پارس ناز پورتال

بازار داغ خرید و فروش تخمک زنان در تهران

بازار داغ خرید و فروش تخمک زنان در تهران

بازار داغ خرید و فروش تخمک زنان در تهران 

این روزها زنان میتوانند تخمک خود را برای بارور شدن زوج هاي دیگر بفروشند و بازار خوبی برای اینکار به راه افتاده هست و انواع و اقسام تبلیغات را می‌توان دید. در حالی فروش تخمک علیرغم بازرسی وزارت بهداشت در پایتخت به راحتی انجام می شود که این مسئله عوارضی همچون سرطان و مرگ را به همراه دارد.

 

فائزه نجارزادگان یک عمل ساده 5 دقیقه و بدون عوارض انجام بده و در ازای آن یک میلیون ششصد بگیر» این جمله‌اي هست که ممکن هست تعداد زیادی از زنان به ویژه افرادی که هیچ منبع درآمدی از خود ندارند را به فکر فرو برد. نداشتن عارضه و هیچ دردسر تبلیغ فریبنده زنی کارشناسی هست که شماره همراه آن دست به دست در سطح شهر میچرخد.

 

رویا دختری 26 ساله هست که دو سال از ازدواجش می‌گذرد، شوهرش به علت بدهی، چرخ زندگی‌اش سخت می چرخد. برای دریافت هرچند ماه دو میلیون تومان تصمیم گرفت با خانمی که تخمک میخرد، تماس بگیرد.رویا در ارتباط با تماسش با کارشناس خرید تخمک میگوید: خانم کارشناس به من گفت برای اینکار باید ابتدا یک سری آزمایشات هورمونی انجام دهی که هزینه آن کاملا با خودت هست

 

و در صورتی که از لحاظ اوضاع جسمانی در شرایط مناسبی باشی و به اصلاح تخمک‌هایت از کیفیت مناسب برخوردار باشد می توانی برای فروش تخمک‌هایت اقدام کنی.

 

5 دقیقه تا مرگ

وی افزود: خانم کارشناس در ابتدا به راحتی تلفن را پاسخ نمی‌داد و بعد از این که به او اعلام کردم که شدیدا به پول احتیاج دارم با احتیاط راهنمایی‌هاي خود را انجام داد. کارشناس اذعان داشت؛ پس از انجام آزمایش هورمونی به 5 بیمارستان پایتخت شما را معرفی کرده و با انجام عمل ساده 5 دقیقه‌اي و بدون عارضه میتوانی تخمک خود را برای ارائه به یک زوج نابارور بفروشی، گرچه هیچ گاه شما خریدار تخمک را نمی‌بینی و این اقدام با ملاحظات خاصی انجام میشود.

 

رویا ادامه داد: آزمایشات نخست را انجام داده و در شرف برنامه‌هاي بعدی بودم که مادرم از طریق همسرم متوجه موضوع شد و به علت این که هنوز باردار نشده و صاحب فرزندی نبودم مانع از این عمل شد. ولی با طرح این موضوع میان دوستانم تاکنون چند نفر همچون من برای فروش تخمک اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

 

در این اساس با یک متخصص زنان و نازایی مشورت کردیم که ژاله طاهری با سابقه چند ساله در حوزه درمان ناباروری اظهار داشت افرادی که تخمک خود را فروخته یا اهدا می کنند در معرض خطرات چندان جسمانی و روحی قرار دارند. چرا که به علت مصرف داروهای هورمونی جهت تحریک تخمدان‌ها فرد دچار سندرم تحریک بیش از حد تخمدان شده و این موضوع عوارض بسیاری برای فرد دارد.

 

سرطان و مرگ در کمین فروشندگان تخمک

وی افزود: آب آ‌وردن شکم و ریه، پیچ خوردگی و پارگی تخمدان از خطرات مصرف دارو برای فرد فروشنده تخمک هست، همین طور به علت این داروها و عوارض هورمونی خلق و خوی فرد تغییر کرده و انواع مریضی‌ها همچون کیست سینه و سرطان در کمین فرد قرار دارد به ویژه در افرادی که از لحاظ ژنتیکی در معرض ابتلا به سرطان میباشند.

