پارس ناز پورتال

نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری به تهران

نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری به تهران

ساکنین پایتخت گاهی اوقات برای اینکه بتوانند حال و هوای خود را عوض کنند، راهی مسیرهای دور و سفرهای طولانی می‌شوند. این در حالی است که زیر گوششان، جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبا و دوست‌داشتنی وجود دارد که از آن‌ها بی‌خبر هستند. در این مقاله قصد داریم تا نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری به تهران را به شما نشان دهیم که بتوانید برای بازدید از آن‌ها در کمتر از 1 روز برنامه‌ریزی کنید.

 

روستای افجه

 

اگر به دنبال گردش و تور یک روزه اطراف تهران هستید؛ روستای افجه گزینه‌ی مناسبی برای شماست. روستای افجه یکی از زیباترین روستاهای اطراف تهران است. این روستا را باید در فصل بهار، تابستان و پاییز ببینید. در فصل زمستان روستای افجه پوشیده از برف می‌شود. در بهار همه جا سرسبز است و چشمتان را پرسو می‌کند.

 

در فصل تابستان برای فرار از گرما می‌توانید به روستای افجه پناه بیاورید. در طول پاییز نیز با وجود سرمای هوا، روستای افجه به هزار رنگ تبدیل می‌شود و زیبایی بسیاری پیدا می‌کند. در روستای افجه می‌توانید شاهد جاذبه‌های گردشگری متعدد از جمله دشت هویج، آتشکده، یخچال طبیعی، آبشارهای متعدد، حمام تاریخی، باغ گیلاس و درخت چنار 400 ساله باشید.

 

زیباترین کوچه باغ‌‌های تهران در روستای افجه قرار دارند. اگر به قدم زدن در کوچه باغ‌هایی که بالای سرتان را درختان قدیمی پوشیده‌اند علاقه دارید، حتماً باید سری به روستای افجه بزنید.

 

دریاچه شورمست

 

دریاچه شورمست در شهرستان سوادکوه و 6 کیلومتری غرب پل سفید قرار درد. شما در عرض 1 ساعت از شرق تهران می‌توانید خودتان را به دریاچه شورمست برسانید. تور یک روزه دریاچه شورمست در موسسات مختلف برگزار می‌شود و جذابیت بسیاری دارد.

 

دور تا دور دریاچه شورمت را درختان بلند قامت توسکا فرا گرفته‌اند. انگار که طبیعت سربازان خود را دور دریاچه قرار داده است تا چشم کسی به این جواهر زیبا نیافتد. دریاچه شورمست در فصل بهار سرسبز و زیبا می‌شود. انعکاس رنگ سبز در آب دریاچه، توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند.

 

دریاچه شورمست بین 5 تا 15 متر عمق دارد. در این دریاچه می‌توانید از قایق‌سواری، ماهی‌گیری و اسکی روی آب تا اسب‌سواری و دوچرخه‌سواری کنار دریاچه لذت ببرید. فقط توجه داشته باشید که به دلیل خطرات جانی، امکان شنا کردن در دریاچه وجود ندارد.

 

دشت آزو

 

دشت آزو در 85 کیلومتری آمل و نزدیکی تهران قرار دارد. برای دسترسی به این دشت از جاده هراز تهران، باید حدود 1 ساعت در راه باشید. دشت آزو از جمله جاذبه‌های گردشگری نزدیک تهران است که کمتر کسی می‌شناسد و درباره آن صحبت می‌کند.

 

این دشت در ارتفاعات روستای نوا مازندران قرار دارد. آب‌وهوای دشت آزو خنک است و در دل خود چشمه‌های متعدد دارد. در فصل بهار این دشت پوشیده از گل‌های بهاری زیبا می‌شود. در این دشت می‌توانید شاهد قله کوه‌های آتشفشانی باشید.

 

رصد ستارگان در هنگام شب بسیار جذاب و فراموش نشدنی خواهد بود. اگر طبیعت‌گرد و کنجکاو هستید، می‌توانید شب را در این دشت سپری کنید و به اوج زیبایی طبیعت اطراف تهران پی ببرید.

 

برغان

 

اگر ساکن تهران باشید، هر بهار منتظر گوجه سبز برغان هستید؛ اما برغان کجاست؟ برغان در 13 کیلومتری شمال غرب کرج و در شهرستان ساوجبلاغ بخش چندار قرار دارد. برغان روستایی زیباست که می‌توانید آرامش را در آن تجربه کنید. همان طور که حدس می‌زنید، برغان در مناطق کوهستانی قرار دارد.

