پارس ناز پورتال

چگونه یک زن جذاب باشیم؟ (رازهای جذابیت برای خانمها)

چگونه یک زن جذاب باشیم؟ (رازهای جذابیت برای خانمها)

چگونه یک زن جذاب باشیم؟ 

چگونه یک زن جذاب باشیم؟ آیا جذابیت ظاهری برای کامل بودن کفایت می کند؟ زیبایی ظاهری اهمیت زیادی در جذابیت دارد، اما برای آن دسته کـه شـما را نمی شناسند! نیمی از جذابیت یک زن مربوط بـه شخصیت، صحبت کردن و رفتارهای او می باشد. تصور کنید کسیکه ملکه زیبایی جهان باشد اما همه ی اطرافیانش بـه خاطر اخلاق و رفتار بد از او فراری باشند! آیا این زن در بین اطرافیانش باز هم جذاب اسـت؟ در ادامه بیشتر صحبت می‌کنیم.

 

رازهای جذابیت برای زنان

چگونه یک زن جذاب باشیم؟ (رازهای جذابیت برای خانمها)

روان شناسان میگویند وقتی مردی با زنی برخورد کند کـه احساس خوبی در او ایجاد کند ، دلش میـــخواهد درکنار او باشد برای جذابی باید حالات عصبی خودرا نظارت کنید. وقتی زنی رفتار آرامی دارد، باعث می‌شود جذابتر بنظر برسد. شـما خانمها اگر با آرامی رفتار کنید خودتان را هم دوست دارید و کمتر از خود متنفر می‌شوید.

 

متمایز باش

چگونه یک زن جذاب باشیم؟ (رازهای جذابیت برای خانمها)

برای ساختن ظاهر خود از از ستاره هاي فیلم ها مانند آندرو تایسون و یا آنجلینا جولی و … تقلید نکنید. اگر بـه جشن هاي و یا گردهمایی ها دقت کرده باشید اکثریت مردان بـه سمت زنان خاص و متمایز «البته نه وحشتناک» کشیده میشوند. روی انچه کـه شـما را برای مصاحبت جالب و با مزه نشان می دهد تمرکز کنید و بـه انها فرصت بدهید کـه شـما را برای خاطر برجستگی هاي شخصیتی تان بپذیرند.

 

خودت را دوست داشته باش

چگونه یک زن جذاب باشیم؟ (رازهای جذابیت برای خانمها)

اگر بلد نباشید خودرا دوست داشته باشید، ممکن اسـت باوجود زیبا بودن، جذاب نباشید. بعنوان مثال اگر شـما مدام در حال غر زدن بـه سایز کمر خود باشید دیگر کسی متوجه براقیت و زیبایی مو هاي شـما نخواهد شد. مطمئن بودن و اعتماد بـه نفس ابزاری نیرومند و مسری اسـت کـه میتواند بـه سایرین نیز منتقل شود، پس آنرا بیاموزید.

 

بـه اصول پایبند باشید

چگونه یک زن جذاب باشیم؟ (رازهای جذابیت برای خانمها)

بـه چیزی کـه بـه آن اعتقاد دارید بچسبید و استوار باشید. بدانید کـه چـه چیزی را دوست دارید و چـه چیزی را نه، بـه چـه چیزی اعتقاد دارید و چـه چیزی را رد می‌کنید، این بـه شدت جذاب اسـت. قاطع و بـه اصول پای بند بودن کمک می کند کـه قطب نمای اخلاقی تان حفظ کرده و زندگی اجتماعی سالمی داشته باشید.

 

نیازی نیست بـه عقاید زنان دیگر در تعقیب و گریز مرد ها گوش کنید

چگونه یک زن جذاب باشیم؟ (رازهای جذابیت برای خانمها)

هر زنی درک مخصوص بخود از زیبایی و انچه مردان را جذب می کند دارد. “این را بپوش، آن کار را انجام بده، زانوی چپ خودرا بیرون بیانداز مردان آنرا دوست دارند و تـو رابه خاطر آن تحسین میکنند” هر چند ممکن اسـت این سخنان گاهی اوقات مثمر ثمر باشد اما اغلب باعث می‌شود از رسیدن بـه هدف واقعی خود دور بمانید: چرا کـه بیان می دارد شـما کـه هستید با چـه افکاری.

