پارس ناز پورتال

بهترین رنگ برای اتاق خواب کدام است؟ + نکات کلیدی انتخاب رنگ اتاق

بهترین رنگ برای اتاق خواب کدام است؟ + نکات کلیدی انتخاب رنگ اتاق

زمانی که به خانه جدید می‌روید یا قصد دارید تنوعی در منزل خود ایجاد کنید، اولین تغییری که به ذهن شما می‌رسد تغییر رنگ اتاق خواب است. اکنون پرسش مهم اینجاست که بهترین رنگ برای اتاق خواب چه رنگی است؟

 

آیا می‌دانید بر چه اساسی باید رنگ اتاق خواب خود را انتخاب کنید؟ در ادامه محتوا با ما همراه باشید تا به تمام سوالات شما درباره بهترین رنگ اتاق خواب پاسخ دهیم، تا بتوانید راحت‌تر برای انتخاب مناسب‌ترین رنگ برای اتاق خواب تصمیم بگیرید.

 

نکاتی که هنگام انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب باید در نظر بگیرید

 

اتاق خواب محل استراحت شما است. زمانی که پس از چندین ساعت کار طولانی به خانه بر می‌گردید و قصد دارید استراحت کنید، به اتاق خواب خود پناه می‌برید. یکی از عواملی که باعث آرامش شما می‌شود، رنگ اتاق خواب است. اگر رنگ اتاق خواب خود را نامناسب انتخاب کنید، نمی‌توانید خواب درستی را تجربه کنید. پیشنهاد می‌کنیم هنگام انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب، نکات زیر را در نظر بگیرید.

 

سلیقه شخصی

یکی از مهم‌ترین عوامل انتخاب رنگ اتاق خواب، سلیقه شخصی است. افراد ترجیح می‌دهند رنگ اتاق خواب را مطابق سلیقه خود انتخاب کنند، که این موضوع قابل تعمیم نیست و ملاک زیبایی برای هر شخص متفاوت است. اما تنها اکتفا به سلیقه شخصی نمی‌تواند رنگی مناسب را برای اتاق خواب به همراه داشته باشد. چون استفاده از رنگ‌های متفاوت در اتاق می‌تواند انرژی‌های متفاوتی را در هر شخص ایجاد نماید، که در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

انرژی رنگ ‌ها

هررنگی انرژی مخصوص خود را دارد. اینکه دوست دارید چه انرژی‌ای از اتاق خواب خود بگیرید، روی انتخاب رنگ اتاق خواب شما تاثیر می‌گذارد. طبق روانشناسی رنگ اتاق خواب تاثیر رنگ‌ها بر خلق و خوی هر شخص تاثیر زیادی دارد، به‌عنوان مثال اگر قصد دارید فضایی آرام‌بخش را تجربه کنید، از رنگ‌های سرد و خنثی استفاده کنید. اما اگر دوست دارید اتاق خواب شما گرم و پرانرژی و شاد باشد، استفاده از رنگ‌های گرم را توصیه می‌کنیم.

 

ابعاد اتاق خواب

ابعاد اتاق خواب تاثیر زیادی در انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب دارد. اگر اتاق خواب شما کوچک است بهتر است از رنگ‌های روشن بهره بگیرید چرا که رنگ‌های تیره، اتاق شما را کوچک‌تر از چیزی که هست، نشان می‌دهد. اما اگر اتاق خواب شما بزرگ است، محدودیتی در انتخاب رنگ ندارید.

 

نورگیر بودن اتاق

اتاق خواب‌های دارای پنجره به اندازه زیادی نور دریافت می‌کنند و رنگ اتاق تاثیر زیادی روی نور اتاق نمی‌گذارد. در صورتی که اتاق خواب شما پنجره ندارد، بهتر است از رنگ‌های پاستلی و روشن برای اتاق خود انتخاب کنید تا از روشنایی اتاق کاسته نشود.

 

استفاده از رنگ‌ های خنثی و طیف رنگ‌ها

رنگ‌های خنثی را فراموش نکنید! رنگ‌های خنثی اتاق خواب شما را مرتب جلوه می‌دهند. به‌علاوه استفاده از رنگ‌های خنثی دست شما را برای انتخاب طرح‌های متنوع در دکوراسیون باز می‌کند. همچنین حواستان باشد رنگی که انتخاب می‌کنید قابلیت استفاده از طیف‌های کم‌رنگ و پررنگ را داشته باشد. هر رنگی طیف خود را دارد و جلوه متفاوتی به اتاق خواب شما می‌دهد.