 

پس بهار و تابستان بهترین زمان بازدید از برغان محسوب می‌شود. دو رودخانه بسیار بزرگ از میان برغان عبور می‌کنند. پس می‌توانید تصور کنید که چقدر این روستا سرسبز و زیباست. بد نیست بدانید درخت چناری با قدمت بیش از 1000 سال در این روستا قرار دارد!

 

بله اشتباه نمی‌کنیم، این درخت بیش از 1000 سال قدمت دارد و یک کتاب تاریخ زنده به حساب می‌آید! برغان از جمله قدیمی‌ترین روستاهای ایران است. تپه‌های باستانی کش بلا این موضوع را ثابت می‌کنند. همچنین می‌توانید شاهد آثار تاریخی متعلق به دوران صفوی باشید.

 

برغان سوغاتی‌های بسیار خوشمزه از جمله گوجه برغانی، عسل، گردو، توت، آلوچه و انواع لبنیات دارد. همچنین در این روستا می‌توانید سری به اقامتگاه‌های بوم‌گردی روستایی بزنید و شب را در برغان سپری کنید.

نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری به تهران

آبشار هریجان

 

آبشار هریجان از جمله خاص‌ترین جاهای دیدنی نزدیک تهران است. این آبشار در گردنه هزارچم و جاده تهران چالوس قرار دارد. در صورتی که ساکن غرب تهران هستید، حتماً باید سری به این جاذبه زیبا و تماشایی بزنید. آبشار هریجان در منطقه‌ای بکر و دست نخورده قرار دارد.

 

کمتر کسی نام این آبشار را شنیده و آن را می‌شناسد. جالب است بدانید که آبشار هریجان در منطقه حفاظت‌شده قرار دارد و برای ورود به منطقه، باید از سازمان محیط زیست چالوس ابتدا مجوز بگیرید. دسترسی به این آبشار کمی دشوار است.

 

اول باید خودتان را به روستای هریجان برسانید. سپس از مسیر پر پیچ و خم به سمت آبشار حرکت کنید. این آبشار 9 متر ارتفاع دارد. البته حالا که دردسر مجوز را به جان خریده‌اید، بد نیست تا سری به جاذبه‌های طبیعی اطراف بزنید.

 

فیلبند

 

تور فیلبند یکی از جذاب‌ترین تورهای یک روزه آرند تور به حساب می‌آید. فیلبند را بسیاری به نام شهر ابرها می‌شناسند. روستایی زیبا که بر فراز ارتفاعات قرار دارد و شما را به جایی می‌برد که عقاب پرواز می‌کند. درست حدس زدید، درست بالای ابرها می‌روید. جایی که دلتان می‌خواهد یک قدم بردارید تا سوار ابرها شوید.

 

فیلبند یکی از زیباترین و معروف‌ترین روستاهای گردشگری ایران است که در نزدیکی تهران قرار دارد. برای دسترسی به فیلبند باید خودتان را به 57 کیلومتری جنوب شهر آمل برسانید. دسترسی به فیلبند از طریق جاده هراز امکان‌پذیر است. بهترین زمان بازدید از این روستا، فصل تابستان خواهد بود. از اوایل پاییز هوای فیلبند به‌شدت سرد می‌شود. در فصل زمستان نیز روستای فیلبند پوشیده از برف است.

نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری به تهران

تنگه واش

 

تنگه واشی در کمترین فاصله از تهران قرار دارد. این تنگه زیبا در 17 کیلومتری شهر فیروزکوه قرار دارد. برای ورود به این تنگه ابتدا باید حدود 1 کیلومتر پیاده‌روی کنید. پیاده‌روی شما از میان آبی سرد خواهد بود و همواره باد خنک به‌صورت شما می‌وزد. بعد از میان دشتی سرسبز عبور می‌کنید و در نهایت به آبشار تماشایی واشی می‌رسید.

 

کلام آخر

 

خب دوستان عزیز، با انواع تورهای یک روزه اطراف تهران آشنا شدید. کدام یک از این مکان‌های دیدنی را نمی‌شناختید؟ به نظرتان زیباترین جاذبه گردشگری اطراف تهران کجاست؟