پارس ناز پورتال

همه چیز درباره ویزای توریستی ایتالیا؛ مدارک، هزینه‌ها و نکات مهم

همه چیز درباره ویزای توریستی ایتالیا؛ مدارک، هزینه‌ها و نکات مهم

ایتالیا سرزمینی با تاریخ و فرهنگ غنی، خوراکی‌های مشهور، طبیعتی فوق‌العاده و مردمی خونگرم با لهجه‌ای شیرین است که هرساله گردشگرای مشتاق بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

 

اگر شما هم از طرفداران سفرهای هیجان‌انگیز هستید و آرزوی سفر به این جغرافیای رویایی را در سر دارید، اولین قدم، دریافت ویزای توریستی این کشور است. در ادامه به‌طور کامل با مراحل اخذ ویزافوری، هزینه ویزای توریستی ایتالیا ویزامتریک و نکات مهم آن می‌پردازیم؛ پس همراه ما باشید تا دروازه این سرزمین جادویی به روی شما باز شود!

 

چرا ایتالیا را برای گردشگری انتخاب کنیم؟

 

گشت‌وگذار در خیابان‌های سنگفرش‌شده رم، تماشای شاهکارهای هنری در فلورانس، قایق‌سواری در کانال‌های ونیز و لذت‌بردن از طعم‌های بی‌نظیر پیتزاها و چاشنی‌های مشهور ایتالیایی، تنها گوشه‌ای از جذابیت‌های این سفر افسانه‌ای به حساب می‌آید.

 

با قدم‌گذاشتن به این دنیای رنگارنگ، پنجره‌ای از تاریخ، فرهنگ، طبیعت و رایحه‌ها و طعم‌های جدید به‌سوی شما باز خواهد شد و این سفر توریستی را به خاطره‌ای تکرارنشدنی در زندگی‌تان، تبدیل خواهد کرد؛ اما آیا می‌توان به‌راحتی ویزافوری ایتالیا را برای خلق تجربه یک سفر حیرت‌انگیز، دریافت کرد؟

 

دریافت ویزای توریستی ایتالیا

ویزای توریستی ایتالیا نوعی ویزای کوتاه‌مدت (معمولاً ۹۰ روزه) تایپ C است که به شما اجازه می‌دهد برای اهداف گردشگری به این کشور جذاب سفر کنید. خبر خوش اینکه بین کشورهای حوزه شینگن، دریافت ویزای ایتالیا، تعداد ریجکتی کمتری را به خود اختصاص داده است و این سرزمین دوست‌داشتنی، همواره برای میزبانی از گردشگران سراسر دنیا، اشتیاق سرشاری از خود نشان می‌دهد.

 

برای همین، شما می‌توانید با انتخاب مجموعه معتبری مانند ویزافوری، ویزای توریستی ایتالیا ویزامتریک را با خیالی آسوده انتخاب کنید و با ارائه درخواست به کمک این تیم، طی ۱۵ الی ۳۰ روز، پاسخ خود را دریافت کنید؛ اما برای دریافت این پاسخ مثبت از طرف سفارت ایتالیا، باید چه مراحلی را طی کرد؟

نحوه درخواست ویزای توریستی ایتالیا

نحوه درخواست ویزای توریستی ایتالیا

 

برای اینکه بتوانید بی‌دردسر، ویزافوری ایتالیا را دریافت کنید، شرکت ویزافوری کار شما را آسان کرده است. کافی است مراحل زیر را طی کنید تا با خیالی آسوده، ویزای توریستی ایتالیا ویزامتریک را به‌دست آورید و دیگر تنها دغدغه شما،‌ برنامه‌ریزی برای گشت‌وگذارهای روزانه سفرتان باشد:

 

  • مدارک موردنیاز را تکمیل کنید.

 

  • هزینه رزرو ملاقات را پرداخت کنید.

 

  • در لیست انتظار سفارت ثبت‌نام کنید تا ایمیل تاییدیه سفارت به‌دست شما برسد.

 

  • در این مرحله، تعیین وقت برای درخواست ویزا، از طریق تیم ما انجام خواهد شد.

 

  • بعد از دریافت نوبت برای شما، اطلاعات تکمیلی ویزا برای شما ارسال می‌شود.

