پارس ناز پورتال

مخوف ترین زندان های دنیا را بشناسید

مخوف ترین زندان های دنیا را بشناسید

مخوف ترین زندان های دنیا را بشناسید 

در جهان زندان هاي زیادی وجوددارد، اما بعضی از انها میباشند که لقب مخوف ترین ها رابه خود اختصاص داده اند که بشما معرفی میکنیم. به ندرت می‌توان زندانی را پیدا کرد که جای امن یا دوست داشتنی به شمار بیاید اما بعضی از زندان ها در سراسر جهان چنان هولناک میباشند که حتی دلير ترین افراد نیز با شنیدن وصف آنها و اتفاقاتیکه در آنها رخ می‌دهد بخود خواهند لرزید.

 

گرچه کمپ ۲۲ در کره شمالی همواره بعنوان وحشتناک ترین و البته اسرارآمیزترین زندان جهان شناخته شده هست و گزارش هایي مبنی بر مرگ بیش از نیمی از زندانیان سیاسی این کمپ مخابره شده هست اما زندان هاي دیگری روی این کره خاکی وجود دارند که هیچ خلافکاری دوست ندارد ازآن سر دربیاورد.

 

بی شک وقتی نام زندان می‌آید کسی به ذکر هتل هاي ریتز-کارلتون یا هیلتون نخواهد افتاد اما بعضی زندان ها با باید به درستی دوزخ هاي روی زمین نامید ودر ادامه ي این مطلب نیت داریم شما رابا تعدادی از این زندان هاي منفور و هولناک آشنا کنیم.

 

۱۰- زندان جزیره ي ریکرز، نیویورک

مخوف ترین زندان های دنیا را بشناسید

این جزیره سرشناس حدود ۱۰ زندان دارد که بطور متوسط هر روز ۱۲٫۰۰۰ زندانی را در خود جای داده و سلول هایي برای نگه‌داری از ۱۷٫۰۰۰ زندانی دارند. در زندان هاي این جزیره موارد فراوانی از شکنجه، تجاوز و قتل از سوي زندانیان وحتی از طریق نگهبانان زندان گزارش شده هست. طبق معمولً نگهبانان این زندان

 

با اجرای قانونی خود ساخته به نام «باشگاه مبارزه» «fight club» زندانیان رابه جان هم انداخته و آنها را مجبور به کتک زدن یک دیگر میکنند. گرچه دو تن از نگهبانان این زندان به علت برگزاری چنین مبارزاتی خود به زندان انداخته شده اند اما گزارشات حاکی از این هست که چنین قانون نانوشته اي همان‌ گونه در زندان هاي این جزیره وجود داشته و ایفا میشود.

 

درسال هاي جدید بارها و بارها گزارش هایي در مورد بدرفتاری هاي شدید نگهبانان با زندانیان مخابره شده هست و بررسی هاي دولت فدرال تا کنون نظیر هایي از این بدرفتاری ها در مقیاس گسترده را کشف کرده هست. در حالیکه زندانیان باید مراقب نگهبانان بیرحم و شکنجه گر باشند

 

از طرف دیگر از سوي زندانیان دیگر نیز مورد حمله و بدرفتاری قرار میگیرند. دار و دسته هاي متعددی در داخل زندان هاي این جزیره تشکیل شده و هیچ نقطه اي دراین زندان ها را نمی‌توان امن وصف کرد.

 

۹- زندان لا سانته، پاریس

مخوف ترین زندان های دنیا را بشناسید

زندان لا سانته که در بنگاه شهر پاریس ودر فاصله ي چند کیلومتری از رود سن قرار دارد. تجسسی کوتاه در تاریخ کوتاه ي این زندان بعنوان یکی از امنیتی ترین زندان هاي جهان به شدت شما را حیرت زده خواهد کرد زیرا نمیتوان یقین نمود که چنین زندان بدنامی در شهری مثل پاریس با برج ایفل،

 

موزه لوور و کلیسای نوتردام وجود داشته باشد. نام این زندان که درسال ۱۸۶۷ ساخته شده همواره با شکنجه و بدرفتاری با زندانیان مترادف بوده هست. در طول جنگ جهانی دوم این زندان محل نگه‌داری از اسیران جنگی و خلافکاران معمولی بود. این زندان هنوز هم دیوارهایی محکم و رسوخ ناپذیر داشته ودر طول تاریخ تنها سه بار فرار ازآن صورت گرفته هست.

