پارس ناز پورتال

عکس پروفایل روز سپندارمذگان + حقایق جالب درباره سپندارمذگان

عکس پروفایل روز سپندارمذگان + حقایق جالب درباره سپندارمذگان

عکس پروفایل روز سپندارمذگان روز عشق ایرانی

دراین پست، گالری عکس پروفایل روز سپندارمذگان را مرور می‌کنیم. جامعه غرب روز ولنتاین را بعنوان روز عشق جشن میگیرند. اما در فرهنگ فارسی، روز سپندارمذگان بعنوان روز عشاق درنظر گرفته شده اسـت. بسیار از زوج ها این روز رابه جای روز ولنتاین در ایران جشن می‌گیرند. مـا در ادامه عکس هاي تبریک روز سپندارمذگان رابه اشتراک گذاشته ایم.

 

گالری عکس تبریک روز سپندارمذگان

عکس پروفایل روز سپندارمذگان 

عکس پروفایل تبریک روز سپندارمذگان 

روز سپندارمذگان چه روزی است؟

اسفندگان یا سپندارمذگان، یکی از جشن‌هاي اصیل ایرانی اسـت کـه در روز 5 اسفند برگزار می شود. در گاه‌شمارهای ایران باستان، علاوه بر این کـه ماه‌ها، هر یک دارای نامی بودند، هر یک از روزهای ماه نیز، نام مخصوص بـه خودرا داشتند. نخستین روز از هرماه بنام اورمزد آغاز میشد، دومین روز، بهمن نام داشت بـه معنای سلامت و اندیشه، روز سوم هرماه را اردیبهشت می‌نامیدند.

انواع عکس پروفایل روز سپندارمذگان 

گالری عکس پروفایل روز سپندارمذگان 

 

بیشتر بخوانید : عکس روز سپندارمذگان |کارت پستال برای تبریک روز سپندارمذگان «روز عشق»

 

جدیدترین عکس پروفایل روز سپندارمذگان 

جشن سِپَندارمَذگان یا اِسپَندگان یا اِسفَندارمَذگان روز گرامیداشت زن، زمین و مادر اسـت. این یکی از جشن‌هاي ایران باستان اسـت کـه در روز اسفند از اسفند ماه برابر با ۵ اسفند گاهشمار یزدگردی و ۲۹ بهمن‌ماه گاهشمار کنونی برگزار میشود. باید بگوییم کـه این جشن ریشه در شاهنشاهی هخامنشیان دارد.

عکس پروفایل روز سپندارمذگان روز عشق

عکس پروفایل روز سپندارمذگان اینستاگرام

عکس پروفایل روز سپندارمذگان واتس آپ

ابوریحان بیرونی در آثارالباقیه آورده‌اسـت کـه ایرانیان باستان، پنجم اسفند را روز بزرگداشت زن و زمین میدانستند. در گاه‌شماری یزدگردی «ساسانی» و گاه‌شماری اوستایی نو هرماه ۳۰ روز بوده‌اسـت و ۵ روز بـه آخر سال اضافه می‌شده‌اسـت. هم چنین، دراین تقویم هر روزی از ماه بجای اعداد، اسم مخصوصی دارد ودر روزی کـه اسم ماه و روز با یک دیگر همسان میشود جشنی برگزار می شود.

 

بیشتر بخوانید: جدیدترین اس ام اس های تبریک سپندارمذگان

 

فلسفه روز سپندارمذگان چیست؟

سپندارمذگان روز عشق ایرانی محسوب میشود. در روز سپندازمذگان، جشن‌هاي مختلفی با مناسک مخصوصی برگزار می شود. نام دیگر آن جشن «برزیگران» اسـت کـه در آن مراسم‌‌هاي گوناگونی برگزار میشود. نخستین مراسم این جشن، «مردگیران» بود. دراین مراسم، زنان از همسران خود بـه‌خاطر زحماتی کـه برای آن‌ها کشیده بودند، هدیه‌هاي گوناگونی دریافت می کردند.

عکس سپندارمذگان برای استوری واتس آپ

عکس پروفایل روز عشق ایرانی

عکس تبریک روز سپندارمذگان 

باید بگوییم، دراین مراسم هم چنین دختر‌هاي مجرد و دم بخت را نیز بـه ازدواج ترغیب میکردند. مردم ایران باستان دراین جشن برای مقام و جایگاه زن و خانواده ارزش زیادی قائل می شدند کـه در گذر تاریخ، ماهیت این نوع جشن‌ها تغییر کردد و کم‌کم فراموش شدند. سپندارمذگان، هم قدمت بیشتری نسبت بـه ولنتاین دارد و هم بـه فرهنگ ایرانی مـا نزدیک‌تر اسـت.

 

بیشتر بخوانید: عکس نوشته های سپندارمذگان روز عشق ایرانی + پیام تبریک سپندارمذگان به همسر

 

هدیه روز سپندارمذگان برای خانم‌ها

گل رز مهمترین هدیه‌اي اسـت کـه میتوان برای روز عشق ایرانی گرفت. خانم‌ها عاشق گل هستند و هدیه کردن گل بـه آن‌ها می تواند عشق و علاقه بین شـما را دو چندان کند. خانم‌ها علاقه زیادی بـه لوازم آرایشی دارند و طبق معمول هزینه زیادی را صرف خرید آن‌ها می کنند. با خرید لوازم آرایشی در روز سپندارمذگان، میتوانید دل خانم‌ها رابه‌دست آورید.

عکس نوشته روز سپندارمذگان 

عکس نوشته تبریک روز سپندارمذگان 

عکس استوری روز سپندارمذگان 

ضمنا تهیه عطر و ادکلن نیز یکی از گزینه‌هاي پیش روی شـما اسـت کـه خرید آن باید مطابق سلیقه طرف مقابل انجام شود. هم چنین، شکلات خوراکی موردعلاقه اکثر خانم‌ها اسـت و با اضافه کردن آن بـه سبد هدیه روز سپندارمذگان، میتوانید برق شادی را در چشم‌هاي آن‌ها تماشا کنید. هدیه دادن خوردنی‌هاي رنگی مانند پاستیل نیز میتواند آن‌ها را خوشحال کند و سبد هدیه شـما کامل‌تر شود.

عکس استوری تبریک روز سپندارمذگان 

عکس استوری روز عشق ایرانی

بـه علاوه، کارت‌هاي تبریک رابا خلاقیت خود تزیین کنید و با نوشتن جمله‌‌اي محبت آمیز در آن‌ها، خانم رابا هزینه‌اي بسیار کم، خوشحال کنید. بـه علاوه، اکثر آقایان از هدیه گرفتن کیف پول، کیف، دستبند و اکسسوری‌هاي خاص مردانه خوشحال می شوند و محصولات و اکسسوری هاي چرمی یکی از گزینه‌هاي خرید برای آقایان در هر مناسبتی از‌ جمله روز عشق ایرانی اسـت.