پارس ناز پورتال

نگاه مردم نسبت به این رفتارها منفی است

نگاه مردم نسبت به این رفتارها منفی است

نگاه مردم نسبت به این رفتارها منفی است 

تعداد زیادی از رفتارها میباشند که در همان برخورد اول در ذهن مخاطب منفی وانمود میکند و افراد باید از این رفتارها به دور باشند. واکنش منفی , به طور کلی در نخستین ملاقات هاشما تنها چند ثانیه زمان داریدتا نظرات مثبت یا منفی دیگران را نسبت به خودتان جلب کنید.همۀ چیز در نگاه اول اهمیت دارد از نام خانوادگی تا بوی عطر.

 

اما چه چیزهایی باعث می شودتا افراد در همانب برخوردهای اول از شما خوششان نیاید؟ چه اخلاق و صفات در حالت کلی چه در دنیای مجازی و چه حقیقی برای عموم مردم خوشایند نیست؟

 

در ادامه با 13 مورد از این رفتارها آشنا می‌شویم.–واکنش منفی

 

1. اشتراک گذاشتن بیش از اندازه تصویر در صفحات مجازی
اگر شما از آن افرادی هستید که از تصویر صبحانه، ناهار، شام، فارغ التحصیلی پسر عمو، لباس پوشیدن سگ و
هر روز و همه ي جا تصویر می‌گذارید،شاید وقت آن رسیده که این اخلاق خود را عوض کنید.مطالعات نشان داده که این رفتار به روابط زندگی حقیقی آسیب می زند. اگرچه که اشتراک گذاری تصویر یک راه فوق العاده برای روابط بهتر هست، اما میتواند به انها آسیب نیز برساند.

 

2. داشتن دوستان بسیار چندان، یا بسیار کم در فضای مجازی
مطالعات نشان داده هست که مردم افرادی که در شبکه هاي مجازی مثل فیسبوک دوستان بسیار زیادی دوست ندارند.
علت این رفتار میتواند این باشد.که انها تصور می‌کنند این افراد بیش از اندازه در فیسبوک وقت میگذرانند و از محبوبیت در دنیای خارج ناامید شده اند. این رفتار در مورد دیگر شبکه هاي مجازی نیز صادق هست.

 

3. افشای چیزهای بسیار شخصی در اوایل رابطه
بعنوان یک بزرگسال افشاگری در مورد خود یکی از برترین راه ها برای پیدا کردن دوست هست. اما روانشناسان معتقدند
افشای مسائل بیش از اندازه خصوصیدر شروع آشنایی واکنشی منفی در پی دارد.جزئیات ساده در مورد سرگرمی هاي خود،خاطرات دوران کودکی می‌تواند به گرم و صمیمی تر شدن روابط کمک کند.

 

4. سوال پرسیدن بدون صحبت کردن در مورد خودتان
جنبه دیگر از خود افشایی آن هست که اگر شما در مقابل صداقت فرد مقابل حرفی از خودتان نزنید،ذهنیت منفی برای او ایجاد می‌کنید.اگرچه که ممکن هست افراد خجالتی یا مضطرب برای پرت کردن دقت از خود، از دیگران سوال بپرسند،اما تحقیقات نشان داده این استراتژی خوبی برای شروع رابطه نیست. روابط نیاز به تعامل و نزدیکی متقابل دارد.

 

5. ارسال تصویر پروفایل از نمای بسیار نزدیک
اگر تصویر پروفایل شما در شبکه هاي مجازی به این صورت هست، عاقلانه هست که آن را تغییر دهید.تحقیقات نشان می دهد که تصویر هایي از چهره تنها از فاصله 45 سانتیمتری در مقایسه با تصویر از فاصله 135 سانتیمتری، کمتر قابل اعتماد، خوشگل و مورد پسند هست.

 

6. پنهان کردن احساسات
نحقیقات نشان می دهد که نشان دادن احساسات حقیقی یک استراتژی مفید برای گرفتن نظر مثبت مردم هست.سرکوب کردن احساسات و نشان دادن هاي بی علاقگی در چیزهای عاطفی باعث میشود که مردم کمتر از شما خوششان بیاید.