 

فوق تخصص نازایی با اشاره به این که احتمال سرطان تخمدان به علت تکرار انجام برداشت تخمک در فرد وجود دارد،‌ افزود: عمل برداشتن تخمک در واقع از طریق بی‌هوشی و با سوزن‌هاي خاصی حین سونوگرافی انجام میشود و خطرات زیادی برای فرد دارد چرا که این سوزن ممکن هست به عروق لگنی برخورد کرده و درنهایت خونریزی لگن را به همراه داشته باشد.

 

طاهری با تاکید بر این که انجام این عمل در مطب غیرقانونی و جرم هست، گفت: برداشت تخمک حتما باید در مراکز خاص و طی ضوابط خاص همین طور تحت نظر متخصص نازایی انجام گیرد چرا که عمل ساده‌اي نیست و می تواند عوارض بسیار زیادی همچون مرگ برای فرد به همراه داشته باشد.

 

وی در پایان گفت: عمل برداشتن تخمک و یا اهدای آن در حال حاضر در مراکز خاصی همچون موسسه رویان و مرکز ابن‌سینا انجام می گیرد و افراد به هیچ وجه نباید اغفال تبلیغات فروش تخمک قرار گیرند.

 

آن چه قانون و مراجع می گوید

بر اساس «قانون نحوه اهدای جنین به زوجین نابارور» و آیین نامه اجرایی آن، هرگاه ناباروری زوجین قانونی و شرعی (هریک به تنهایی یا هردو) پس از اقدامات پزشکی ثابت شود، مراکز تخصصی درمان ناباروری ذی صلاح مجاز خواهند بود که با رعایت ضوابط شرعی و شرایط مندرج در قانون نسبت به انتقال جنین هاي حاصل از تلقیح خارج از رحم زوج هاي قانونی و شرعی و پس از موافقت کتبی زوجین صاحب جنین به رحم زن زوج نابارور اقدام کنند.

 

بر اساس فتاوی مراجع عظام، در مواردی که فقط عامل زنانه علت ناباروری باشد، درصورت تمایل زوجین نابارور، تخمک اهدایی مورد بهره گیری قرار می گیرد. ناباروری زوجین پس از بررسی و تشخیص گروه تخصصی ثابت می شود و تنها در صورت تشخیص عدم وجود تخمک یا تخمک مناسب و جنین یا جنین مناسب

 

برای بهره گیری از درمان هاي جایگزین (اهدا) اقدام می شود. هدف از این اقدامات، اطمینان از عدم امکان درمان فرد از طریق درمان هاي معمول غیر از اهدا و اجتناب از مشکلات حقوقی و قانونی بعدی هست.

 

شرط وزارت بهداشت برای اهدای تخمک

 به گزارش پارس ناز در همین ارتباط سعید کاظمینی رئیس اداره پیوند وزارت بهداشت در ارتباط فروش تخمک اظهارداشت برای اهدای جنین، قانون و دستورالعمل خاص داریم که اهدای تخمک نیز در حول همین قانون بوده و اگر خارج از این دستور العمل تخمک اهدا یا به فروش برسد عمل غیرقانونی بوده و اقدامات لازم با افراد مربوطه انجام میشود.

 

وی افزود: وزارت بهداشت در موضوع اهدای تخمک بازرسی داشته و بیمارستان‌هایي که اقدام به چنین عملی کنند، با برخورد وزارت بهداشت مواجه خواهند شد گرچه باید دقت داشت که در حال حاضر اهدای تخمک فقط در مراکز درمان ناباروری که دارای مجوز این عمل باشند انجام میشود و در غیر این اقدام کاملا غیرقانونی هست.