پارس ناز پورتال

بهترین مواد غذایی مفید برای مغز انسان

بهترین مواد غذایی مفید برای مغز انسان

بهترین مواد غذایی مفید برای مغز انسان 

مغز بـه عنوان مهم‌ترین عضو بدن نیاز بـه تقویت و رسیدگی دارد، مواد خوراکی میباشند کـه می‌توانند برای مغز فایده داشته باشند.مـا دوست نداریم با آن چـه مورد علاقه‌ی ماست، بازی شود. اما در راستای حرکت اندام‌ها، مغز در صدر همه قرار دارد. برای افزایش قدرت مغز ، رژیم خوراکی یکی از اصلی‌ترین راهکارهایی هست کـه هرکسی میتواند از آن بهرهگیری کند. در ادامه شمارا با برترین برنامه خوراکی ممکن برای سلامت و افزایش قدرت مغز آشنا میکنیم.

 

صبحانه

خوردن: جو ریز با بلوبری‌ها، توت فرنگی و کمی دارچین و یک فنجان قهوه.پایه و اساس مصرف غلات برای وعده‌ی صبحانه تاثیر شگفت‌انگیز آن برای مغز هست کـه خطر ابتلا بـه آلزایمر را تا ۵۳٪ کاهش می‌دهد.قرار دادن آن دانه‌هـای فوق‌العاده با بلوبری و توت فرنگی از تاثیری بی نظیر‌ای برای مغز برخوردار هست کـه مزایای فراوان دیگری را نیز بـه صبحانه اضافه میکند: بادقت بـه مطالعات انجام شده در اساس‌ی مغز و اعصاب،

 

فلاونوئیدها کـه در انواع توت‌ها وجوددارد بطور قابل توجهی زوال شناختی مغز را کند میکند. بادقت بـه تحقیقاتی از دانشگاه Wheeling Jesui، اضافه کردن کمی دارچین نه تنها حس‌هایتان را تقویت میکند، بلکه حافظه را نیز التیام می‌بخشد. نکته آخر کـه اگرچه اهمیتش کمتر از مابقی موارد نیست: قهوه هست.

 

تحقیقی در مجله‌ی تغذیه بـه چاپ رسید نشان داد کـه مصرف کافیین «همراه با یک رژیم خوراکی سالم» در مسائل شناختی موثر هست و همینطور می‌تواند کاستی‌هـای مربوط بـه سن، حافظه و حواس را کندتر کند.

 

ناهار

خوردنی: سالاد کوینولا با انتخابی از لوبیاها و سبزی‌ها.فرصت‌هـای بی‌پایان با این الگوی ساده بی‌انتها می‌شود. اگر بـه یک تشویق نیاز دارید، گزینش‌ی مورد علاقه مـا سالاد تبوله غله کامل با نخود و اسفناج هست.کوینولا در اینجا بـه عنوان دومین غلات کامل برای روز هست. انواع لوبیا همینطور بخشی از رژیم خوراکی ذهن میباشند، کـه میزان سه وعده در هفته پیشنهاد می‌شود.

 

اما ستاره‌هـای حقیقی نمایش سبزی‌ها میباشند. محققان مرکز پزشکی دانشگاه RUSH دریافتند کـه افزودن سبزی‌هـای برگ‌دار مثل«اسفناج، کلم پیچ، چغندر و غیره» بـه رژیم خوراکی بـه کاهش زوال شناختی کمک میکند. شرکت‌کنندگان مطالعه کـه هر روز یک تا دو وعده از سبزی‌ها را بهرهگیری میکردند، ذهنی ۱۱ سال جوان‌تر از سن حقیقی خود داشتند.

 

عصرانه

خوردنی: یک مشت آجیل برای اعضای داخلی بدن، وضع روحی و قلب شـما بینظیر هست. مطالعه جدید کـه در مجله آمریکایی تغذیه بالینی بـه چاپ رسید، نشان داد افرادی کـه مقدار زیادی آجیل می خورند مغزشان ۵- ۸ سال جوانتر از کسانی کـه آجیل نمی‌خورند، هست. خاطرات آجیل خواران نیز واضح‌تر بود. مطالعه نمونه نشان د÷اد افرادی کـه حدودا ۶۰ گرم گردو در روز

 

و بـه مدت ۶ هفته مصرف می‌کنند در مقایسه با کسانی کـه گردو نمی خورند در مهارت‌هـای استدلالی شفاهی بهتر از دیگران عمل میکردند. اگرچه ۶۰ گرم آجیل بنظر میرسد، اما حداقل ۱۰ گرم آجیل در روز مصرف کنید.

 

شام

خوردنی: برنج قهوه‌ای با سبزیجات رابا حرارت چندان ودر زمان کم «روش بهم زدن آتشی» بپزید. ماهی یا مرغ، هرکدام رابا این روش بپزید.برنج قهوه‌ای یک سوم وعده‌ی غله کامل در روز «کـه خوردید!» محسوب میشود. افزودن ماهی و مرغ یک شاخص دیگر از رژیم ذهنی هست. «ماهی سرشار از امگا ۳ DHA کـه نشان داده شده خطر مریضی زوال عقل را ۴۷ ٪ کم می‌کند، می باشد.»

 

آن رابا یک وعده از سبزیجات همراه کنید. حتی بهتر هست: بسیاری از دستورات خوراکی با روش بهم‌زدن آتشی شامل زنجبیل تازه هم شود. بادقت بـه تحقیقات منتشر شده در مجله دکتری و مبتنی بر شواهد، زنجبیل دقت و حافظه را التیام می‌بخشد و بطور کل فرآیند شناختی در زنان میانسال را افزایش می‌‌دهد.اگر مقداری برنج قهوه‌ای اضافه کنید، این ماهی سالمون وحشی شیرین و تند با پیاز و گوجه فرنگی کاملا متناسب هست.

 

دسر:

خوردنی: دریک کلام: شکلات .محققان دانشگاه ایتالیا L’Aquila and Mars «بله، کمپانی شکلات» از مردم خواستند کـه نوشیدنی‌هـای شامل ترکیبات کاکائو سالم را هر روز بـه‌مدت هشت هفته بنوشند. مصرف‌کنندگان کاکائو بهبودهای چشمگیری در عملکرد مغزشان داشتند. بله، این نتیجه ازسوی یک کمپانی شکلات کمی مشکوک بـه‌نظر می‌رسد.

 

اما مثل این مطالعه، مطالعات بسیاری وجوددارد کـه تاکید میکند شکلات برای شـما مفید هست. بدین منظور از شکلات‌هـای شیرین شیری در حمایت از تلخ‌ترین شکلات‌ها کـه می‌توانید میل کنید، صرف‌نظر کنید. هر چیزی با اکثر از ۶۵ ٪ کاکائو بی نظیر هست.