پارس ناز پورتال

حقایق عجیب درباره تمدن مردم مصر باستان

حقایق عجیب درباره تمدن مردم مصر باستان

حقایق عجیب درمورد تمدن مردم مصر باستان 

تمدن مصر باستان همه ي وقت برای مردم بشر دیدنی و زیبا بوده هست،با وجود تحقیقات فراون درمورد این تمدن اما همچنان ابهامات زیادی درمورد آن وجود دارد.تمدن مصر باستان اسرارآمیزترین تاریخ‌ها و وقایع را در پشت پرده خود پنهان کرده هست. میلیون‌ها نفر از مردم و دانشمندان از سراسر دنیا بر این باروند که مصر باستان،

 

از خوشگل‌ترین تمدن‌هاي موجود بر زمین در طول تاریخ بوده هست. اما تمدن مصر باستان اضافه بر دارا بودن جاذبه‌هاي توریستی و گردشگری متعدد واقعیت‌هاي مرموزی را نیز در دل خود پنهان کرده که مطالعه و بررسی آنان در نوع خود بسیار شگفت‌انگیز میباشند. این تمدن اسرارآمیز، هزاران میراث زیبا از پیشرفت‌هاي چندین ساله‌ را نیز از خود بر جای گذاشته هست. با این وجود، هنوز تعداد زیادی از افراد اطلاعات چندانی از این میراث گران‌بها و اسرارآمیز ندارند!

 

از جمله میراث باقی مانده از تمدن مصر باستان مي‌توان به اهرام ثلاثه و همین طور مجسمه ابوالهول در فلات جیزه اشاره کرد. اما واقعیت این هست که تمدن مصر، چیزهای بیشتری را برای ارائه کردن دارد که ممکن هست از وجود آنان بی اطلاع باشید! در این مطلب، ما به بررسی حقایقی خوشگل از این فرهنگ و تمدن باستانی پرداخته و تعداد 23 واقعیت عجیب را در مورد آن برایتان شرح خواهیم داد.

حقایق عجیب درباره تمدن مردم مصر باستان

1- مصر باستان یکی از قدیمی‌ترین زبان‌هاي شکل گرفته بر روی سیاره زمین را داراست. دانشمندان آن را به 6 دوره گوناگون با عناوین: «آرکانیک، مصر قدیم، مصر میانه، مصر اخیر، دموتیک، کوپتیک» تقسیم کرده‌اند.

 

2- محققان بر این باورند که نگارش مصریان باستان، بر مبنای یک سیستم پیچیده‌ي هیروگلیف بوده که قدمت آن به 2690 سال پیش از میلاد مسیح باز مي‌گردد.

حقایق عجیب درباره تمدن مردم مصر باستان

3- اگر سنگ روزتا در سال 1799 میلادی کشف نشده بود، به نظر مي‌رسید که هنوز نمی‌توانستیم توضیح دقیقی در مورد زبان و نگارش مصریان باستان ارائه کنیم.

حقایق عجیب درباره تمدن مردم مصر باستان

4- تمدن مصر باستان و مردمان آن، نخستین گروهی بودند که پیروز به طراحی یک سیستم نوشتاری پیچیده شدند.

 

5- شاید یکی از مهم ترین واقعیت‌ها در مورد تمدن مصر، شیوه‌ي محاسبه زمان توسط آنان باشد. مصریان باستان اضافه بر اختراع تقویم، پیروز به اختراع ساعت‌هاي آبی و همین طور ساعت‌هاي خورشیدی شدند.

حقایق عجیب درباره تمدن مردم مصر باستان

6- قدیمی‌ترین نسخه خطی به جا مانده از مصریان باستان، در حدود 2.5 متر طول دارد. نکته دیدنی دقت در مورد این نوشته باستانی، اشاره‌هایي به موجودات ماوراء طبیعه هست. گفته مي‌شود که این نوشته، بیش از 4 هزار سال قدمت دارد!

 

7- مصریان باستان، بزرگ‌ترین کانال‌هاي مصنوعی را ایجاد کردند که از آن، برای حمل و نقل مصالح ساختمانی مورد کاربرد در تولید سازه‌هاي عظیم بهره گیری مي‌شد.

حقایق عجیب درباره تمدن مردم مصر باستان

8- تمدن مصر باستان ، از پیشگامان علم متالوژی بوده هست. در واقع مصریان باستان، نخستین افرادی بودند که ابزارها و سلاح‌هاي جنگی را با بهره گیری از فلز «برنز» ایجاد کردند. همین طور آن‌ها با ترکیبی از مس و قلع مذاب، ابزارهای بسیار پیچیده‌اي را طراحی کردند.

 

9- آن‌ها با مطالعه و بررسی دنیا، یک تقویم قمری 354 روزه را ایجاد کردند؛ هر سال در این تقویم، دارای 13 ماه بود.

