پارس ناز پورتال

گرم کردن این مواد غذایی در مایکروویو ممنوع

گرم کردن این مواد غذایی در مایکروویو ممنوع

گرم کردن این مواد غذایی در مایکروویو ممنوع 

تعداد زیادی از مواد خوراکی را اگر در مایکروویو گرم کنید جز ضرر برای سلامتی هیچ چیز عاید شما نخواهد شد. برای شما پیشنهاد هاي مهمی داریم. مایکروویو یکی از پرمصرف ترین وسایل در آشپزخانه هاي امروزی هست. برای گرم کردن بعضی غذاها به علت نوع پخت نخست انها نباید از مایکروویو بهره گیری کرد.

 

مواد خوراکی ممنوع برای ورود به مایکروویو

بعضی مواد خوراکی خاص و پرمصرف به علت آنکه سرخ شده یا با حرارت بالا پخته شده اند در صورتی که مجددا در مایکروویو گرم شده و تحت دمای بالا و اشعه ماورابنفش قرار بگیرند با ایجاد مواد زیان آور در انها به سلامتی آسیب رسانده و در بعضی موارد حتی سرطان زا می‌شوند.

 

پیتزا را درون مایکروویو گرم نکنید

پیتزا یکی از غذاهایی هست که اکثر افراد آن را در مایکروویو گرم می‌کنند که اینکار آسیب جدی به سلامت بدن وارد می‌کند. برترین راه گرم کردن آن بهره گیری از فر یا اجاق گاز هست و حداکثر دمای فر 375 درجه فارنهایت گزینش شود.

 

استیک را درون مایکروویو گرم نکنید

برای گرم کردن استیک بهتر هست آن را در تابه اي با روغن بسیار کم گرم کنید.

 

مرغ سوخاری را درون مایکروویو گرم نکنید

از گرم کردن مرغ سوخاری در مایکروویو اجتناب کرده و برای گرم کردن آن را در ظرفی داخل فر قرار داده و روی آن را با فویل بپوشانید و حداکثر تا دمای 375 درجه فارنهایت به مدت 10 دقیقه گرم کنید.

 

پاستا را درون مایکروویو گرم نکنید

اگر بر روی پاستا سس ریخته شده هست هرگز نباید آن را گرم کنید در غیر این صورت آن را در یک تابه با مقدار کم آب جوش و روغن گرم کنید.

 

اسفناج را درون مایکروویو گرم نکنید

با گرم کردن مجدد اسفناج ماده سرطان زا نیروسامین در آن ساخت می‌شود به همین هرگز آن را گرم نکنید.