پارس ناز پورتال

بیوگرافی مرجان محشتم و همسرش + حواشی و علت کم کاری

بیوگرافی مرجان محشتم و همسرش + حواشی و علت کم کاری

بیوگرافی مرجان محشتم و همسرش 

دراین مطلب، بیوگرافی مرجان محشتم و همسرش را مرور می‌کنیم. خانم مرجان محتشم بازیگر مشهور ایرانی با بازی در سریال پس از باران بـه شهرت بالایی دست یافت. او یکی از کم کارترین و بی حاشیه ترین بازیگران زن ایرانی اسـت. این چهره باوجود آینده درخشان در دنیای بازیگری اما خیلی زود از این حرفه کناره گرفت. مـا در ادامه زندگی نامه مرجان محتشم رابه اشتراک گذاشته ایم.

 

در سریال «پس از باران» مجموعه اي از بازیگران شناخته شده و تازه کار نقش آفرینی میکردند. یکی از بازیگران اصلی این سریال، مرجان محتشم بود کـه نقش شهربانو یا همان خانوم کوچیک را برعهده داشت. مرجان محتشم اگرچه تا پیش از سریال «پس از باران» در چند سریال نقش آفرینی کرده بود، اما با این مجموعه تلویزیونی بود کـه بـه شهرت زیادی رسید و بـه چهره اي شناخته شده بدل شد.

 

علیرغم موفقیت سریال «پس از باران»، بعد از پخش این مجموعه تلویزیونی، مرجان محتشم بسیار کم کار بودو پس از بازی در چند فیلم و سریال معدود در دهه ي ۱۳۸۰، دیگر فعالیتی در زمینه ي بازیگری نداشت. آخرین نقش آفرینی او بـه سال ۱۳۸۷ در دو تله فیلم بازمی گردد. البته این چهره بازی عالی در سریالهای ریحانه و پرواز در حباب را هم از خود نشان داد.

 

مرجان محتشم کیست؟

مرجان محتشم روز 12 اسفند سال 1348 در تهران بدنیا آمده، او در دبیرستان ترک تحصیل کرده و دیپلم دارد. این چهره در حال حاضر در حوزه طراحی داخلی ساختمان فعالیت دارد. پس از گذراندن دوره هاي تجربی بازیگری، نخستین بار درسال ۱۳۷۳ زمانی کـه ۲۵ ساله بود با سریال «حقیقت در آینه» بـه کارگردانی اسماعیل وطن دوست جلوی دوربین رفت.

بیوگرافی مرجان محشتم و همسرش 

خانم مرجان محتشم، پس از بازی در چند سریال دیگر، درسال ۱۳۷۹ با بازی در سریال «پس از باران» در نقش خانوم کوچیک بـه شهرت رسید. او درسال ۱۳۸۱ با بازی در فیلم «رز زرد» بـه کارگردانی داریوش فرهنگ، وارد سینما شد. ایشان تا پایان دهه ي ۱۳۸۰ در چند سریال و تله فیلم دیگر بازی کرد و پس ازآن بازیگری را کنار گذاشت.

 

بیشتر بخوانید : عکس و اسامی بازیگران سریال پس از باران + حواشی و زمان پخش

 

ازدواج مرجان محتشم و عادل فردوسی پور

 

در گذشته شایعاتی مبنی بر ازدواج مرجان محتشم با عادل فردوسی پور در فضای مجازی منتشر شد و حتی عده اي گفتند کـه این دو با هم ازدواج کرده و سپس طلاق گرفته اند کـه باید گفت این‌ها همه ی شایعه بوده و هیچ رابطه اي بین مرجان محتشم و عادل فردوسی پور وجود نداشته اسـت. بنا بـه اطلاعاتی کـه منبع مشخصی هم ندارند خانم محتشم یک ازدواج ناموفق با غیاث الدین ایرانمدار داشته اسـت.

