پارس ناز پورتال

رابطه مصرف مرغ با لاغری و کاهش وزن افراد

مجموعه : رژیم و تغذیه
رابطه مصرف مرغ با لاغری و کاهش وزن افراد

رابطه مصرف مرغ با لاغری و کاهش وزن افراد 

مرغ یکی از غذا هاي روزمره بین ما هست که بحث چاق کننده یا رژیمی بودن آن در این میان مطرح میگردد که در این مقاله به آن می‌پردازیم.مرغ در مقایسه با دیگر گوشت ها جزء اصلی غذای اکثر منزل هاست و به طور نسبی یک منبع پروتئین ارزان به حساب می‌آید. خوردن غذا هاي حاوی پروتئین می‌تواند برای کاهش وزن خوب باشد

 

چون بعضی تحقیقات نشان داده اند خوردن غذا هاي سرشار از پروتئین در طول رژیم کاهش وزن، به حفظ و بازگرداندن بافت عضلانی کمک میکند. پروتئین ارزش سیر کنندگی بالایی دارد و بعد از خوردنش کمک میکند سیر بمانید.خوردن پروتئین در وعده هاي اصلی کمک میکند بعد از آن، مصرف غذایتان کمتر شود.

 

در حالیکه خوردن غذا هاي سرشار از پروتئین مثل مرغ می‌تواند از اجزای مهم یک برنامه سالم کاهش وزن باشد، مهم هست بدانید که خوردن غذا هاي متنوع نیز برای حفظ سلامت کلی بدنتان اهمیت دارد.مرغ را میتوان یک غذای سالم در نظر گرفت، اما به کار بردن دیگر منابع پروتئین در برنامه خوراکی، برای حفظ تعادل اهمیت بالایی دارد.

 

مرغ در کالری و مقدار چربی می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی پیشنهاد می‌شود اکثر بعنوان بخشی از یک برنامه خوراکی متعادل پروتئین بدون چربی میل کنید.گوشت سفید مرغ مثل گوشت سینه از گوشت هاي تیره تر چربی کمتری دارد.پوست مرغ چربی بالایی دارد، بنابراین کندن پوست مرغ گذشته از پخت می‌تواند به کاهش میزان کالری خوراکی که می پزید کمک کند

 

یک سینه مرغ معمولی حدود 113 گرم هست.133 گرم گوشت سینه مرغ، می‌تواند 35 گرم پروتئین به بدن برساند که معادل 70 درصد نیاز هرروز بدن به پروتئین هست.خوردن گوشت سینه مرغ در یک وعده خوراکی می‌تواند منبع پروتئین قابل توجهی را فراهم کند که به سیری طولانی مدت پس ازآن وعده منجر می‌شود.این که به چه مقدار پروتئین نیاز دارید بستگی به مقدار فعالیت و اوضاع سلامتتان دارد.

 

به طور کلی افراد بزرگسال سالم باید چیزی حدود 10 تا 35 درصد کالری هرروز خود را از پروتئین دریافت کنند و یا به اندازه هر کیلو از وزنشان 0.8 تا 1.2 گرم پروتئین مصرف کنند.تحقیقات نشان داده افرادی که در طول رژیم کاهش وزن در ازای هر کیلو از وزن بدنشان 1.2 گرم پروتئین مصرف میکردند، نسبت به کسانی که در ازای هر کیلو 0.8 گرم پروتئین می خوردند بافت عضلانی بیشتری را حفظ کردند.

 

یکی دیگر از راه هاي اضافه کردن پروتئین به برنامه خوراکی این هست که سعی کنید 25 تا 35 درصد کالری مورد بهره گیری هرروز خود را از پروتئین دریافت کنید.این مقدار شاید به نظر یک برنامه خوراکی سرشار از پروتئین بیاید، اما در واقع همان مقدار مورد نیاز بدنتان هست.خوردن مرغ بعنوان بخشی از یک برنامه خوراکی متعادل، کمک میکند به این مقدار کالری از پروتئین برای کاهش وزن دست بیابید.

