پارس ناز پورتال

پزشکی که قانونی تکذیب کرد؛ هیچ کس بر اثر پنی سیلین چینی نمرده است؟؟؟

پزشکی  که قانونی تکذیب کرد؛ هیچ کس بر اثر پنی سیلین چینی نمرده است؟؟؟

سازمان پزشکی قانونی مرگ ناشی از تزریق پنی سیلین چینی را در کشور تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در خبرهایی گفته شده است که 5 نفر به دلیل تزریق پنی سیلین چینی فوت کرده است.

روابط عمومی سازمان پزشکی دراین باره چنین اعلام کردهاست؛ بررسی پرونده شکایات با امر درمان و از جمله مرگهای ناشی از تزریق پنی سیلین که حساسیتهای دارویی نسبت به آن از موارد شناخته شده در پزشکی به شمار می‌رود جزو مراجعات معمول سازمان پزشکی قانونی است و در کمیسیون های تخصصی این سازمان مورد بررسی قرار می‌گیرد و بر پایه بررسی‌های انجام شده مستندی مبنی بر افزایش چنین مواردی در این سازمان وجود ندارد.

همچنین هیچ مورد داروی پنی سیلین جهت آنالیز ترکیبات به آزمایشگاههای پزشکی قانونی ارجاع نشده و در نتیجه این سازمان در خصوص ترکیبات و کیفیت داروی پنی سیلین موجود در بازار که به مرگ بیماری منجر شده باشد اظهارنظری نداشته است، لذا مرگهای ناشی از مصرف داروهای قاچاق توسط پزشکی قانونی، تکذیب می‌شود.

در پایان اضافه می‌کند نظارت بر کیفیت داروهای موجود در بازار بر عهده معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

این درحالی است که امروز دکتر ایرج خسرونیا، رئیس جامعه متخصصین داخلی درباره مرگ مرد 40 ساله به دلیل تزریق پنی سیلین به خبرآنلاین گفت: "نتایج رسیدگی به پرونده این مرد چهل ساله نشان داد که این بیمار به دلیل استفاده از پنی‌سیلین وارداتی از چین، جان خود را از دست داده است.

او بعد از تزریق، به تب و لرز و پایین آمدن فشار خون دچار شده و راه تنفسی اش بسته می‌شود که با انجام عملیات احیا به هوش نیامده و متاسفانه بعد از 15 دقیقه فوت می‌کند. آمار نشان می‌دهد در طول سال گذشته چندین نفر بر اثر حساسیت ناشی از تزریق پنی‌سیلین جان خودشان را از دست داده‌اند و مسئولان باید نسبت به این قضیه حساس باشند چون تعداد این افراد در حال بیشتر شدن است


منبع: سایت آکا ایران