 

مرجان محتشم اصالتا اهل کجاست؟

خانم محتشم می‌گوید: بنده اصالتاً تهرانی هستم. پیش از حضور دراین مجموعه شناخت چندانی راجع بـه زبان گیلکی نداشتم. البته در حین تولید سریال هم معلمی برای زبان گیلکی نداشتم! از ابتدای کار بـه مـن گفته بودند نیازی بـه داشتن لهجه نیست، مثل بقیه بازیگران… اما وقتی ضبط شروع شد گفتند حتماً باید با لهجه گیلکی صحبت کنی «میخندد».

بیوگرافی مرجان محشتم بازیگر پس از باران

با این حال دست مرا باز گذاشتند و آقای سلطانی کارگردان ارجمند گفت توقع لهجه غلیظ گیلکی از مـن ندارند. فقط میخواهند گویش رقیقی باشد تا شخصیت خانم کوچیک بتواند با همه ی ارتباط برقرار کند. خودم خیلی سعی کردم این گویش تصنعی از کار در نیاید و بـه قول مشهور توی ذوق کسی نزند. همه ی مخاطبان باید در هر شهر و دیاری بتوانند با این لهجه ارتباط برقرار کنند.

 

اعتراف میکنم برایم مهم بود، وقتی بعد از سال‎ها این مجموعه پخش می‌شود مردم احساس خوبی داشته باشند. البته یکی دو بار در مورد یک واژه از زنده‎یاد ملک مطیعی سوال کردم، مابقی حاصل تلاش خودم بودو بس… ابتدا مثل یک رمان، فیلمنامه را مطالعه کردم و توانستم با شخصیت خانم کوچیک ارتباط برقرار کنم. و بعد هم با تردیدهای بسیار زیاد حضور در مجموعه را پذیرفتم.

 

بیشتر بخوانید: بازیگر زیبای ایرانی تن به روابط نامشروع در سینما نداد و حذف شد + عکس

 

مرجان محتشم چگونه مشهور شد؟

«پس ازباران» یکی از سریال‌هاي موفق تلویزیون اسـت کـه زمینه بـه شهرت رسیدن بازیگری بنام «مرجان محتشم» را فراهم کرد. او تا پیش از حضور دراین سریال و ایفای نقش «خانم کوچیک» در هفت سریال تلویزیونی بـه ایفای نقش پرداخته بود کـه از مهم‌ترین آن‌ها میتوان بـه سریال‌ «فکر پلید» ساخته محسن شامحمدی اشاره کرد.

سن مرجان محتشم ،بیوگرافی مرجان محشتم

محتشم درسال ۱۳۷۸ برای بازی در سریال «پس از باران» دعوت شد تا ایفاگر نقش کاراکتری بنام «خانم کوچیک» باشد. استقبال گسترده از این سریال موجب شد تا محتشم خیلی زود بـه شهرت برسد. او در ادامه بلافاصله جذب سینما شد کـه ماحصل آن بازی در فیلم «رز زرد» بود. این فیلم بـه کارگردانی داریوش فرهنگ و با بازی امین حیایی می‌توانست مسیر محتشم را در سینما هموار کند.

بیوگرافی مرجان محشتم

 

اما باوجود موفقیت تجاری فیلم، این اتفاق برای او نیفتاد. تا «رز زرد» تبدیل بـه نخستین و آخرین تجربه مهمم سینمایی این بازیگر نوظهور شود. خانم مرجان محتشم بعد از این تجربه سینمایی مسیرش را دوباره بـه سمت تلویزیون کج کرد ودر سریال «ریحانه» بـه کارگردانی سیروس مقدم عهده‌دار نقش «آسیه» شد.

 

این سریال اگرچه بـه مانند «پس از باران» دیده نشد، اما بار دیگر محتشم را در کانون توجه قرار داد. همکاری موفق با سیروس مقدم در سریال «ریحانه» موجب شد تا این کارگردان از مرجان محتشم برای سریال بعدی خود «پرواز در حباب» دعوت بکار کند. این سریال با اقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد . بازی در سریال «پرواز در حباب» تا بـه آخرین تجربه بازیگری پربیننده او بود.