 

مهربان باشید

چگونه یک زن جذاب باشیم؟ (رازهای جذابیت برای خانمها)

فرد خشن و ناملایم بـه جای زیبا دیده شدن، درنظر افرادی کـه وی را میبینند بازتابی زشت خواهد داشت. سعی کنید با همه ی خوب و مهربان باشید، البته آمادگی دفع کردن از خود در برابر رفتارهای گستاخانه را نیز داشته باشید، چرا کـه وقتی اجازه بدهید هر شخصی در اطرافتان باشد ممکن اسـت این مسئله پیش بیاید و این خیلی جذاب نیست. اگر شخصی را متفاوت مییابید سعی نکنید بـه او بفهمانید کـه شـما از او بهتر هستید.

 

از لبخند زدن نترسید

چگونه یک زن جذاب باشیم؟ (رازهای جذابیت برای خانمها)

حتی کمی لبخند زدن شـما را جذابتر می سازد، چـه چیز دیگری می‌تواند تا این حد جاذب و نزدیک کننده باشد؟؟؟ قابل پیشبینی باشید، وقتی او احساسی برخورد می کند چهره خشک و بی حالت نداشته باشید، انها می بایستی کمی عکس العمل ببینند. وقتی خنده تان نمی‌آید وادار نیستید بخندید، سعی کنید لبخند بزنید اما نه مصنوعی. هر زمان احساس کردید دوست دارید لبخند بزنید.

 

مراقب پوست تان باشید

چگونه یک زن جذاب باشیم؟ (رازهای جذابیت برای خانمها)

صورت خودرا روزانه بشویید، از کرم هاي مرطوب کننده و ضد آفتاب برای پیشگیری از چروک ها و آسیب هاي پوستی استفاده کنید. از آرایش برای برجسته سازی و زیبا تر نشان دادن صورت استفاده کنید نه برای پوشاندن چهره.

 

بهداشتی و تمیز باشید

چگونه یک زن جذاب باشیم؟ (رازهای جذابیت برای خانمها)

حفظ نظافت و تمیزی بدن باعث می‌شود همیشه معطر و دوست داشتنی باشید. دوش بگیرید، بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید و لباسهای تمیز بپوشید.

 

مو هاي تان را سالم و مرتب نگه دارید

چگونه یک زن جذاب باشیم؟ (رازهای جذابیت برای خانمها)

میگویند کـه موها تصویر و نمادی از صورت و زیبایی اسـت پس مطمئن شوید کـه ظاهر موهایتان عالی باشد. موهایتان را هرروز شانه کنید، مو هاي چرب و آسیب دیده بـه ندرت زیبا و جذاب بنظر می‌آید. مدلهای مویی را انتخاب کنید کـه با تیپ صورت تان هماهنگ باشد و زیبایی هاي طبیعی تان را بیشتر جلوه دهد تا این‌کـه آنها را از بین ببرد.

 

بـه روز و طبق مد باشید

یقین حاصل کنید کـه روی مطلب و یا موضوع و یا هر چیز دیگری بهترین بنظر بیایید. لباس هایي بپوشید کـه شـما را برجسته تر و بهتر نشان دهد و بـه یاد داشته باشید از لوازم و زیور آلات جانبی هم استفاده کنید. حتی اگر شلوار ورزشی پوشیده اید کمی برق لب روی لبهای تان بزنید. حلقه طلایی، گوشواره و یا دستبندی بپوشید.

چگونه یک زن جذاب باشیم؟ (رازهای جذابیت برای خانمها)

بلوز و تاپ هاي چسبان و با دکمه هاي باز و یا دکمه هاي بسته با لباسهای گشاد و شل، نمایی جذاب خواهد داشت. و یا در مواد خاص تر، صندل و کفش هایي با پاشنه هاي بلند بپوشید بـه همراه بلوز هاي آسان و شلوار هاي جین جذب.