 

۸- زندان جزیره پاتِک، روسیه

مخوف ترین زندان های دنیا را بشناسید

در هیچ جای روسیه نمیتوان زندانی امن پیدا کرد و این کشور همواره به داشتن زندان هاي هولناک سرشناس بوده هست. جزیره ي پاتک روی رودخانه سفید یک بنگاه فوق امنیتی نگه‌داری از زندانیان هست که بدترین خلافکاران و مجرمان قرن در آن نگه‌داری میشوند. تمامی زندانیان از هم جدا بوده و بیش از ۲۰ ساعت

 

از روز را در سلول هاي انفرادی می گذرانند. زندانیان این زندان تنها دو روز درسال امکان دیدار با دیدار کنندگان را دارند و به علت انزوای مطلق و نداشتن تجهیزات و امکانات اولیه برای زندگی، شمار زیادی از زندانیان این جزیره گذشته از به آخر رساندن زمان محکومیتشان دیوانه میشوند. دمای هوا دراین جزیره در فصول سرد سال ده ها درجه زیر صفر خواهد بود

 

که بر شرایط ناخوشایند زندانیان خواهد افزود. البته گاهی سرما با کوتاه کردن عمر زندانیان آنها را از چنین زندگی نکبت بار و وحشتناکی نجات می‌دهد.

 

۷- زندان بانگ کوانگ، تایلند

مخوف ترین زندان های دنیا را بشناسید

زندان بانگ کوانگ که تنها چند کیلومتر با شهر بانگکوک فاصله دارد تنها یکی از چندین زندان هولناک تایلند به شمار می‌آید. شمار زیادی از زندانیان خارجی دراین زندان فوق امنیتی نگه‌داری می‌شوند. هر زندانی برای سه ماه اول زمان محکومیتش دراین زندان در تمام مدت دستبند و پابند به دست و پا دارد.

 

نزدیک به ۱۰ درصد زندانیان این بنگاه انتظار اعدام را می‌کشند و این افراد طبق معمولً تا زمان اعدام دست و پایشان از طریق زنجیر به هم بسته خواهد بود. زندانیان زندان بانگ کوانگ حداقل ۲۵ سال محکومیت دارند. هر زندانی تنها روزی یکبار کاسه اي از ترکیب برنج و سبزیجات دریافت خواهد کرد.

 

یک رستوران کوچک نیز وجوددارد که زندانیان می‌توانند با پرداخت هزینه اي هنگفت مایحتاج و غذای افزون خودرا ازآن خریداری کنند. شمار زیادی از زندانیان از سوء هاضمه و بیماری هاي مسری که امکان پیشگیری و درمان انها وجوددارد رنج می‌برند. این زندان فاقد آب لوله کشی بوده و سیستم فاضلاب آن نیز به ندرت کار میکند. همینطور به علت تعدد زندانیان فضای کافی برای انها جهت استراحت و خوابیدن وجود ندارد.

 

۶- زندان لا سابانِتا، ونزوئلا

مخوف ترین زندان های دنیا را بشناسید

احتمال مرگ ونزوئلایی هایي که در زندان بدنام لا ساباتنا زندانی میباشند بی شک شانس بسیار بیشتری برای مرگ نسبت به کسانی که در خیابان هاي کاراکاس پرسه می‌زنند خواهند داشت. هوگو چاوز، رییس جمهور سابق ونزوئلا این زندان را «دروازه ورود به حلقه پنجم دوزخ» نامید و به علت شمار عمده زندانیان، کمبود امکانات و نبود نیروی مراقبتی ضروری یکی از ناخوشایندترین و وحشتناک ترین زندان هاي آمریکای جنوبی به شمار می‌رود.

 

زندان عملاً از طریق دار و دسته هاي تبهکار درون آن بازرسی شده و تجاوز وسیله اي عادی برای ترساندن زندانیان و مجبور کردن آنها به مشارکت و فرمانبرداری از روسای گروه به شمار می‌آید. کسانی نیز که به هر علت عنصر نامطلوب شناخته شده یا از دستورات سرپیچی کنند به سادگی به قتل خواهند رسید.

 

آشوب دراین زندان امری طبیعی هست و قتل به وفور رخ میدهد. درسال ۲۰۱۲ بیش ار ۵۹۰ زندانی دراین زندان به قتل رسیدند. در شورشی که در سپتامبر سال ۲۰۱۳ به این زندان صورت گرفت ۱۶ نفر کشته شده و زندانیان به انبارهای اسلحه و مهمات دست پیدا کردند. در جریان حمله نگهبانان به سلول ها بیش از ۲۲٫۰۰۰ گلوله سلاح هاي گوناگون و یک تونل زیرزمینی برای انبار کردن ماریجوانا و کوکایین کشف و منهدم شد.

 

۵- زندان دیاربکر، ترکیه

مخوف ترین زندان های دنیا را بشناسید

زندان فوق امنیتی دیاربکر در ترکیه درسال ۱۹۸۰ ساخته شده و عموماً بنگاه نگه‌داری از زندانیان سیاسی عمدتاً کُرد منطقه به شمار می‌آید. شمار زندانیان از بنگاه بسیار بیشتر از گنجایش آن بوده و بدرفتاری با زندانیان و قتل و شکنجه امری طبیعی هست. از زمان گشایش این زندان صدها نفر در زیر شکنجه جان داده اند

 

و ده ها زندانی نیز برای فرار از شرایط سخت زندان خودرا آتش زده اند. امروزه بیش از ۳۵۰ دختر و پسر نوجوان به جرم هاي سیاسی دراین زندان به سر می‌برند.