بهترین رنگ برای اتاق خواب کدام است؟ + نکات کلیدی انتخاب رنگ اتاق

بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین

 

تا اینجا نکات کلیدی انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب را ذکر کردیم. اما انتخاب رنگ برای سنین متفاوت و در شرایط مختلف نیز کمی با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال اگر می‌خواهید رنگ اتاق خواب مشترکتان را انتخاب کنید بهتر است در این قسمت با ما همراه باشید.

 

رنگ اتاق خواب زوجین باید به‌ گونه‌ای باشد که فضای عشق و صمیمیت را میان آن‌ها افزایش دهد. به این منظور می‌توانید از رنگ‌های گرم کمک بگیرید. با توجه به استفاده از رنگ‌های خنثی مانند طوسی و سفید، در دکورهای مدرن، اگر طرفدار مدرنیته و به‌روز بودن هستید، انتخاب این رنگ‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

برای انتخاب بهترین رنگ اتاق خواب زوجین، بهتر است از رنگ‌های ترکیبی استفاده کنید. حتما به این نکته توجه کنید که در استفاده از رنگ‌های جیغ و تند زیاده‌روی نکنید. ممکن است به این‌ رنگ‌ها علاقمند باشید اما استفاده از آن‌ها فضای دلنشینی به اتاق خواب شما نمی‌دهد. رنگ‌های طوسی و صورتی، سفید و سیاه، کرمی و سبز، بنفش و یاسی از پرطرفدارترین ترکیب‌ رنگ‌های اتاق زن و شوهر هستند.

 

مناسب ترین رنگ اتاق خواب کودک و نوجوان

 

برای انتخاب رنگ مناسب اتاق خواب کودک، در اولین گام انرژی‌ فرزند خود را در نظر بگیرید. رنگ‌های تند مانند قرمز انرژی زیادی به کودکان می‌دهد و فعالیت آن‌ها را در طول روز افزایش می‌دهد. علاوه‌بر این، رنگ‌های تند باعث اختلال در خواب کودکان می‌شوند و باعث می‌شود کودک دلبند شما خواب بی‌کیفیتی را تجربه کند. رنگ‌های خنثی و روشن، احساس آرامش را به کودک شما القا می‌کند و تاثیر زیادی در کیفیت خواب فرزندتان می‌گذارد.

 

اگر فرزندتان در اتاق خواب خود به مطالعه می‌پردازد، برای افزایش تمرکز استفاده از رنگ‌های روشن مانند، آبی، سبز کمرنگ و یاسی را در‌نظر بگیرید. یکی از مهم‌ترین نکات هنگام انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب کودک، سلیقه شخصی کودک است. حتما هنگام انتخاب رنگ نظر فرزندتان را بپرسید، این کار به افزایش اعتماد به نفس کودکتان کمک می‌کند.

 

بهترین رنگ برای اتاق خواب دخترانه

 

بین سال‌های نوزای و نوجوانی فاصله‌ای وجود دارد که می‌توانید به ساختن اتاق خواب زیبا برای دختران خود، با رویاهای آن‌ها رقابت کنید. می‌توانید از صحنه‌های دوست‌داشتنی سرزمین پریان تا پناهگاه‌های صورتی و رنگین‌کمانی بهره بگیرید. ایده‌‌های بهترین رنگ برای اتاق خواب دخترانه به تخیل شما محدود می‌شود. زمانی‌ که فضایی مسحورکننده برای بازی‌ و رویاپردازی او طراحی می‌کنید، تخیلات دختران خود را در حال و آینده، رشد می‌دهید.

بهترین رنگ برای اتاق خواب کدام است؟ + نکات کلیدی انتخاب رنگ اتاق

روزهایی که صورتی، تنها رنگ برای اتاق دختران بود گذشته است. با این حال شکی نیست که این رنگ هنوز بر پرنسس‌ کوچولوهای شما حاکم است. اما شما می‌توانید رنگ صورتی را با پالت رنگی آن ترکیب کنید تا فضایی جذاب را بسازید. برای رنگ کردن اتاق کودک دختر خود چند نکته درباره انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب دخترانه وجود دارد:

 

خانواده رنگ: رنگ‌هایی از طیف صورتی، آبی، سبز و بنفش ترجیحات دختران را منعکس می‌کند. در این طیف‌ها می‌توانید از سایه‌های عمیق مانند سرمه‌ای، خاکستری و نقره‌ای استفاده کنید.

