پارس ناز پورتال

تصاویر حیرت انگیز از کوچکترین خلبان

تصاویر حیرت انگیز از کوچکترین خلبان
برای فراگرفتن درس های خلبانی، دانش جویان باید ذهنی باز به همراه درکی درست از اطراف خود داشته باشند. معمولا خلبان ها افرادی هستند که مدرسه را با نمرات بالا گذرانده و از هوش بالایی نیز برخوردار هستند.

"های یده" که به نام دودو نیز شناخته می شود یک کودک 5 ساله چینی است که به تازگی به عنوان کوچکترین خلبان دنیا انتخاب شده است. این کودک توانسته است با پروازی که چند روز پیش انجام داد نام خود را وارد کتاب گینس کند.



این کودک که به درستی لغات را نیز بلد نیست با استفاده از یک هواپیما به نام "زنبور3" توانست به مدت 35 دقیقه روی شهر پکن پرواز کند. این هواپیما تنها 100 کیلوگرم وزن دارد ولی به هر حال این هواپیما نیز نیاز به توانایی پرواز دارد.
پدر این کودک که در یک کارخانه نساجی کار می کند نزدیک به 3 هزار پوند برای کلاس های پرواز خرج کرده است. او برای فرزندش یک معلمان خصوصی استخدام کرد تا او هم معلم پرواز باشد و هم به او دیگر درس های لازم را بدهد.
این پسر بچه که حالا به عنوان کوچکترین خلبان دنیا شناخته می شود در گذشته دو بار در مسابقات قایقرانی چین شرکت کرده است و یک بار هم با پدرش به فراز کوه فوجی رفته است. چندی پیش نیز ویدئویی از او پخش شد که در آن بدون لباس در برف می دوید و پدرش نیز از او فیلبرداری می کرد