 

7. بیش از حد مفید رفتار کردن
منطقی هست که افراد مفید با رفتارهای دوستانه تر شخصیت هاي محبوبی باشند، اما نتایج علمی چیز دیگری میگوید.
اغلب مردم برخلاف ظاهر، تمایل به دوستی با افراد بیش از اندازه فداکار و بدون خودخواهی ندارند.این رفتار حتی آن راه مظنون به انگیزه هاي پنهانی نیز میکند.

 

8. خودنمایی از نوع فروتنانه
رفتاری که برای تحت تأثیر قرار دادن دوستان و اطرافیان خود به صورت غیر مستقیم در مورد خود و موفقیت هایتان لاف می زنید.
این رفتار بسیار مورد انتقاد مردم هست.در مطالعه زمانی که از افراد خواسته شددر مورد بزرگ ترین نقطه ضعف خود در کار صحبت کنند،بیش از سه چهارم افراد بسیار کمالگرا و سخت کوش خود را نشان دادند. اما زمانیکه وعده استخدام به افراد صادق داده شد، نتایج به طرز باورنکردنی دوست داشتنی تر شد.

 

9. عصبی بودن بیش از حد

هرگز اجازه ندهید که دیگران عرق شما را ببینندو یا بوی آن را حس کنند.تحقیقات در سال 2013 نشان داده استکه مشاهده عرق و یا حس کردن بوی آن به صورت ناخودآگاه قضاوت مردم از شما را تحت تأثیر قرار می دهد.مردم با مشاهده استرس بیش از اندازه عصبی می شوندو سعی می‌کنند که از آن گونه افراد دوری کنند.

 

10. لبخند نزدن
زمانیکه شما وارد اجتماعی می‌شوید و افراد جدیدی را ملاقات می کنید، سخت هست که تمام مدت لبخند بزنید. اما سعی خودتان را بکنید. تحقیقات در دانشگاه استنفورد نشان داده هست که افراد در تعامل با شخاصی که در آواتار انها لبخند بزرگی وجود دارد، رفتار بهتری دارند. همین طور مطالعه دیگری اثبات کرده هست که زمانی که شما در نخستین ملاقات، لبخند می زنید، آن افراد شما را بعدها به یاد خواهند آورد.

 

11. رفتار کردن مثل شخصی که دیگران را دوست ندارد
زمانیکه ما از مردم انتظار داریم که مرا قبول کنند، نسبت به انها گرم تر رفتار می‌کنیم و در واقع شانس این که ما را دوست داشته باشند اکثر میشود. بنابراین زمانیکه مطمئن نیستید دیگران در مورد شما چه احساسی دارند، طوری رفتار کنید که نشان دهد رابطه را دوست دارید، آن ها نیز احتمالا این رفتار را به شما برمیگردانند. بر تصویر این رفتار، اگر شما احساس خود را در ملاقات نشان ندهید، طرف مقابل هم همین رفتار را خواهد داشت.

 

12. داشتن نامی با تلفظ سخت
این منصفانه نیست، صحیح، اما از نظر علمی اثبات شده هست. تحقیقاتی در دانشگاههای ملبورن، لوون و نیویورک نشان داده هست که مردم با نام خانوادگی پیچیده بصورت منفی قضاوت می‌شوند. حتی در انتخابات نیز زمانی که افراد نام خانوادگی ساده تری داشته باشند، شانس پیروزی انها اکثر هست.

 

13. نام بردن از افراد سرشناس
 به گزارش پارس ناز نام بردن از افراد به منظور تحت تأثیر قراردادن دیگران میتواند وسوسه انگیز باشد. اما میتواند نتیجه تصویر داشته باشد. طبق مطالعه در دانشگاه زوریخ مشخص شده هست که کسانی که نام افراد سرشناس را در مکالمات خود به کار می برند کمتر دوست داشتنی و مورد قبولند.