پارس ناز پورتال

نکات مهم مربوط به کاشت و پرورش چمن

نکات مهم مربوط به کاشت و پرورش چمن

نکات مهم مربوط به کاشت و پرورش چمن 

برای شما برترین نکات کاشت و پرورش دادن چمن را داریم که می‌توانید بخوانید و به نحو بهتری چمن بکارید و زمین را سرسبز کنید. چمن کاری بعنوان یک حرفه تخصصی در دنیا شناخته شده هست. رشد چمن در پارک ها، باغ و باغچه اضافه بر زیبایی منحصر به فردی که دارد از فرسایش به مرور خاک پیشگیري می‌کند.

 

گزینه نوع گونه هاي چمن مناسب با شرایط آب و هوایی منطقه مورد نظر، سبب ایجاد چمن زیباتر مثل یک فرش یا پوشش منظم میشود.

 

گزینه بذر چمن
از نظر شرایط آب و هوایی چمن ها به ۲ دسته کلی تقسیم میشوند. ۱- گونه هاي مناسب برای مناطق سردسیر. ۲- گونه هاي مناسب برای مناطق گرمسیر. گزینه نوع گونه چمن مناسب با شرایط جغرافیایی بسیار مهم هست.گونه هاي مناسب برای سرما در اواخر تابستان و پاییز کاشته می‌شوند و برترین زمان کشت در پاییز می باشد. اینگونه ها تمایل به رشد در مناطق شمالی که دارای زمستان سرد و تابستان ملایمی میباشند دارند.

 

گونه هاي مناسب فصل گرم در بهار و تابستان کاشته میشوند. اینگونه رشد خوبی در مناطق خیلی گرم و دارای زمستان معتدل دارد.تصمیم بگیرید کدام گونه مناسب شرایط باغچه و یا حیاط منزل شماست زیرا شرایط جغرافیایی در سلامت چمن شما تاثیر دارد.

 

از کجا بذر چمن تهیه کنیم؟
شما میتوانید بذر چمن را از فروشگاه هاي کشاورزی و یا به صورت آنلاین و اینترنتی تهیه کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که از جای مطمئن خرید میکنید. همه ي بذرهای چمن در نگاه سالم میباشند. تهیه بذر با کیفیت بسیار مهم هست.

 

میزان مصرف چمن در زمین
 به گزارش پارس ناز شما باید ابتدا محاسبه کنید چه مقدار بذر نیاز دارید. میزان مصرف گونه هاي گوناگون چمن با هم فرق می‌کند. معمولا در گونه هاي اسپرت میزان ۴۰ تا ۵۰ گرم برای یک متر مربع بهره گیری میشود.

 

آماده سازی خاک برای کاشت چمن
خرد کردن کلوخ ها و شکافتن لایه بالایی سطح خاک باعث ریشه زنی بهتر چمن می‌شود. با شکستن توده هاي سفت، خاک نرمتری خواهید داشت. همین طور چوب و سنگ ها را از سطح خاک جمع آوری کنید.سطح زمین را با غلطک در زمین هاي بزرگ و با بیل در زمین هاي کوچک صاف و محکم کنید. اگر توده اي از آب بر اثر بارش در زمین جمع شده حتما آن را پاک کنید.در زمین هاي بزرگ از ابزار مناسب ولی برای باغچه کوچک از بیلچه و چنگک بهره گیری کنید.

 

کوددهی
چمن در خاک بارور شده رشد بهتری خواهد داشت. کودهای حیوانی پوسیده را با خاک ترکیب کنید.

 

پاشیدن بذر
اگر میخواهید سطح وسیعی را چمن بکارید از اتومبیل بذر کار که چمن را به صورت یکسان اکران می‌کند بهره گیری کنید. ولی برای محدوده کوچک عملیات بذر پاشی را با دست میتوان انجام داد.از پاشیدن بذر اضافی خودداری کنید. در غیر این صورت چمن هایي نازک خواهید داشت.روی بذرها مقدار خیلی کمی خاک نرم الک کنید تا از عوامل گوناگون در از بین بردن بذر پیشگیري کنید.