 

شرایط اخذ ویزای توریستی ایتالیا

 

این شرایط می‌تواند برای توریست‌های سراسر دنیا متفاوت باشد؛ اما گردشگران کشورهای غیر حوزه شینگن (مانند ایران) لازم است که این موارد را در نظر گرفته و سپس برای ویزافوری توریستی ایتالیا اقدام کنند:

 

  • تمکن مالی ۲۰۰ میلیون تومان؛
  • بررسی گردش حساب (تراکنش‌های انجام‌شده) به مدت ۳ ماه؛
  • داشتن تجربه یک یا چند سفر خارجی.

 

مدارک موردنیاز برای ویزای ایتالیا

در این بخش، نوبت می‌رسد به یکی از مهم‌ترین چک‌لیست‌های سفر ایتالیا! برای ارائه درخواستی قطعی، لازم است که لیست مدارک موردنیاز برای ویزای توریستی ایتالیا ویزامتریک را چک کنید و از کامل‌بودن آن مطمئن شوید. پیش از هر چیز بهتر است بدانید که تمامی مدارک، ابتدا باید به زبان انگلیسی ترجمه شود:

 

  • پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار؛
  • فرم کامل درخواست ویزای توریستی؛
  • عکس بیومتریک؛
  • اصل و ترجمه گواهی اشتغال؛
  • اصل و ترجمه مدارک مربوط به بیمه؛
  • مدارک مربوط به رزرو هتل؛
  • بلیط رفت و برگشت؛
  • مدارک اثبات تمکن مالی؛
  • دعوت‌نامه (غیرضروری).

 

انواع ویزای توریستی ایتالیا

این مجوز از نظر مدت اقامت، دفعات ورود و داشتن یا نداشتن دعوتنامه، به چند نوع تقسیم‌ می‌شود:

 

ویزا با دعوتنامه

در دست داشتن یک دعوتنامه رسمی از طرف اقوام درجه یک، شانس شما را در اخذ ویزافوری ایتالیا به‌شدت افزایش می‌دهد! کافی است بستگان شما در آن کشور، دعوت‌نامه خود که شامل مشخصات خود، مشخصات شما، محل اقامت و مدت اقامت است را در یکی از دفاتر ایتالیا به تایید برساند تا شروع به پرداخت هزینه ویزای توریستی ایتالیا کنید و از شروع سفر جذاب خود لذت ببرید!

مدارک موردنیاز برای ویزای ایتالیا

ویزا بدون دعوتنامه

نگران نباشید! شما می‌توانید بدون داشتن بلیط برنده‌ای تحت‌عنوان دعوتنامه نیز برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا ویزامتریک، اقدام کنید. تنها نکته طلایی این نوع از ویزا این است که تمکن مالی و گردش حساب شما قوی باشد و محل اقامتتان را از قبل، مشخص کرده باشید.

 

ویزای یکبار ورود (Single)

این نوع به شما اجازه می‌دهد که فقط یکبار به ایتالیا و به سایر کشورهای حوزه شینگن سفر کنید.

 

ویزای دوبار ورود (Double)

در صورت داشتن این مورد، اجازه دارید که دو بار به ایتالیا و سایر کشورهای حوزه شینگن وارد شوید.

 

ویزای چندبار ورود (Multiple)

می‌توانید در طول دوره اعتبار این ویزا، به دفعات متعددی به ایتالیا و سایر کشورهای شینگن وارد شوید؛ البته تنها برای ۹۰ روز در ۶ ماه از سال!

 

هزینه ویزای توریستی ایتالیا

به یاد داشته باشید که هزینه این روادید، می‌تواند بنابر آیتم‌های مختلفی مانند سن، بیمه مسافرتی، نوع وقت سفارت و… متغیر است. برای مثال این هزینه برای کودکان زیر ۶ سال، رایگان است و برای کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال، مبلغی متفاوت با افراد بزرگسال درنظر گرفته می‌شود؛ بنابراین برای آگاهی از رقم دقیق هزینه ویزای توریستی ایتالیا ویزامتریک، با ما تماس بگیرید و یا از طریق سایت ویزافوری، درباره نحوه دریافت هزینه‌ها، اطلاعات جامع و لازم را به‌دست آورید.