 

* رنگ‌های مکمل: باتوجه به رنگی که انتخاب می‌کنید معمولا چند رنگ وجود دارد که می‌تواند رنگ شما را برجسته کند.

 

* هماهنگی و هارمونی: اگر رنگی روشن یا کم‌رنگ را برای دیوار انتخاب می‌کنید، آن را با تریم روشن و خنثی ترکیب کنید.

 

* خلق وخو: به روحیات دختر خود توجه کنید. روحیات دختران معمولا تازه و مرتب است. رنگ اتاق باید احساس سرزندگی را در دختران شما افزایش دهد.

 

رنگ ‌های پیشنهادی برای اتاق خواب دخترانه

در ادامه سه تا از بهترین وکاربردی‌ترین رنگ‌ها را برای زیباتر شدن اتاق خواب دختران شما پیشنهاد کردیم که می‌توانید از آن‌ها ایده بگیرید.

 

سفید پوست پیازی، صورتی کمرنگ

اگرچه این رنگ سفید پوست پیازی یا سفید صمیمی نامیده می‌شود اما با رنگ سفید فاصله زیادی دارد. این رنگ ترکیب شیرین و شیکی برای اتاق خواب دخترانه است. استفاده از صورتی نیز در اتاق خواب دختران توصیه می‌شود، با توجه به سلیقه دختر خود استفاده از طیف‌های متفاوتی از این رنگ در کنار سفید پوست پیازی ترکیبی زیبا و منحصر به فرد ایجاد خواهد نمود.

 

یاسی

بنفش، تسکین‌دهنده واقعی روح است. در صورت استفاده از این رنگ، سایه‌ مناسب را انتخاب کنید و در نهایت فضایی دوست‌داشتنی را به فرزند خود هدیه دهید. سایه روشن و مطبوع یاسی تمام قدرت آرامش‌بخش رنگ آبی را به همراه کمی صورتی، برای شاد نگه‌داشتن اتاق شما به رخ می‌کشد.

 

نعنایی ملایم

با دیوارهای نعنایی‌ ملایم و غنی شده با رنگ دریا، فضایی با طراوت و جذاب را می‌سازید. این رنگ خنک و نسبتا خنثی، با ماندگاری طولانی و قدرت فراوان همراه است. استفاده از این رنگ هر اتاقی را شاداب می‌کند و می‌تواند با کف‌پوش‌های روشن یا تیره، چوب تیره و مبلمان سفید به‌خوبی هماهنگ شود.

 

انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب‌ کوچک

 

اگر اتاق خواب شما کوچک است و دغدغه انتخاب رنگ مناسب را دارید، پیشنهاد می‌کنیم استفاده از رنگ‌های تیره را به حداقل برسانید. استفاده ازرنگ‌های تیره برای دیوار اتاق خواب، فضای اتاق را بسیار کوچک‌تر از ابعاد واقعی نشان می‌دهند. وجود دیوار‌های تیره، دکور اتاق را بی‌نظم جلوه می‌دهند و زیبایی وسایل شما گرفته می‌شود.

 

اگر اتاق خواب کوچکی دارید حتما از رنگ‌های روشن مانند یاسی، کرمی و رنگ‌های پاستلی در قسمت دیوارها استفاده کنید. یکی دیگر از نکات قابل توجه در اتاق خواب‌های کوچک نورپردازی است. اگر اتاق خواب شما پنجره ندارد و نور کافی دریافت نمی‌کنید، از نورپردازی‌های رنگی پرهیز کنید. سعی کنید از نورپردازی با ترکیب رنگ‌های آفتابی و مهتابی استفاده کنید.

 

نتیجه ‌گیری

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین رنگ برای اتاق خواب را بررسی کنیم و به نکات کلیدی انتخاب رنگ مناسب اتاق خواب پرداختیم. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما کاربردی و مفید باشد. برای شناخت بیشتر رنگ‌ها می‌توانید به مجله بالسا مراجعه کنید و از مطالب آن در ارتباط با دکوراسیون و روانشناسی رنگ‌ها بهره بگیرید.