پارس ناز پورتال

عکس پروفایل شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 1402

عکس پروفایل شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 1402

عکس پروفایل شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

 

در این مطلب، گالری عکس پروفایل شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 1402 را مرور می کنیم. حضرت فاطمه زهرا (س) تنها فرزند پیامبر اسلام (ص) می باشند. ایشان تنها چند ماه بعد از وفات شهادت گونه پدر بزرگوارشان، به شهادت رسیدند. دخت پیامبر، حضرت فاطمه (س) بیمار بودند و سپس به خانه ایشان حمله شد. مادر شیعیان جهان، مدتی بعد از شدت جراحات وارد به شهادت رسیدند.

 

عکس نوشته شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)

عکس پروفایل شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 1402

عکس پروفایل شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 1402

عکس پروفایل شهادت حضرت فاطمه

زندگی نامه حضرت فاطمه (س)

حضرت فاطمه زهرا (س) در روز ۲۰ جمادی الثانی سال پنجم پس از بعثت در مکه مکرمه به دنیا آمد و ۱۳ جمادی الاولی (به روایتی) یا سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجری، و در سن ۱۸ سالگی در مدینه منوره به شهادت رسید. ایشان دختر گرامی حضرت خاتم الانبیاء محمدبن ‌عبدالله و حضرت خدیجه کبری (س) دختر خویلد بودند.

مادر شیعیان جهان همچنین، همسر مکرمه حضرت امام علی (ع) و مادر ارجمند حضرت امام حسن (ع) و امام حسین (ع) و حضرت زینب کبری (س) است. پدر بزرگوارش خاتم پیامبران الهی و برترین مخلوق خداوند، و مادرش خدیجه، از زنان بزرگ، شریف و ثروتمند قریش و نخستین بانویی بود که به اسلام گروید و تمامی ثروت و دارایی خود را برای خدمت به اسلام و مسلمانان صرف کرد.

عکس پروفایل شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

عکس استوری شهادت حضرت فاطمه (س) 

عکس نوشته ایام فاطمیه

خدیجه در دوران جاهلیت و دوران پیش از ظهور اسلام نیز به پاکدامنی مشهور بود، تا جایی که از او به طاهره (پاکیزه) یاد می‌شد. باید بگوییم که در مورد تاریخ ولادت آن حضرت (س) اختلاف وجود دارد. تاریخ ولادت ایشان در بیشتر منابع اهل سنت، ۵ سال پیش از بعثت و در زمانی که قریش مشغول مرمت خانه کعبه بودند، و در بیشتر منابع شیعی، ۵ سال پس از بعثت پیامبر اسلام (ص) ذکر شده است.

 

بیشتر بخوانید: عکس و متن برای تسلیت ایام فاطمیه | عکس پروفایل و پیامک شهادت حضرت فاطمه زهرا

 

انعقاد نطفه حضرت زهرا (س)

مطابق با برخی روایات رسول خدا (ص) قبل از انعقاد نطفه حضرت زهرا (س) از سوی خدا مأمور شد که چهل شبانه روز از حضرت خدیجه (س) فاصله بگیرد و خانه را ترک نموده در مکانی معتکف گردد. آن حضرت این ایام را به روزه و عبادت سپری نمود.

عکس پروفایل ایام فاطمیه ،گالری عکس نوشته و عکس پروفایل، عکس استوری و اشعار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها

عکس شهادت حضرت زهرا بدون متن

نحوه شهادت حضرت زهرا

در پایان این اعتکاف چهل روزه جبرئیل بر رسول خدا فرود آمد و در حالی که طعامی با خود به همراه آورده بود، به پیامبر گفت: به فرمان خداوند با این طعامی که به دستور خدا از بهشت برای تو آورده‌ام افطار کن. پس رسول خدا با آن غذا افطار نمود و پس از افطار به سوی خانه خدیجه روان شد و همان شب نطفه پاک فاطمه منعقد گردید.

 

بیشتر بخوانید: عکس نوشته شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) + اس ام اس و متن های تسلیت

 

نحوه شهادت حضرت فاطمه (س)

حضرت فاطمه (س) سرانجام پس از رحلت پدر بزرگوار (ص)، از حق خلافت همسرش که به تعیین الهی بود به شدت دفاع نمود و در جریان هجوم عمر بن خطاب (به هواداری از خلافت ابوبکر)، به خانه‌اش به گونه‌ای میان درب و دیوار آسیب دیدند که علاوه بر صدمه‌های سخت، جنین ایشان نیز سقط شد و تازیانه‌های بیشماری بر جان و روح او نشست.

عکس نوشته درباره حضرت فاطمه

عکس خانه حضرت زهرا

شعر شهادت حضرت زهرا

همه این رویدادهای تلخ و دردناک حضرت زهرا(س) را به بستر بیماری کشاند و به شهادت ایشان منجر شد، در مورد تاریخ شهادت جانگداز حضرت فاطمه زهرا (س) چند روایت وجود دارد که ‌یکی بنا بر روایتی ۷۵ روز پس از رحلت پدر گرامیشان حضرت رسول اکرم (ص) در ۱۳ جمادی الاولی است.

عکس سربند حضرت زهرا

عکس درب خانه حضرت زهرا

ایام فاطمیه تسلیت

البته تاریخ شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، به روایت مشهورتری در سن 18 سالگی و ۹۵ روز پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) مطابق با روز سه شنبه سوم جمادی الثانی است. بنابر وصیت خویش شبانه و به صورت پنهانی دفن گردید، به طوری که محل قبر شریفش نیز نامعلوم است.

 

بیشتر بخوانید: اشعار شهادت حضرت فاطمه (س) + عکس پروفایل و متن مداحی برای دهه فاطمیه

 

شعر حضرت علی برای حضرت فاطمه (س)

امیرالمؤمنین علیه‌السلام بعد از رحلت حضرت فاطمه سلام‌الله علیها به‌شدت ناراحت شد و گریه و ناله‌اش بلند شد و در فراق آن حضرت این اشعار را سرود:

 

لکل اجتماع من خلیلین فرقته

و کل الذی دون الفراق قلیل

و ان افتقادی فاطما بعد احمد

دلیل علی ان لا یدوم خلیل

 

یعنی: هر اجتماعی از دو دوست، آخر به جدائی منتهی می‌شود و هر مصیبتی که غیر از جدایی و مرگ است اندک است و رفتن فاطمه بعد از حضرت ختمی‌مرتبت پیش من دلیل است بر آن‌که هیچ دوستی باقی نمی‌ماند.