 

بیشتر بخوانید : بیوگرافی تمام بازیگران سریال پس از باران + داستان و حواشی

 

چرا مرجان محتشم دیگر بازی نمی کند؟

وی می‌گوید: مـن در اوج دوران بازیگری ام هم بارها عنوان کرده بودم کـه بازیگری نیستم کـه تنها ماندن در عرصه بازیگری را سرلوحه اهدافم قرار دهم و بخواهم بـه هر قیمتی بازی کنم. متأسفانه عده اي از بازیگران با تن دادن بـه روابط نامشروع برای خود جایگاهی در سینما دست وپا می‌کنند. کاری کـه مـن حاضر شدم بـه قیمت حذف شدنم از عرصه بازیگری بـه آن تن ندهم.

بیوگرافی مرجان محشتم

مرجان محتشم می افزاید: متأسفانه عده اي از بازیگران هستند کـه برای محبوبیت کاذب و بودن در عرصه این بی اخلاقی ها را بدون درنظر گرفتن نقش خدا در زندگی بـه جان می‌خرند. از وی در مورد اهمیت بازگشت وی بـه دنیای پرسیدیم کـه در جواب گفتند: در حال حاضر تلاش میکنم آرامشم رابه دست بیاورم.

عکس های مرجان محتشم

بعد از مجروح کـه با از دست دادن عزیزانم بر پیکرم نشسته بتوانم مثل سابق مقاوم باشم؛ اما دلم میـــخواهد نوشته هایم چاپ شود. زنده یاد علی معلم نازنین بارها از مـن خواست این نوشته ها را منتشر کنم کـه هر بار اینکار رابه تأخیر انداختم اما فکر می‌کنم زمان آن رسیده تا با نوشته هایم با مردم سخن بگویم. شاید برای بازیگری نیاز بـه مجال دیگری دارم.

 

بیماری مرجان محتشم

مرجان محتشم سال ۱۳۹۱ با یک بیماری سخت ناراحتی کلیوی دست و پنجه نرم میکرد ودر حالی‌کـه در تأمین هزینه هاي درمان خود با مشکل مواجه شده بود عنوان کرده بود: مـن حتی در حال حاضر از داشتن یک دفترچه بیمه هم محروم هستم ودر حال حاضر تنها با طراحی داخلی ساختمان امرار معاش می‌کنم.

سریال های مرجان محتشم ،زندگینامه مرجان محتشم

بیوگرافی مرجان محشتم

 

خدا را شکر لطف مردم شامل حال مـن بوده و همیشه جویای احوال مـن هستند. روحیه خلوت‎گزینی مـن در کم‎کاری و غیبت طولانی مدتم بی تاثیر نبود. از سویی شایعات بی پایه و افرادی کـه متاسفانه از آب گل‎آلود ماهی میگیرند، دست بـه دست هم داد و باعث شد برای پرهیز از حاشیه‎ها سکوت کنم. از سال ۸۵ هیچ گفتگو‎اي نداشتم تا بـه امروز کـه با شبکه آی‎فیلم گفت‎وگو کردم.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی ژینا کلانتری عشق سابق شادمهر عقیلی + عکس

 

فوت پدر و مادر و برادر مرجان محتشم

او می‌گوید: مدت زیادی تاکید داشتم اگر حرفی ندارم باید سکوت کنم. اما این بازار مکاره دنیای مجازی باعث شد عده‎اي از زبان مـن حرف‎هایي بزنند کـه عاری از حقیقت بود. از همین تریبون از مردم عذرخواهی و اعلام میکنم از سال ۹۱ درگیر مشکلات شخصی زیادی بودم. ابتدا پدرم را از دست دادم، مدت کوتاهی بعد دست اجل برادرم را از مـن گرفت و هشت ماه پیش هم مادرم بـه رحمت خدا رفت.

 

این سال‎ها و روزهای سخت مرا تنها کرد وخودم را بی پشتوانه دیدم. از طرفی فرصت برای عده‎اي مهیا شد تا با شایعات بی اساس اسباب اذيت و اذیت مرا مهیا کنند. با این حال مردم انقدر آگاه بودند کـه شایعات را باور نکنند و همیشه مـن را مورد لطف خود قرار دادند. ودر آخر هم باید بگوییم کـه خانم محتشم هیچ پیج رسمی در اینستاگرام، توییتر یا تلگرام ندارند.