 

میزان چربی مرغ
گوشت سینه مرغ سرشار از پروتئین هست اما کالری پایینی دارد.” یک سینه مرغ نپخته کمتر از 200 کالری و تنها حدود 4 گرم چربی دارد. ”با این حال اگر سینه مرغ را با پوست بخورید، میزان چربی اش به 17 گرم افزایش می یابد.در طول رژیم کاهش وزن نیازی نیست از خوردن چربی بترسید اما به خاطر بسپارید اکثر چربی هایي که دریافت می‌کنید باید از منابع چربی غیراشباع مثل روغن زیتون، آجیل ها و دانه ها باشد.

 

مرغ با پوست کالری بالاتر و چربی هاي اشباع بیشتری دارد.آیا در طول رژیم کاهش وزن می‌توانیم از بال، کتف و ران مرغ با پوست نیز بهره گیری کنیم؟ بله از این موارد نیز می‌توان بهره گیری کرد. با این حال اگر مرغ در برنامه خوراکی تان نقش زیادی ایفا می‌کند، بهتر هست بیشترین میزان مصرف مرغتان از قسمت هاي کم چرب تر آن باشد.

 

ویتامین ها و مواد معدنی مرغ
مرغ میتواند به جز انرژی و پروتئین، مواد خوراکی بیشتری نیز به بدنتان برساند.مرغ منبع سلنیوم، ویتامین هاي گروه B، آهن و منیزیم هست.سلنیوم ماده معدنی کم یابی هست که مثل آنتی اکسیدان عمل می‌کند، به شکل گرفتن DNA اخیر کمک میکند و در هورمون تیروئید نیز نقش دارد.

 

85 گرم مرغ کباب شده میتواند حدود 30 درصد از نیاز هرروز بدن به سلنیوم را فراهم سازی کند.یک وعده گوشت سینه مرغ نیز حدود 30 درصد از نیاز هرروز بدن به ویتامین B6 را فراهم سازی می‌کند.ویتامین B6 به تولید سلول هاي اخیر خونی، سوخت و ساز پروتئین و تولید انتقال دهنده هاي عصبی در مغز کمک میکند.

 

دریافت مقدار کافی از ویتامین هاي گروه B می‌تواند برای کاهش خطر مریضی هاي قلبی و عروقی خوب باشد، چون ویتامین هاي B هموسیستئین خون را پایین می آورند.میزان بالای هموسیستئین در خون میتواند خطر ابتلا به مریضی هاي قلبی و عروقی را افزایش دهد.

 

یک وعده گوشت سینه مرغ، میتواند کمتر از 10 درصد نیاز هرروز بدن به منیزیم و آهن را فراهم سازی کند.گوشت قرمز میزان آهن بیشتری در خود دارد. خوردن گوشت هاي تیره تر مرغ باعث می‌شود آهن بیشتری دریافت کنید.

 

چه چیزی با مرغ بخوریم؟
آیا خوردن مرغ می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟!مرغ یکی از بخش هاي برنامه خوراکی سالم هست اما باید در کنار آن انواع مختلفی از غذا هاي سالم را نیز بخورید.هیچ خوراکی نمی‌تواند به تنهایی روی سلامت و وزن تاثیر بگذارد، بلکه این ترکیب غذا هاي گوناگون هست که میتواند چنین تاثیری داشته باشد. برای سلامت کلی بدن، خوردن انواع گوناگون میوه و سبزیجات پیشنهاد میشود.

 

 به گزارش پارس ناز اگر می‌خواهید با مرغ، یک وعده خوراکی برای خود درست کنید سعی کنید نیمی از بشقابتان را در کنار این وعده سبزیجات پر کنند.خوردن غلات کامل، حبوبات، آجیل ها، دانه ها و چربی هاي سالم برای قلب می‌توانند دیگر مواد مغذی که بدن به آن ها نیاز دارد را فراهم سازی کنند.به خاطر داشته باشید که مرغ را تنها تبدیل به یک قسمت از برنامه خود کنید نه تمام آن.

 

روشهای سالم پخت مرغ
چگونگی پخت یک غذا می‌تواند تاثیر بسیار بالایی روی طعم، بافت و همین طور ارزش خوراکی آن داشته باشد.مرغ سرخ شده مخصوصا با پوست، نسبت به دیگر روشهای پخت کالری بیشتری دارد.پختن یا گریل کردن مرغ، در مقایسه با سرخ کردن آن میزان کالری کمتری دارد.اضافه کردن مرغ و سبزیجات به آرام پز یا سوپ میتواند روشی ساده برای پخت مرغ، بدون اضافه کردن مقدار زیادی کالری باشد.