پارس ناز پورتال

پیرزنی از نسل پاکوتاه (عکس)

پیرزنی از نسل پاکوتاه (عکس)
یکی از عجیب ترین سنت هایی که می توان برای چینی ها نام برد استفاده از کفش های بسیار کوچک برای دختران است. در این رسم عجیب دختران مجبور هستند از سنین پایین کفش هایی کوچکتر از سایز پایشان استفاده کنند.

"هان کویاونی" یک پیرزن 102 ساله است که در منطقه یوکسیان زندگی می کند و به نظر می رسد او تنها بازمانده از نسل دخترهای پا کوچک چینی است. او این روزها کفشی را به پا دارد که در سن دوسالگی پایش کرده اند.


این خانم در مورد سنت عجیب می گوید: درآن زمان همه دخترها از این کفش ها استفاده می کردند و همه پاهایی بسیار عجیب و بدچهره داشتند اما کفش های "لوتوس طلایی" محبوبترین و البته سنتی ترین کفش های آن زمان بود.این کفش ها باعث می شود تا پا از حالت عادی خارج شده و شکلی بسیارعجیب داشته باشد همچنین عصب های پا برای همیشه از کار می افتد. مورخان اعتقاد دارند که تاریخچه این کفش ها به سال 960 قبل از میلاد باز می گردد.

خانم هان در مورد کفش خود می گوید که این روزها راه رفتن با آن بسیار ساده شده است اما در ابتدا 6 ماه با درد و رنج قدم برداشته است تا کم کم به آن عادت کند. این کفش ها یکی از معضلات جامعه چین تا چند سال پیش بود.