پارس ناز پورتال

آموزش تهیه تارت شکلات و فندق خوشمزه

آموزش تهیه تارت شکلات و فندق خوشمزه

آموزش تهیه تارت شکلات و فندق خوشمزه 

تعلیم تصحیح کردن تارت لذیذ فندق و شکلات را برای شما داریم که میتواند برترین عصرانه برای شما باشد در کنار خانواده. تارت فندق و شکلات یک دسر بی نظیر هست که حتماً عاشقش می شوید.

 

مواد لازم خمیر:

کره سرد: 100 گرم
آرد: 200 گرم
بیکینگ پودر: یک چهارم ق چ
شیر سرد: حدودا 2 ق س
شکر: 50 گرم

 

مواد لازم میانی:

تخم مرغ: 1 شماره
خامه صبحانه: 200 گرم
شکر: 70 گرم
پودر فندق: 100 گرم
وانیل: یک چهارم ق چ

 

مواد لازم گاناژ:

شکلات تلخ: 100 گرم
خامه صبحانه: 100 گرم

 

طرز تهیه:

1. کره را مکعبی خرد کرده و به مدت نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید. آرد، شکر و بیکینگ پودر را داخل غذاساز ریخته، کره سرد را اضافه کنید، غذاساز را با دور متوسط روشن کنید تا مواد با هم مخلوط شده و به شکل خرده نان دربیاید.

 

2. سپس در حالی‌که دستگاه روشن هست شیر را تدریجی اضافه کرده تا جاییکه خمیر جمع شود. ممکن هست کمتر یا اکثر از شیر حکم بهره گیری شود، خمیر را داخل نایلون گذاشته و به مدت نیم ساعت در یخچال استراحت دهید.

 

3. سپس خمیر را روی سطح آردپاشی شده به کمک وردنه باز کنید و داخل قالب تارت انداخته به کمک دست فرم قالب را به خمیر داده و اضافه هاي خمیر را با چاقو ببرید قالب را مجدد به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید، سپس از یخچال خارج کرده مواد میانی حاضر را روی خمیر بریزید و در فر از پیش گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد حدود 45 دقیقه بپزید تا روی تارت کاملا طلایی شود.

 

4. ابتدا با خلال دندان چک کنید اگر مواد به خلال نچسبید از فر خارج کنید در غیر اینصورت 10 دقیقه دیگر زمان دهید تارت را کنار بگذارید تا مفید خنک شود. سپس گاناژ حاضر را روی تارت ریخته و به مد نظر تزیین کنید.

 

طرز تهیه مواد میانی:

1. تخم مرغ، شکر و وانیل را با همزن مفید بزنید تا کرمی و سبک شود خامه صبحانه را اضافه کرده و یک دقیقه دیگر بزنید همزن را خاموش کرده پودر فندق را اضافه کرده و با لیسک مخلوط کنید.

 

2. برای تهیه گاناژ، خامه صبحانه را داخل شیرجوش ریخته و روی حرارت بگذارید و با حرارت ملایم اجازه دهید تا خامه ریز جوش بزند سپس از روی حرارت برداشته شکلات خرد شده را اضافه کرده و مفید مخلوط کنید تا صاف و یکدست شود.

 

نکته:

1. در تهیه این تارت، خمیر تارت احتیاج به پخت آغاز ندارد و همه ي مواد با هم می پزند.

 

2. خمیر این تارت به علت بهره گیری کردن از شیر کمی نرم تر از خمیرهای دیگر میباشد. توجه کنید که آرد چندان به خورد خمیر ندهید. فقط سطح کار را مفید آردپاشی کنید تا خمیر به سطح کار نچسبد.

 

3. برای خوش رنگ شدن گاناژ می‌توانید به جای شکلات تلخ از 120 گرم شکلات شیری بهره گیری کنید.