پارس ناز پورتال

نشانه های شقاق مقعدی کدام است؟

نشانه های شقاق مقعدی کدام است؟

شقاق مقعدی یکی از بیماری‌های رایج نشیمنگاهی است که به شکل یک شکاف یا ترک در ناحیه مقعد ایجاد می‌شود و درد بسیاری را در هنگام اجابت مزاج به همراه دارد. شناخت نشانه‌های شقاق مقعدی بسیار اهمیت دارد؛ زیرا این بیماری اگر در مراحل اولیه شناخته شود مسیر درمان ساده‌تری را طی می‌کند.

 

بیماری شقاق مقعدی در مراحل ابتدایی با استفاده از درمان‌های خانگی و دارویی قابل‌بهبود است و به همین دلیل دانستن اینکه نشانه‌های شقاق مقعدی کدام است؟ بسیار اهمیت دارد.

 

از جمله نشانه‌های شقاق مقعدی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • وجود ترک یا شکاف قابل‌مشاهده در اطراف ناحیه مقعد
  • وجود یک زائده کوچک بر روی پوست اطراف مقعد
  • تورم و التهاب در ناحیه مقعد
  • احساس درد متناوب و مستمر در ناحیه مقعد
  • خونریزی از ناحیه مقعد
  • احساس درد در هنگام اجابت مزاج
  • خروج ترشحات چرک‌آلود از ناحیه ترک‌خورده
  • سوزش و خارش ناحیه مقعد
  • تب در صورت وجود عفونت

 

علائمی که از آنها نام برده شد از جمله نشانه‌های شقاق مقعدی هستند که با شناخت آنها بیماران می‌توانند هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنند تا روند درمان بیماری آنها آغاز گردد. همان‌طور که گفته شد درمان بیماری شقاق در مراحل اولیه بسیار ساده است و به همین دلیل توصیه می‌شود افراد با مشاهده نشانه‌های این بیماری هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنند تا روند درمان آغاز گردد.

 

هزینه لیزر شقاق به چه عواملی بستگی دارد؟

 

درمان فوری فیشر یا شقاق، لیزر است. این روش امروزه از طرف بیشتر پزشکان پیشنهاد می‌شود؛ زیرا با انتخاب این روش بیمار مشکلات ناشی از جراحی شقاق را تجربه نمی‌کند و می‌تواند بدون گذراندن دوران نقاهت خاصی به زندگی عادی و روزمره خود بازگردد.

 

میزان هزینه لیزر شقاق شاید دغدغه بسیاری از افراد پس از پیشنهاد این روش درمانی توسط پزشک به آنها باشد. هزینه لیزر شقاق به موارد مختلفی بستگی دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

نوع دستگاه لیزر شقاق

اینکه در مرکز درمانی موردنظر از چه دستگاه لیزری برای درمان استفاده می‌شود بر هزینه لیزر شقاق تأثیر می‌گذارد. لیزردرمانی شقاق باید با استفاده از دستگاه‌های لیزر به‌روز انجام گیرد تا این بیماری به بهترین شکل خود درمان شود. نوع دستگاه لیزر و به‌روز بودن آن می‌تواند باعث قیمت بالاتر لیزر شقاق شود.

 

امکانات مرکز درمانی

بسیار مهم است که لیزر شقاق در یک مرکز مجهز با پرسنل مجرب انجام شود. امکانات بهداشتی در هنگام جراحی مانند استفاده از ساکشن بلع ویروس در اتاق جراحی از جمله مواردی است که می‌تواند بر روی قیمت لیزر شقاق اثر بگذارد.

 

تخصص و تجربه پزشک

از دیگر مواردی که می‌تواند بر هزینه لیزر شقاق اثر بگذارد تخصص و تجربه پزشک است. به طور معمول هزینه‌ای که از سمت پزشکان کم‌تجربه پیشنهاد می‌شود بسیار کمتر از قیمتی است که توسط پزشکان باتجربه گفته می‌شود.

 

موارد فوق همگی در هزینه لیزر شقاق تأثیر دارند و باید به آنها بسیار توجه شود. یک درمان کامل نقش مهمی در عدم بازگشت این بیماری دارد؛ به همین دلیل توصیه می‌شود حتماً برای درمان به پزشکی مراجعه شود که دسترسی مناسبی به تمام امکانات دارد و از تجربه و تخصص بالایی برخوردار است.