 

بعد از اخذ این ویزا، چه مدت می‌توانیم در ایتالیا اقامت کنیم؟

 

پس‌از اینکه موفق به دریافت ویزافوری توریستی ایتالیا شدید، می‌توانید به‌مدت ۹۰ روز در ۶ ماه در این سرزمین دوست‌داشتنی اقامت داشته باشید. فراموش نکنید که تاریخ ورود و خروج دقیق برای شما در نظر گرفته شده است و جز در موارد خاص، مجوز اقامت بیشتر از این مدت را در این کشور نخواهید داشت.

 

آیا می‌شود ویزا توریستی ایتالیا را تمدید کرد؟

 

همانطور که می‌دانید، اعتبار این مجوز پرطرفدار ۶ ماه است و شما اجازه دارید تا نهایتاً ۹۰ روز طی این ۶ ماه در این جغرافیای پر از شگفتی، اقامت داشته باشید؛ اما اگر می‌خواهید ویزای خود را برای زمانی بیشتر از این مدت، تمدید کنید باید دلیل محکم و موجهی برای این اقدام ارائه دهید. این دلایل معمولاً شامل چند مورد می‌شود:

 

  • تغییر زمان ورود به ایتالیا: اگر تاریخ ورود شما به ایتالیا به تعویق افتاده باشد، می‌توانید برای تمدید روادید خود اقدام کنید؛)۰

 

  • دلایل اجتماعی و بشردوستانه: ارائه سند و مدرک معتبری که اقامت طولانی‌تر شما در این کشور را توجیه کند؛

 

  • عدم توانایی ترک این کشور به دلایل ضروری؛

 

  • و ….

 

به چه دلایلی ممکن است ویزای توریستی شما ریجکت شود؟

 

درصورت توجه به نکات مهم در تکمیل مدارک و اعتماد به مرکزی خوش‌سابقه، احتمال ریجکتی روادید شما به سفر می‌رسد؛ اما برای آگاهی کامل از شرایط، در ادامه با برخی از رایج‌ترین دلایل ریجکت‌شدن ویزای توریستی ایتالیا آشنا می‌شوید:

 

  • نقص در مدارک؛
  • عدم تمکن مالی؛
  • عدم شفافیت در برنامه سفر؛
  • سابقه کیفری؛
  • عدم ارائه مدارک کافی برای اثبات برگشت به مبدأ؛
  • کامل‌نبودن فرم درخواست ویزا؛
  • ارائه دعوتنامه بی‌ارزش یا دروغین؛
  • ارائه عکس غیراستاندارد.

 

چرا باید ویزافوری را برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا انتخاب کنیم؟

 

ویزافوری، مجموعه‌ قدرتمند درخواست ویزا است که به گردشگران ایرانی کمک می‌کند تا انواع ویزای فوری ایتالیا از جمله ویزای توریستی را با سهولت هرچه بیشتر، دریافت کنند. این تیم خوش‌فکر و پرانرژی آماده است تا در کلیه مراحل درخواست ویزا، تکمیل مدارک، کسب اطلاعات دقیق و پرداخت هزینه‌های سفارت در کنار شما باشد تا روندی ساده و بی‌دردسر را برای شروع سفر هیجان‌انگیز خود، طی کنید.

 

کادر خوش‌سابقه و نکته‌سنج این مرکز، به‌همراه امکانات و خدماتی که برای متقاضیان تدارک دیده‌اند، می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین درصد ریجکتی، شما را به ویزای توریستی‌تان برسانند! برای همین است که مدت‌هاست نام این تیم بزرگ و مجرّب در بین طرفداران سفرهای پرهیجان ایتالیایی، بر سر زبان‌ها افتاده است.

 

سخن پایانی

با دریافت ویزای ایتالیا، دریچه‌ای از زیبایی و شگفتی به‌روی شما باز خواهد شد. اکنون که با انواع ویزا، شرایط و مدارک موردنیاز، و مراحل اخذ آن آشنا شدید، می‌توانید برای درخواست ویزای توریستی خود به سرزمین عجایب ایتالیا اقدام کنید و به‌راحتی از سفارت این کشور،‌ تاییدیه دریافت کنید. پس بدون نگرانی، مهیای سفر شوید و از همین حالا به فکر بستن چمدان‌هایتان باشید!