند.
در انتهای یك جاده در عمق جنگل‌های تایلند، گروهی از زنان در سایه نشسته‌اند كه یك لوله‌ی برنجی مانند مار دور گردون بسیار بلند آنها پیچیده شده است و با این شكل، به آنها نمی‌توان خیره نشد.
«واقعا عجیب است»؛ این جمله را یك گردشگر كانادایی می‌گوید كه با یك دوربین فیلم‌برداری در گوشه‌ای ایستاده است.


 بی‌بی‌سی درگزارشی از این قبیله می‌نویسد: سال‌هاست كه دیدن این سه زن گردن‌دراز از روستای كایان (‌Kayan) در گوشه‌ای دورافتاده در شمال غربی تایلند در نزدیكی مرز برمه سبب جذب گردشگر به این منطقه شده است .


گردشگران نیز كمك كرده‌اند تا درآمد اندكی را برای این سه زن و خانواده‌های آنها كه همه از برمه به تایلند پناهنده شده‌اند، فراهم كنند؛ اما سازمان ملل اعلام كرده كه گردشگران دیگر نباید برای دیدن این سه زن بیایند، زیرا این كار گردشگران، آنها را در انتهای جنگل اسیر كرده است .
سازمان پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) اعلام كرده است كه مسؤولان تایلندی در دو سال گذشته مانع خروج این سه زن و خانواده‌ی آنها از كشور شده‌اند. به علاوه، پیشنهادهایی را مبنی بر حضور آنها در فنلاند و نیوزلند نیز داشته‌اند.


این بدگمانی سازمان ملل به‌خاطر آن است كه این زنان فقط به‌دلیل نقش موثری كه در جذب گردشگران دارند و درآمدی كه از طریق آنها برای گردشگری محلی حاصل می‌شود، در تایلند نگهداری می‌شوند .
زن 23 ساله‌ای كه زمبر (Zamber) نام دارد، گردنبد برنجی خود را كه نشان قوم آنهاست، از پنج سالگی بر گردن دارد. آنها 18 سال است كه از برمه خارج شده‌اند .


 مادرش می‌گوید كه نیروهای دولتی به روستای آنها حمله كردند و مردان را به زور برای كارگری بردند. زمبر معتقد است كه در تایلند امنیت دارند و كمی پول می‌توانند به‌دست آورند .
در این قبیله ی آفریقایی هر سال یک حلقه به گردن دختران اضافه می‌کنند تا گردنشان دراز تر و زیباتر بشود! به طوری كه بعد از سالها دارای گردنی دراز و كشیده می‌شود و لازم به ذكر است این دختران هرگز نمی‌توانند این حلقه ها را از گردن خود باز كنند زیرا به دلیل ضعف عضلات گردن در نگه داشتن سر, به محض باز كردن حلقه ها با افتادگی گردن و سرشان روبرو می‌شوند.