 

فیشر چیست؟

 این سؤال شاید برای بسیاری از مبتلایان به فیشر پیش بیاید که فیشر چیست؟ فیشر یا شقاق یکی از شایع‌ترین بیماری‌های ناحیه نشیمنگاهی است که بر اثر آن یک ترک باریک یا شکاف در پوست دیواره مقعد و مخاط اطراف آن به وجود می‌آید.

 

به دلیل اینکه فیشر در نیمه تحتانی مقعد به وجود می‌آید و در این ناحیه تمرکز گیرنده‌های عصبی بالا است، درد بسیاری ایجاد می‌شود که گاهی از توان فرد خارج است.

درمان فوری فیشر

به دنبال این سؤال که فیشر چیست؟ افراد باید بدانند که این بیماری به دو نوع حاد و مزمن تقسیم می‌شود:

 

  • شقاق حاد یا نوع اول: یکی از رایج‌ترین انواع فیشر نوع حاد آن است که در ناحیه چین‌های مقعد به وجود می‌آید و معمولاً طی ۶ هفته خودبه‌خود درمان می‌شود.

 

  • شقاق مزمن یا نوع دوم:این نوع از فیشر کمتر رایج است و در افرادی بیشتر دیده می‌شود که از یبوست مزمن رنج می‌برند. همچنین درصورتی‌که فیشر حاد درمان نشود می‌تواند به فیشر مزمن تبدیل شود و مشکلات بسیاری را برای فرد ایجاد کند.

 

از جمله مهم‌ترین دلایل ابتلا به شقاق، یبوست مزمن است و علاوه‌برآن موارد زیر نقش مهمی در ابتلا فرد به این بیماری دارند:

 

  • اسهال مزمن
  • رابطه جنسی مقعدی
  • بارداری
  • زایمان سخت
  • تنگی بیش از حد عضلات دریچه مقعد
  • تمیزکردن مقعد با دستمال زبر

 

بسیار مهم است که بیماری فیشر یا شقاق در مراحل ابتدایی خود شناسایی شود و روند درمان آن آغاز گردد. درمان فوری فیشر، لیزر است؛ هر چند روش جراحی نیز وجود دارد. اینکه کدام روش مناسب بیمار است به تشخیص پزشک باز می‌گردد.

 

درمان فوری فیشر چیست؟

درمان فوری فیشر، لیزر است که امروزه توسط بسیاری از پزشکان به بیمار پیشنهاد می‌شود. لیزردرمانی شقاق یکی از روش‌های کارآمد است که جایگزین روش جراحی شده است. در این روش بیمار نیازی به بیهوشی و بستری شبانه ندارد و در مدت زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه بیماری درمان می‌شود.

 

درمان فوری فیشر دوران نقاهت خاصی ندارد و بیمار ممکن است فقط یک سوزش خفیف را در ناحیه تجربه کند. درمان فوری فیشر امروزه در کلینیک‌های مختلفی همچون کلینیک درمان فوری انجام می‌گیرد.

 

در این کلینیک درمان این بیماری توسط فوق‌تخصصان خبره جراحی کولورکتال (فوق‌تخصص ناحیه مقعد و روده بزرگ) انجام می‌شود و از بهترین دستگاه لیزر یعنی لیزر co2 دکا ایتالیا برای درمان استفاده می‌گردد.لازم به ذکر است که روش لیزر مناسب کسانی است که دچار فیشر مزمن و پیشرفته هستند.

 

درمان فوری فیشر برای مبتلایان به فیشر حاد معمولاً درمان‌های خانگی و دارویی است. به طور معمول شقاق حاد با این درمان‌ها بهبود می‌یابد و در صورت عدم درمان، پزشک تشخیص می‌دهد که روش لیزر را برای درمان انتخاب کند.

 

به بیماران توصیه می‌شود که با مشاهده نشانه‌های شقاق مقعدی هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنند تا بیماری با درمان‌های ساده خانگی و دارویی بهبود یابد و اگر نیاز به لیزر شقاق است پیش از پیشرفت بیماری و عمیق شدن زخم شقاق، درمان لازم صورت گیرد.