پارس ناز پورتال

ثبت کردن این رکوردها در گینس ممنوع است

ثبت کردن این رکوردها در گینس ممنوع است

ثبت کردن این رکوردها در گینس ممنوع است 

اگر نگاهی به کتاب گینس داشته باشیم متوجه میشویم که در هر اساس اي و هر چیزی یک نوع رکورد ثبت شده هست، اما همه ي چیز هم در رکوردهای گینس رکورد محسوب نمی‌شود. هر سال رکوردهای جدید و متمایزی در کتاب رکوردهای رکوردهای گینس ثبت می‌شوند. شاید بعضی از مردم تصور کنند که می‌توانند هر گونه رکوردی را در کتاب گینس ثبت کنند،

 

اما این طور نیست، کتاب گینس برای ثبت رکورد قوانینی دارد که به موجب آن بعضی از رکوردها به علت خطرناک بودن و یا مخالف بودن با قوانین حاکم بر رکوردهای گینس ممنوع میباشند. از جمله مهم ترین انها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

نمایش قدرت پلک ها

یک مرد چینی به نام «لو دیوان» قدرت عجیبی در حمل اشیاء با پلک هاي چشم خود داشت. او می توانست خودروهایی با وزنی معادل با ۳۵۰۰ کیلوگرم را به پلک هاي چشمانش متصل کرده و بکشد. اما رکوردهای کتاب گینس با ثبت آن به علت خطرناک بودن چنین حرکتی مخالفت کرد و توضیح داد که اینکار بسیار خطرناک هست و هرچند که این مرد چینی آرزوی زدن رکورد در این اساس را دارد، اما نمی‌توانند به او کمکی کنند.

 

حالا او قرار هست شانس خود را در اساس هاي دیگر از جمله ایستادن با پای عریان روی تیغ، متوقف کردن پنکه با زبان، و بلند کردن سطل هاي پر از آب با ابرو را امتحان کند، با این وجود هنوز رکوردهای کتاب گینس درمورد قبول یا رد این تلاش ها نظری نداده هست.

ثبت کردن این رکوردها در گینس ممنوع استگربه هاي چاق

در سال ۱۹۸۶ گربه ي ۲۱ کیلوگرمی استرالیایی که نامش در کتاب رکوردهای رکوردهای گینس بعنوان چاق ترین گربه ثبت شده بود به علت عوارض ناشی از چاقی مرد. در سال ۱۹۹۸ میلادی کتاب گینس تصمیم گرفت تا ثبت رکورد چاق ترین حیوانات را متوقف کند. پذیرش چنین رکوردهایی باعث می شد تا صاحبان حیوانات به شکل مبالغه آمیزی به حیوانات خود غذا بدهند و نام خود را به این شکل در رکوردهای گینس ثبت کنند که می‌توان آن را نوعی حیوان آزاری به شمار آورد.
ثبت کردن این رکوردها در گینس ممنوع است

رکوردهای مرتبط با مشروبات الکلی

در دو دهه ي جدید کتاب گینس هر گونه درخواست برای ثبت رکوردهای مرتبط با نوشیدن مشروبات الکلی را نپذیرفته هست، زیرا نمیخواهد مردم را به چنین کاری ترغیب کند.

ثبت کردن این رکوردها در گینس ممنوع است

رکورد زدن «دفن شدن زنده»

در سال ۲۰۱۲ میلادی یک ساحر سریلانکایی به نام «جانکا باسنیاکی» ۲۴ساله تمایل داشت تا برای رکورد زدن طولانی ترین مدت دفن شدن زنده رکورد بزند. پیش از او افرادی بودند که چنین کاری را انجام دادند، اما پس از چندی مشخص شد که انها برای زنده ماندن از ترفندهایی همچون ایجاد راه نفوذ هوا

 

به داخل قبر بهره گیری کرده اند، اما این ساحر سریلانکایی از دوستانش خواست که وی را در عمق سه متری زمین دفن کنند و همۀ ي راه هاي ممکن به داخل آن را بپوشانند. پس از هفت ساعت جسد بی جان وی را از درون قبر بیرون آوردند که بر اثر فشار بر روی قفسه ي سینه دچار خفگی شده بود.
ثبت کردن این رکوردها در گینس ممنوع استنخوابیدن و محرومیت از خواب

یک عکاس به نام «تیلور شلیدز» ۲۸ ساله ادعا میکرد که چهل شب متوالی یعنی ۹۶۸ ساعت پشت سر هم چشم روی هم نگذاشته و نخوابیده هست. او برای بیدار ماندن به درون وان پر از آب سرد فرو می رفت تا تسلیم خواب نشود. تیلور در این مدت از سردرد، تب، از بین رفتن حس لامسه رنج می‌برد. رکوردهای گینس ثبت چنین رکوردهایی راکه به سلامت جسمی افراد آسیب می‌زند ممنوع اعلام کرد.

ثبت کردن این رکوردها در گینس ممنوع است

مسابقات و شکارهای بی رحمانه ي حیوانات

در نسخه هاي نخست رکوردهای کتاب گینس شاهد بسیاری از رکوردهای مرتبط با مسابقات عجیب و غریب حیوانات مانند سریعترین جنگ در کُشتی گرفتن شترها هستیم. این مسابقه در بعضی مناطق جهان مانند ترکیه پیشینه اي چند هزار ساله دارد. در این مسابقه دو شتر مجبور به مبارزه میشوند تا این که یکی از انها بترسد

 

و فرار کند که به نوعی بی رحمانه هست. رکوردهای مرتبط با شکار روباه هم ممنوع هست. پیش از این رکورد بزرگ ترین روباه شکار شده با وزن ۱۰ کیلوگرم در سال ۱۹۳۶ ثبت شده بود. هر گونه رکوردی که منجر به آزار و اذیت حیوانات شود و افراد زیادی را به اینکار ترغیب کند ممنوع هست.

ثبت کردن این رکوردها در گینس ممنوع است

پرواز فانوس هاي آسمانی

 به گزارش پارس ناز تولید بالن هاي پلاستیکی یا کاغذی کوچک موسوم به «بالن آرزوها» که در آن شعله ي کوچکی برافروخته می‌شود در جشن ها و مراسم هاي گوناگون جهان مرسوم هست. تعداد زیادی آتش سوزی به علت بهره گیری از این بالن ها گزارش شده هست که پس از گیر کردن بین شاخه هاي درختان و یا سقوط در زیست محیط حیوانات منجر به ایجاد صدمات جدی

 

در محیط طبیعی شده اند. در سال ۲۰۱۴ کتاب گینس ثبت هر گونه رکورد با فانوس هاي آسمانی را ممنوع اعلام کرد. در سال ۲۰۱۳ در فیلیپین ۱۵۱۸۵ فانوس به هوا فرستاده شده بود.

ثبت کردن این رکوردها در گینس ممنوع است