 


 

و در ادامه برای کامل شدن به این نصیحت ها هم گوش کنید

 

متاسفانه در تمام جهان این باور نادرست و رایج وجوددارد کـه میگوید ظاهر فیزیکی تعیین کننده میزان جذابیت اسـت! در صورتی کـه این درست نیست. اگر میخواهید افراد بـه سمت شـما کشیده شوند کارهای متنوعی وجوددارد کـه بعنوان یک زن می‌توانید انجام دهید و کامل باشید تا دیگران بـه سوی شـما جذب شوند.

 

اعتماد به نفس هدیه ایست که خودتان آن را به خود هدیه می دهید

 

یکی از مواردی کـه بسیار در بین افرادی کـه از عدم داشتن اعتماد بـه نفس رنج می‌برند رایج اسـت، این اسـت کـه باید بدانها آموخته شود کـه در حقیقت آنها بیش از انچه کـه فکر میکنند قوی هستند. خیلی اوقات هر چـه درباره طرز تفکر اشتباه این افراد با آنها صحبت می‌شود، باز هم تاثیر گذار نخواهد بودو علت آن این اسـت کـه آنها چیزهایی کـه سایرین درون آنها می بنند را مشاهده نمیکنند.

چگونه یک زن جذاب باشیم؟ (رازهای جذابیت برای خانمها)

سعی کنید تا مسئولیت هایي رابه عهده بگیرید و باور داشته باشید کـه نحوه انجام انها را نیز بـه درستی یاد خواهید گرفت. زمانی کـه مسئولیتی بشما داده می‌شود، با این نگاه کـه در انجام آن شکست خواهید خورد بدان نگاه نکنید و طرز تفکرتان را تغییر داده و اینطور بیاندیشید کـه سایرین بدلیل وجود پتانسیل شـما، آن مسئولت خاص رابه شـما داده اند.

 

شاید چون خانم هستید چیزی رابه شـما نسبت دهند یا بگویند، اما این چیزی از ارزش کار شـما را کم نمیکند

 

اگر شـما یک خانم باشید، ممکن اسـت کـه برخی اوقات در طول دوران کاریتان بازخوردهای سختی نسبت بـه کارتان یا خودتان از سایرین دریافت کنید. دراین حالت اگر صحبتی کـه بشما گفته می‌شود، بـه یک آقا در همان شرایط مشابه با شـما گفته نشود، ممکن اسـت تا عکس العمل فوریتان دست کشیدن ازآن کارتان باشد.

چگونه یک زن جذاب باشیم؟ (رازهای جذابیت برای خانمها)

دراین شرایط شـما دو انتخاب دارید، یا آن صحبت را نادیده و نشنیده درنظر بگیرید و یا خودتان رابا آن وفق دهید. اگر خودتان رابا شرایط وفق دهید بهتر خواهد بود، چون دست کشیدن ، مانع پیشرفت شـما میشود. تظاهر کردن نیز مهم نیست، چون در واقع چیزی را عوض نمیکند.

 

بـه بازخودرهایی کـه میگیرید توجه کنید، اما در نهایت خودتان انتخاب کنید کـه چـه تغییراتی را ایجاد کنید

 

خیلی اوقات بعد از گرفت بازخوردی منفی، عکس العملتان می‌تواند بـه شکل ایجاد یک تغییر در رویه کاریتان باشد. اما توجه داشته باشید کـه در نهایت همه ی این تغییرات درکنار یک دیگر، می‌توانند خود واقعی شـما راکه باعث خاص بودن شـما می‌شود را از بین ببرند.

چگونه یک زن جذاب باشیم؟ (رازهای جذابیت برای خانمها)

این‌کـه دقیقا میخواهید چـه کسی باشید و چـه چیز معرف شـما بـه دیگران باشد را خودتان انتخاب کنید. بـه خاطر داشته باشید کـه انتخابات شـما میتوانند با مرور زمان و وابسته بـه شرایط و با اختیار شخص شـما دچار تغییر شوند.

 

همگی از سندروم ایمپاستر رنج می‌برند

«این سندروم یک پدیده روانی اسـت کـه در آن افراد نمی‌ توانند موفقیت‌هایشان را بپذیرند. بر خلاف آن کـه شواهد بیرونی نشان میدهد کـه فرد با رقابت و تلاش بـه موفقیت رسیده‌اند، خود فرد تصور می کند کـه لیاقت آن موفقیت را ندارد و خو را کلاه‌بردار تصور می کند». عده اي از افراد بهتر با این مشکل مقابله می‌کنند.