 

۴- زندان گِلدانی، گرجستان

مخوف ترین زندان های دنیا را بشناسید

تنها تکنولوژی توانست رازهای مخوف این زندان را برملا کند به نحوی که پس از انتشار ویدیویی آنلاین از تجاوز، شکنجه و ضرب و شتم زندانیان دراین زندان مقامات دولتی مجبور به پیگیری ماجرا شدند. این ویدیو نشان می داد که نگهبانان بطور دائمی و گسترده، زندانیان رابا باتوم و دسته جاروب مورد اذيت جنسی قرار میدهند.

 

به علت این‌که این ویدیو در سطح بین المللی انتقاد هاي شدیدی را در پی داشت، شرایط دراین زندان مخوف که در زمان همبستگي جماهیر شوروی ساخته شده التیام یافته هست. دولت ادعا کرده نگهبانانی که دراین نوار ویدیویی نشان داده میشوند را دستگیر و محاکمه کرده هست.

 

۳- زندان عمومی کونتونو، بنین

مخوف ترین زندان های دنیا را بشناسید

بنین کشوری کوچک در غرب آفریقا بوده و با کشور های توگو و نیجریه مرز مشترک دارد. زندان کونتونو تنها برای نگه داری از ۴۰۰ زندانی ساخته شده اما در حال آماده بیش از ۲٫۴۰۰ زن، مرد و کودک در آن زندانی میباشند. این زندان چنان پرازدحام هست که خوابیدن نیز نوبتی شده و هر زندانی تنها چند ساعت برای خوابیدن وقت دارد.

 

بیشماری نیز به علت ازدحام جمعیت در هنگام خواب خفه شده اند. بیش از ۹۰ درصد این زندانیان هنوز محاکمه نشده ودر انتظار برگزاری دادگاهشان به سر میبرند و به علت ضعف و فساد سیستم قضایی این کشور، هر فرد برای محاکمه شدن باید چندین سال در زندان صبر کند تا به او نوبت حضور در دادگاه داده شود.

 

البته شرایط دشوار این زندان عمده نیز عمدی نیست زیرا بنین کشوری بسیار فقیر بوده و منابع مالی محدودی در اختیار دارد و نمیتواند هزینه نگه داری از زندانیان رابه خوبی فراهم نماید. علیرغم کمک هاي بین المللی همه ی ساله شمار زیادی از زندانیان این زندان جان خود رابه علت بیماری هاي قابل پیشگیری از دست می‌دهند.

 

۲- زندان مرکزی گیتاراما، رواندا

مخوف ترین زندان های دنیا را بشناسید

رواندا با وحشت و خشونت بیگانه نیست اما در حالیکه بیش از دو دهه از جنگ خونین دراین کشور می گذرد، زندان مرکزی گیتاراما همان‌ گونه وحشت را سنجیدن می‌کند. این زندان به شدت پرازدحام بوده و به علت نبود امکانات و سرمایه مالی زندانیان گذشته از شکنجه به علت گرسنگی جان میدهند.

 

شرایط دراین زندان چنان سخت هست که شمار زیادی از زندانیان هم بندی هاي خود رابه قتل رسانده و انها را می‌خورند. هیج سلولی دراین زندان وجود ندارد و بیشماری چاره اي جز خوابیدن در حالت نشسته، در سالن ها و راهروها ندارند. این زندان برای ۵۰۰ نفر ساخته شده اما ۵ برابر این شمار زندانی را در خود جای داده هست.

 

۱-زندان دلفین سیاه، روسیه

مخوف ترین زندان های دنیا را بشناسیداین زندان محل زندگی بیش از ۷۰۰ نفر از قاتلان سریالی، آدمخواران و تجاوزگران هست که همگان درکنار هم ترکیبی مخوف از موجودات انسان نما را تشکیل می‌دهند. تمامی این زندانیان بطور دسته جمعی به ۳٫۵۰۰ قتل متهم شده اند که نشان می‌دهد هر کدام از آنها بطور متوسط ۵ نفر رابه قتل رسانده هست.

 

گرچه این زندان به علت زندانی هاي مخوف خود به اعتباری هولناک در جهان دست یافته اما نحوه ي نظارت این زندانیان بر هولناک بودن آن افزوده هست. افراد تازه وارد به این زندان برای مدت طولانی باید با چشم هاي و دست هاي بسته ودر حالیکه به شخص دیگری دستبند زده شده اند در راهروها راه بروند.

 

در طول این دوره هیچ زندانی اجازه نشستن یا استراحت کردن را ندارد و تنها با یک کاسه سوپ و تکه اي نان شکم خودرا سیر می‌کنند. تنها راه فرار از این زندان مرگ هست.