 

10- رود نیل، در زندگی مصریان باستان اهمیت بالایی داشت. آن‌ها تقویم خود را به 3 فصل «پر‌آب، بهار، کم آب» تقسیم کرده بودند که اثرات آنان را مي‌شد به صورت طبیعی در این رود دیدن کرد.

حقایق عجیب درباره تمدن مردم مصر باستان

11- مصریان باستان، سیستم ریاضیاتی دهدهی را با 7 نماد گوناگون نمایش مي‌دادند.

 

12- در حدود 1650 سال گذشته از میلاد مسیح، مردمان مصر باستان با مفاهیم ریاضی همچون ضرب، تقسیم، بخش پذیری، اعداد اول، معادلات خطی و هندسه به خوبی آشنایی داشتند.

 

13- زیبایی و بهداشت، در تمدن مصر باستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود. در واقع ما هنوز هم از ابزارهای اختراع شده توسط آنان، در زندگی روزمره خود بهره گیری مي‌کنیم! مصریان باستان هزاران سال گذشته مسواک، خمیر دندان، خوشبو کننده دهان، کفش‌هاي پاشنه بلند، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی، کلاه گیس و جواهرات را ابداع کردند که همگی در زندگی امروز ما نیز نقشی پر رنگ دارند.

 

14- در سال 1911 میلادی، در بقایای بر جای مانده از تمدن مصر باستان ، یک گردنبند عجیب و غریب، با منشا فرازمینی کشف شده هست. دانشمندان با بررسی این گردنبند توسط اشعه ایکس، فلزات موجود در سنگ‌هاي آسمانی را بعنوان عنصر به کار گرفته شده در تولید آن معرفی کردند.

 

15- خنجری که در آرامگاه فرعون توت عنخ آمون کشف شد، دارای یک منشا فرازمینی هست. بررسی‌هاي صورت گرفته توسط یک دانشمند ایتالیایی-مصری نشان مي‌دهد که قدمت این خنجر به 14 قرن پیش از میلاد مسیح بوده و عناصر به کار گرفته شده در تولید آن را نیز، فلزات موجود در شهابسنگ‌هاي آسمانی تشکیل مي‌دهند.

 

16- بر زمینه اطلاعات موجود، مصریان باستان در نقاط گوناگون کره زمین حضور داشته و نخستین افرادی بوده‌اند که حتی بر قاره ایالات امریکا نیز قدم گذاشته‌اند. در سال 1992، یک محقق آلمانی که در حال آزمایش بر روی مومیایی‌هاي مصر باستان بود، متوجه آثاری از حشیش، تنباکو و کوکائین در پوست، مو و استخوان مومیایی‌هاي مصریان باستان شد. کوکائین و تنباکو، از جمله موادی بوده‌ند که در زمان مومیایی شدن فراعنه مصر، فقط در «دنیا اخیر» قابل رشد بوده‌اند.

حقایق عجیب درباره تمدن مردم مصر باستان

17- دیدنی دقت هست که مصریان باستان، نخستین مردمانی بوده‌اند که پیروز شدند گربه را به یک حیوان اهلی تبدیل کنند!

 

18- در مصر باستان، از گربه‌ها برای بازرسی آفت‌ها بهره گیری مي‌شد.

حقایق عجیب درباره تمدن مردم مصر باستان

19- تمدن مصر باستان و مردمان آن، نخستین افرادی بوده‌اند که پیروز به اختراع قفل و کلید به منظور محافظت از منزل‌هاي خود شده‌اند.

 

20- محققان بر این باورند که مفهوم نخست “اتاق خواب”، نخستین بار در مصر باستان دیده شکل گرفته هست.

 

21- هزاران سال گذشته و پیش از ظهور نجوم مدرن، مصریان باستان نخستین مردمانی بودند که پیروز به کشف یک منظومه با ستاره دوتایی شده‌اند!

 

22- نخستین مطالعات صورت گرفته بر روی این منظومه دو ستاره‌اي، به 1244 سال پیش از میلاد مسیح باز مي‌گردد.

 

23-  به گزارش پارس ناز لیست پادشاهان تورین که گاه بعنوان پاپیروس تورین نیز از آن یاد مي‌شود، یکی از دیدنی‌ترین نوشته‌هاي مصور بر جای مانده از تمدن مصر باستان هست. این نوشته، به شکل ترسناکی به همین نوشته در بین سومریان باستان شباهت دارد که در آن به حاکمیت خدا در بین مصریان اشاره مي‌کند. این نوشته که به زبان کاهنی «گونه‌اي از زبان هیگرولیف شکسته»

 

تهیه شده، دارای لیست کاملی از 300 پادشاه گوناگون با جزئیات دقیقی از زمان حاکمیت آنان بر زمین هست که در موزه مصرشناسی تورین در تورین کشور ایتالیا نگه داری مي‌شود.