پارس ناز پورتال

ساعت های خواب شبانه ضامن سلامت بدن

ساعت های خواب شبانه ضامن سلامت بدن

ساعت های خواب شبانه ضامن سلامت بدن 

کسانی که خواب شبانه خوبی دارند،به طبع بدن سالم تری نیز دارند. همۀ ما باید داشتن خواب کافی را در دستور زندگی قرار دهیم. برخورداری از عادات صحیح خوراکی و دقت به زمان خوابیدن و استراحت جهت حفظ سلامتی بدن و توانایی جذب مواد مغذی و دفع مواد زاید از اهمیت بالایی برخوردار هست.

 

برای سالم زیستن باید خواب راحت و آرامی داشته باشیم. با دقت به موارد زیر اهمیت خوابیدن برای شما روشن میگردد:ساعت 9 الی 11 شب زمانی هست برای از بین بردن مواد سمی و غیرضروری.این عملیات توسط آنتی‌اكسیدان‌ها انجام میگردد. در این ساعات بهتر هست بدن درحال آرامش باشد. در غیر این صورت بر سلامتی خود اثر منفی گذاشته‌اید.

 

ساعت 11 تا 1 نیمه شب عملیات از بین بردن مواد سمی در كبد ادامه دارد كه باید در خواب عمیق باشید.

 

ساعت 1 تا 3 نیمه شب عملیات سم‌زدایی در كیسه صفرا در طی یك خواب عمیق به طور مناسب انجام می‌ گردد.

 

ساعت 3 تا 5 صبح عملیات سم‌زدایی در ریه‌ها اتفاق می‌افتد. بعضی مواقع دیده میشود كه افراد در این دوران سرفه شدید یا عطسه می‌كنند.

 

ساعت 5 تا 7 صبح این عملیات در روده بزرگ صورت میگیرد، لذا میتوانید آن را دفع كنید.ساعت 7 تا 9 صبح جذب مواد مغذی صورت میگیرد پس بهتر هست صبحانه میل نمایید. افرادی كه بیمار می‌باشند، بهتر هست صبحانه را در ساعت شش و نیم میل نمایند.كسانی كه میخواهند تناسب اندام داشته باشند، بهتر هست ساعت صرف صبحانه برای آن ها در ساعت هفت و نیم باشد.

 

كسانی كه اصلا صبحانه نمیخورند بهتر هست عادت خود را تغییر داده و در ساعت 9 یا 10 صبح صبحانه میل نمایند.دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب باعث میگردد، مواد سمی از بدن دفع نگردند.از نیمه‌هاي شب تا 4 صبح مغز استخوان‌ها عملیات خونسازی را انجام می‌ دهند.تعداد زیادی از افراد در ایام تعطیل تا دیروقت بیدار می‌مثل و بعد از اتمام تعطیلات با خستگی اکثر به سركار می‌ روند.

 

چرا كه اعمال بدن‌شان دچار سردرگمی شده و نمی‌ داند چه باید انجام دهد.پس همۀ وقت} زود بخوابید و خواب آرامی داشته باشید.