پارس ناز پورتال

بیماری هایی که روی چشم ها تاثیرگذار هستند

بیماری هایی که روی چشم ها تاثیرگذار هستند

بیماری هایی که روی چشم ها تاثیرگذار هستند 

تعداد زیادی از مریضی ها میباشند که تاثیر خود را روی اعضای گوناگون بدن نشان میدهند و ما مریضی هایي را بررسی خواهیم کرد که چشم ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. شاید تعجب کنید اگر بدانید تعداد زیادی از مشکلات جدی سلامت از روی علائم عجیبی در چشم‌ها تشخیص داده میشوند.

 

تورم پلک پایین

بسیاری برآمدگی پلک پایین چشم را گلمژه می دانند، اما اگر این برآمدگی بهبود نیابد میتواند نوع نادری از سرطان یا سرطان غده سباسه باشد که ظاهری مثل گلمژه دارد.

 

ریختن ابرو

ریختن یا کمرنگ شدن بخش بالایی ابرو یکی از علائم بسیار معمول مشکلات تیروئید هست.

 

تکان خوردن یا موجدار شدن دید

اگر کناره‌هاي دیدتان تکان میخورد، دچار انحناشده یا موجدار می شود باید منتظر بروز یک میگرن شدید باشید.

 

قرمز شدن چشم‌ها

قرمزی مستمر سفیدی چشم‌ها معمولا از علائم نخست آلرژی به غذا، گرده، گیاهان، خاک یا یک ماده شیمیایی آلرژی می تواند باشد. گذشته از تشدید این حالت‌ها عامل آلرژی‌زا را شناسایی کنید.

 

مشکلات ناگهانی دید

ازکارافتادن ناگهانی چشم‌ها میتواند از علائم سکته باشد. سکته به علت اختلال در جریان خون به مغز باعث دوگانگی دید، تاریکی دید یا از بین رفتن کامل بینایی در یک یا هر دو چشم می شود.

 

تاری دید هنگام نگاه کردن به صفحه‌هاي نمایشگر

این حالت را صرفا به حساب خستگی نگذارید. ممکن هست دچار سندرم بینایی رایانه(CVS) شده باشید که به علت خیره شدن و تمرکز بر صفحه رایانه هرروز به مدت چند ساعت ایجاد میشود. این نوع خستگی چشم به ماهیچه‌هاي چشم آسیب می زند.

 

خشکی چشم

اگر مدام در چشمتان احساس ناراحتی و خارش میکنید، دلیلش صرفا میتواند درست عمل نکردن مجاری اشکی باشد، اما خشکی چشم گاهی از علائم آرتروز نیز هست.

 

بزرگ شدن مردمک

مردمک چشم در تاریکی به طور طبیعی بزرگ می شود، اما بزرگ شدن آن در فضای روشن می تواند نشانه یک حمله قلبی باشد.

 

ابری شدن سطح چشم

با بالارفتن سن،‌ معمولا چشم دچار آب مروارید میشود. شاید متوجه تغییری در چشم‌ها نشوید، اما چشم‌ها متفاوت به نظرمی رسند. سطح چشم ممکن هست خاکستری، تیره یا مه‌آلود به نظربرسد. چشم ابری از معمول‌ترین انواع مشکلات چشمی هست.

 

بیرون‌زدگی چشم

بعضی افراد به طور طبیعی چشم‌هاي برجسته‌اي دارند، اما اگر این حالت بتازگی ایجاد شده میتواند نشانه‌اي از پرکاری تیروئید باشد.

 

زردی چشم

به زردی گراییدن سفیدی چشم‌ها نشانه زیادشدن صفرا در بدن و معمولا علامت زردی یا یرقان هست که از مشکلات کبدی حکایت دارد.

 

تاری دید و دیابت

 به گزارش پارس ناز تاری دید در افراد دیابتی می تواند با افزایش قند خون و صدمه مشاهده عصب بینایی بر اثر آن ایجاد شود. این شرایط قابل درمان هست، در غیر این صورت میتواند به نابینایی منجر شود.