پارس ناز پورتال

دلیل قرمزی چشم ها هنگام شنا در استخر چیست؟

دلیل قرمزی چشم ها هنگام شنا در استخر چیست؟

دلیل قرمزی چشم ها هنگام شنا در استخر چیست؟ 

تعداد زیادی از افراد هنگام شنا در استخر با قرمزی چشم مواجه می شوند، بسیاری میگویند وجود ادرار در آب علت قرمزی چشم هست. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهر تهران با تشریح علت قرمزی چشم‌ها پس از بیرون آمدن از استخر از مردم درخواست کرد تا تخلف بهداشتی استخرها را به شماره ۱۹۰ گزارش دهند.

 

محمدعلی شریعتی ، با دقت به اقبال مردم برای رفتن به استخر در ایام تابستان در پیشنهاد‌هایي اظهار داشت: تیم‌هاي بهداشتی بره‌روی فعالیت استخرها بازرسی دارند و باید استخرها براساس پروتکل‌هاي بهداشتی فعالیت کنند مثلاً کسی حق ندارد تا دوش‌نگرفته وارد استخر شود.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهر تهران درمورد این که عنوان میشود مواقعی افراد پس از خروج از استخر دچار سوزش و قرمزی چشم می شوند، توضح داد: این مسئله به‌دلیل میزان کلر مورد بهره گیری در استخر هست، کما این که بهره گیری از کلر مشخص برای گندزدایی در استخرها نیز باید طبق استاندارد لازم صورت پذیرد.

 

 به گزارش پارس ناز شریعتی ادامه داد: با وجود این، در صورتی که مردم بخواهند گزارشی درمورد استخری ارائه کنند می توانند با دو شماره 190 و 1490 تماس بگیرند تا کارشناسان بهداشتی با خودروهای سفیدرنگی که مزین به شماره 190 هست از آن استخرها بازدید به عمل آورند.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان تهران خاطرنشان کرد: استخرها براساس پروتکل‌هاي بهداشتی باید فعالیت کنند، براین زمینه در زمان‌هاي مشخص نیز درصدی از آب استخرها خارج و آب تمیز و تازه وارد استخر می شود و استخرها مستلزم به رعایت این پروتکل‌هاي بهداشتی میباشند.