چگونه یک زن جذاب باشیم؟ (رازهای جذابیت برای خانمها)

گاهی اوقات عدم اعتماد بـه نفس ناشی از این سندروم، می‌تواند در نحوه صحبت هاي شـما و عملکرد شـما تاثیر گذار باشد. لازم اسـت تا بدانید کـه خیلی از افراد هم ممکن اسـت مانند شـما از این مشکل رنج ببرند و هرروز صبح کـه از خواب بیدار میشوند، اصلا ندانند کـه چـه انجام میدهند. شـما تنها نیستید! همه ی افراد این مشکل را احساس میکنند و کسانی کـه مدیریت این احساسات را یاد میگرند، بهتر با آن کنار می‌آیند.

 

احساس گناه و نگرانی مانند لنگرهایی هستند کـه حال خوب شـما رابه پایین می‌کشند

 

خودتان را رها کنید. داشتن احساس گناه و نگرانی، مسئولیت هایي هستند کـه بدون این اصلا نیازی بدانها باشد، خانمها همیشه آن رابا خود حمل می‌کنند.

چگونه یک زن جذاب باشیم؟ (رازهای جذابیت برای خانمها)

تصمیم بگیرید کـه این احساسات ویرانگر را کنار بگزارید. این دو احساس منفی باعث بـه وجود آمدن افکار منفی اي در رابطه با این‌کـه قبلا چـه انجام داده اید و انچه کـه قرار اسـت انجام دهید ، میشوند. اگر شـما هم دچار این احساسات میشوید، بـه جای پشیمانی، انتخاب کنید کـه دفعه بعد طرز فکری متفاوت داشته باشید.

 

بـه جای این‌کـه بخواهید مورد تایید دیگران واقع شوید، بـه دنبال برقراری توازن باشید

 

بسیاری اوقات، خانم هایي کـه در سمتمدیریت و یا رهبری قراردارند، نسبت بـه این‌کـه در چشم سایرین شخصیت محبوبی داشته باشند نگران هستند و این دقیقا همان چیزیست کـه تاثیر گذاریشان بر روی کارمندانشان را برایشان تبدیل بـه امری سخت میکند.

چگونه یک زن جذاب باشیم؟ (رازهای جذابیت برای خانمها)

خیلی اوقات ممکن اسـت با روالی مواجه شوید کـه نادرست اسـت، اما با خود فکر کنید کـه اشاره کردن و صحبت درباره آن ممکن اسـت کـه بـه عدم همکاری یا عدم حمایت شـما از سایرین تعبیر گردد. اگر فقط برای این‌کـه محبوب باشید مواجه با صحبت درباره برخی مشکلات و روال هاي نادرستی کـه می‌بینید را نادیده می‌گیرید، اینکار بـه معنای بازداشتن و مانع شدن از طرز تفکر حقیقیتان خواهد بود.

 

تغییر برخی الگوهای کلیشه اي

شاید شـما هم یک مادر شاغل با چند بچه باشید. خیلی اوقات ممکن اسـت همکارانتان شـما را در شرایطی کـه کمبود خواب دارید و یا در حال کشمکش برای ایجاد توازن بین فرزندانتان و کار و زندگی‌تان باشید، دیده باشند. خیلی از خانمها تعصبات و مسیولیت هاي مادرانه مهمی دارند.

چگونه یک زن جذاب باشیم؟ (رازهای جذابیت برای خانمها)

بهمین دلیل طبق آمار، ثابت شده اسـت کـه در حین گفت‌وگو هاي شغلی زنانی کـه مادر هستند نسبت بـه خانمهایی کـه هنوز فرزندی ندارند، بیشتر بـه مشکل بر می‌خورند. حتی طبق مطالعات، تمایل بـه استخدام این خانمها کمتر هست و حتی در بعضی موارد کارفرمایان از این شرایط استفاده کرده و حقوق کمتری بـه خانم هایي کـه در چنین شرایطی هستند و وادار بـه پیدا کردن کار هستند، می پردازند.

