پارس ناز پورتال

بدون هزینه حال خوب را بین دیگران پخش کنید

بدون هزینه حال خوب را بین دیگران پخش کنید

بدون هزینه حال خوب را بین دیگران پخش کنید 

اشاعه دادن حال مفید و آوردن لبخند روی صورت دیگران از اولویت هایي میباشند که افراد مثبت اندیش و شاد در زندگی خود انجام می‌دهند. شاد کردن آدم‌ها این روزها یکی از مهم ترین کارهایی هست که هر انسانی میتواند در حق دوستان و اطرافیانش انجام بدهد. شما هم می توانید جزو آدم‌هایي باشید که جهان را به جای بهتری برای زندگی تبدیل می کنند و اطرافیانشان با مشاهده آن‌ها «حال» بهتری را به دست می‌آورند.

 

در حدیثی از امام علی «ع» آمده هست که الْمُؤْمِنُ بشْرُهُ فِي وَجْهِهِ وَ حُزْنُهُ فِي قَلْبِهِ؛ یعنی مومن شادی‌اش در چهره‌اش نمایان هست و غمش را در قلبش نهان میکند.شاید یکی از دلایل این حدیث برای ابراز شادی در چهره مومنان، شاد کردن یکدیگر و تقسیم حال مفید بین همدیگر هست.

 

حال دلت چطوره؟
برای این که به دیگران حال مفید بدهید اولین قدم لازم این هست که خودتان حال خوبی داشته باشید. وقتی حال دلتان مفید نباشد، اگر هزار و یک درگیری درونی داشته باشید و از زندگی و اتفاقاتش شاکی باشید، نمیتوانید به دیگران آرامش بدهید. دریای طوفانی، موج‌هایش را به ساحل می‌کوبد و قایق‌هایي که دل به دریا میزنند

 

را هم بی‌نصیب نمی گذارد. روزی که در ترافیک معطل شده‌اید، شب قبلش مفید نخوابیده‌اید یا با همسرتان دعوایتان شده و ذهنتان مشغول حرف‌هایي هست که در عصبانیت گفته و شنیده‌اید، احتمالا وقتی وارد محل کار می شوید نمیتوانید همان کسی باشید که با آمدنش حال دیگران را هم مفید میکند. پس مراقب حال درونتان باشید و تصمیم بگیرید که اجازه ندهید مسائل روزمره بتواند روحیه‌تان را خراب کند تا بتوانید به دیگران هم کمک کنید.

 

اگر تصمیم گرفته‌اید برای عزیزانتان مثل آرام‌بخش عمل کنید اول لازم هست کمی روی خودتان کار کرده و نگذارید درونتان به این سادگی‌ها به هم بریزد؛ کار سختی نیست فقط لازم هست اراده کنید.

 

یک تابلوی ورودی جذاب
مراقب اولین برخوردها باشید. اولین‌ها همۀ وقت} تأثیرگذارترین‌ها میباشند. وقتی همسرتان را بعد از یک روز کاری می بینید، اولین نمایی که از خود نشان می دهید در حس و حالی‌که ایجاد می کنید، بسیار تأثیرگذار هست.

 

در حدیثی از امام علی «ع» آمده هست که الْمُؤْمِنُ بشْرُهُ فِي وَجْهِهِ وَ حُزْنُهُ فِي قَلْبِهِ؛ یعنی مومن شادی‌اش در چهره‌اش نمایان هست و غمش را در قلبش نهان میکند.

 

اولین برخورد شما یک خلاصه کوتاه هست از روزی که گذرانده‌اید و اتفاقاتی که پشت سر گذاشته و او میتواند بفهمد چقدر خسته و کلافه یا آرام و راضی هستید. سعی کنید اگر ماشینتان خراب شده و می دانید باید هزینه زیادی بپردازید و یا بچه‌ها موقع بازی ظرف مورد علاقه‌تان را شکسته‌اند و یا اتفاق دیگری افتاده که ناراحت هستید،

 

مشکل را پشت نقابی از لبخند و آرامش پنهان کنید. بگذارید اولین برخوردها برترین آن‌ها باشد. اگر به سر کارتان میروید و نگران فرزندتان هستید که امروز امتحان دارد، میتوانید این نگرانی را پنهان کنید. اولین برخوردتان، سلامی که بلند و با انرژی ادا میشود به همراه لبخند و چهره‌اي که سرشار از رضایت هست می تواند حال طرف مقابلتان را مفید کند و مقدمه‌اي برای یک رابطه مناسب و متعادل باشد.

