پارس ناز پورتال

آنتی هیستامین های طبیعی برای درمان حساسیت

آنتی هیستامین های طبیعی برای درمان حساسیت

آنتی هیستامین های طبیعی برای درمان حساسیت 

برای درمان آلرژی و حساسیت باید داروهای آنتی هیستامینی مصرف نمود, برخی از مواد غذایی نیز خاصیت آنتی هیستامینی دارد. اگر از جمله افرادی هستید کـه از آلرژی‌هـای فصلی رنج می برید قطعا راه‌حل‌هـای گوناگونی را برای تسکین علائم آن بکار گرفته‌اید اما احتمالاً با روش‌هـای طبیعی برای رفع این دشوار آشنایی نداشته باشید.

 

آب ریزش بینی, خارش چشم‌ها و احتقان از جمله علائم غیر قابل بردباری و ناخوشایند در مبتلایان بـه آلرژی میباشند.افراد مبتلا بـه آلرژی‌هـای فصلی برای رویارویی با این علائم از داروهای بدون نسخه مصرف می کنند اما احتمالاً برخی از مبتلایان روش‌هـای طبیعی را ترجیح دهند. شواهدی وجود دارند مبنی بر این کـه روش‌هـای کاملا طبیعی هم می توانند علائم آلرژی فصلی را از بین ببرند.

 

داروهای متفاوتی برای برطرف کردن این علائم وجوددارد اما برخی از آن ها دارای عوارض جانبی میباشند. هر چند شناخت چگونگی عملکرد هیستامین‌ها بـه فرد کمک میکند تا بـه نحوه تاثیرگذاری آنتی هیستامین‌هـای طبیعی اطلاع پیدا کند.

 

آلرژی‌ در واقع واکنش‌ ایمنی بـه مواد زیان آور برای بدن هست کـه می‌تواند حتی گرده گیاهی و گرد و غبار باشد کـه در برخورد با سلول‌هـای غشای مخاط در دهان, بینی, حلق, ریه‌ها, معده و روده موجب ساخت هیستامین می شود.

 

هیستامین پروئینی هست کـه موجب بروز تمامی علائم مرتبط با آلرژی می شود و آنتی هیستامین‌ها فعالیت هیستامین را متوقف می‌کند.دراین پست بـه معرفی برخی از ترکیب‌هـای طبیعی پرداخته کـه همچون آنتی هیستامین عمل می کنند;

 

گزنه; این گیاه متعارف کـه در طب سنتی کاربرد دارد یک آنتی هیستامین طبیعی هست. دریک مطالعه علائم آلرژی در ۵۸ درصد از مصرف کنندگان گزنه خشک شده و فریز شده التیام پیدا کرد.

 

کوئرستین; کوئرستین آنتی اکسیدانی هست کـه بطور طبیعی در پیاز, سیب و محصولات دیگر وجوددارد. نتایج مطالعات متفاوت حاکی از تاثیرات آنتی هیستامین کوئرستین هست. نتایج یک مطالعه نشان داد این ترکیب تاثیرات جانبی آلرژی را در موش‌ها از طریق کاهش واکنش‌ التهابی در مجرای هوایی التیام می‌دهد.

 

بروملین «Bromelain»; این ترکیب عمدتا در آناناس وجوددارد اما می توان بـه شکل مکمل هم ازآن مصرف کرد. این ترکیب در درمان التهاب تنفسی و ریوی مربوط بـه آلرژی‌ها کارساز هست.

 

ویتامین C; این ویتامین یک آنتی هیستامین طبیعی در معرض هست کـه در شمار زیادی از میوه‌ها و سبزی ها وجوددارد. این ویتامین بعلت این کـه عاری از عوارض جانبی هست راهکار ایمنی برای درمان آبریزش بینی و دیگر علائم آلرژی فصلی هست.