 

بـه جای این‌کـه سعی کنید تا بـه دیگران نشان دهید کـه فرزند داشتن شـما مانعی برای کمتر متعهد بودن شـما بـه کارتان نسبت بـه زنانی کـه مادر نیستند نیست، درباره وضعیت و خانواده خود نیز صحبت کنید و بدانها نیز اشاره کنید. بسیار مهم اسـت کـه برای تغییر دادن الگوهای کلیشه اي کـه تا همین حالا ایجاد شده اند، خود شـما نیز یک الگو باشید.

 

هرگز تسلیم نشوید

مطالعات نشان داده اسـت کـه زنان دو برابر مردان، شغل و حرفه شان را ترک میکنند و حتی در برخی کشورها خانمها در تعداد زیادی از حرفه ها مانند مهندسی و علوم رایانه کمتر شرکت میکنند. آماری حدود 20%. هر چـه کمتر بـه دنبال چنین مشاغلی بروید، مسلما کمتر از مزایای خوب این مشاغل بهره می برید.

چگونه یک زن جذاب باشیم؟ (رازهای جذابیت برای خانمها)

تعداد زیادی از زنان بر این باورند کـه تحمل فشار کار و منزل، بدون داشتن هیچگونه حمایتی از جانب خانواده و محل کارشان برای شان سخت و غیرقابل تحمل اسـت. «مسلما این دیدگاه تا حد زیادی درست اسـت.» گاهی اوقات وارد شدن بـه عرصه هاي جدیدی از زندگی مانند بچه دار شدن، باعث ایجاد این طرز تفکر در شـما میشود کـه دیگر قادر بـه ادامه دادن شغلتان نخواهید بود. کمی با خود فکر کنید.

 

شاید بتوانید بـه صورت پاره وقت کار کنید و از این طریق هنوز شخصیت کاری و اطلاعات علمی خودرا نیز بـه چالش بکشید. شاید اینطور فکر کنید کـه حتی این نحوه از کار کردن هم برایتان معقول نیست، اما باور کنید کـه با کمک اندکی زمان و وقفه انداختن و پشتیبانی خانواده تان، دوباره قادر بکار کردن و استقلال داشتن خواهید بود.

 

یاد بگیرید کـه مستقیما سوالات تان را بپرسید

خانمی را درنظر بگیرید کـه پیش یک مشاور رفته و مدام درباره چیزهایی کـه مرتبط با سوال و حرف اصلیش هست صحبت می کند، اما اصلا و بـه وضوح بـه سوال خود اشاره نمیکند. او مدام از گذشته خود و آرزوهایش میگوید. شاید هدف او از بیان این جملات این باشد کـه احتیاج بـه بالا کشاندن خود دارد و برای آن بـه کمک آن مشاور احتیاج دارد.

چگونه یک زن جذاب باشیم؟ (رازهای جذابیت برای خانمها)

بهتر اسـت در چنین شرایطی سوالتان را مستقیما پرسیده و مثلاً بپرسید چـه وقفه ها و کمبودهایی در زندگی الانتان و مرحله بعدی زندگی‌تان وجوددارد؟ و یا بپرسید کـه برای رسیدن بـه اهدافتان چـه باید بکنید؟ خیلی اوقات، بیشتر خانمها از این‌کـه سوالی را مستقیما بپرسند کاملا هراس دارند و علت آن این اسـت کـه میترسند تا مورد قضاوت واقع شوند.

 

تیم مناسب خودرا پیدا کنید

Laszlo Bock، کـه قبلا سرپرست تیم Google People بوده اسـت در گفت‌وگو اي اینچنین بیان کرد کـه: مهم ترین مشخصه تیمی کـه عملکرد خوب و بالایی دارند مرتبط با شخصی کـه آن تیم را هدایت میکند و این‌کـه دقیقا چـه کسی در آن تیم اسـت و یا آن تیم چند نفره اسـت و یا در کجا تشکیل شده اسـت نیست.

چگونه یک زن جذاب باشیم؟ (رازهای جذابیت برای خانمها)

بلکه مهم ترین مشخصه آن تیم داشتن امنیت روانی اسـت. پیدا کردن تیم و یا شرکتی کـه با حضور در آن از این‌کـه میتوانید اشتباهاتی انجام دهید و گاهی اوقات ریسک کنید، در زندگی‌تان امری جدی اسـت.