 

دنیایی پر از زیبایی
ما این روزها به اندازه کافی اخبار نامناسب می شنویم. جنگ‌ها و میزان کشته‌ها، حوادث طبیعی و آسیب‌دیدگانش و آلودگی‌ها و عوارضش، همگی ذهنمان را آشفته میکند. شبکه‌هاي اجتماعی‌مان هم پر شده از تصویر‌ها و خبرهایی که حالمان را اگر بدتر نکند، بهتر هم نمی کند. اطرافیان و عزیزان شما نیاز دارند تا حرف‌هاي مفید و امیدبخش از زبانتان بشنوند.

 

کار سخت و محالی نیست. نگاهی به اطرافتان بیندازید، جهان زیبایی‌هاي زیادی دارد که ما چشممان را روی آن‌ها بسته‌ایم. مثل وقتی که برای یک تحقیق در اینترنت جست‌وجو میکنید، بگردید و این زیبایی‌ها را پیدا کنید و به گوش اطرافیانتان برسانید. هر شخصی را می بینید سعی کنید نکته مثبت و تغییر خوبی در او بیابید و با صدای بلند و با تأکید به او بگویید.

 

اگر خواهرتان لباس زیبایی دوخته حتماً به او بگویید. اگر عینک اخیر دوستتان به چهره‌اش زیبایی بیشتری داده هست، نظرتان را اعلام کنید. اگر غذای امشب همسرتان خوشمزه‌تر از همه ي وقت هست، سر سفره و مقابل بچه‌ها بگویید، خلاصه مدام اتفاقات مفید و تغییرات مثبت را اعلام کنید تا حس خوبی که در نگاه دیگران می نشیند، حال خودتان را هم بهتر کند. حال مفید آن گونه هست. وقتی تقسیمش می کني به‌جای کم شدن، اکثر می شود.

 

سنگ صبور دوست داشتنی
 به گزارش پارس ناز زندگی همه ي وقت بر وفق مراد نیست و این یکی از مهمترین چیزهایی هست که هر کس باید بداند تا در مواقع بحرانی دست و پایش را گم نکند و زمین و زمان را به هم نریزد اما تجربه نشان داده که آستانه تحمل افراد گوناگون فرق می کند. حتماً در اطراف شما هم افرادی میباشند که اگر با مادرشوهرشان دچار مشکل شوند،

 

کل زندگی‌شان را زیر سؤال میبرند یا اشخاصی که اگر ضرر مالی ببینند فکر میکنند جهان به آخر رسیده هست. شما نمی توانید آستانه تحمل دیگران حتی همسرتان را تغییر دهید اما می توانید در چنین مواقعی سنگ صبور خوبی برای درد دل‌هایشان باشید و بگذارید دلتنگی‌هایشان را بیان کنند و آرام شوند. در تعداد زیادی از مواقع وقتی

 

کسی شروع به گفتن مشکلش میکند، نمیخواهد راهنمایی بگیرد. او فقط حرف میزند تا آرام شود. در چنین زمانی دو گوش شنوا یا لبخندی آرام‌بخش باشید و به چشم‌هاي دوست و یا همسرتان نگاه کنید و به او نشان دهید با تمام مشغله‌هایتان، در آن زمان که او نیاز به گفتن مشکلش دارد، سراپا گوش هستید تا وی را بشنوید.

 

گاهی میتوانید دستانش را بگیرید و بسته به نوع ارتباطتان به او نشان دهید که کنارش هستید. گاهی لازم هست در جزر و مد روحی عزیزان قرار گرفت تا آن‌ها را به ساحل آرامش رساند.