پارس ناز پورتال

قبل از ازدواج باید به چه نکاتی توجه کرد؟ 11 نکته مهم که باید بدانید!

قبل از ازدواج باید به چه نکاتی توجه کرد؟ 11 نکته مهم که باید بدانید!

قبل از ازدواج باید به چه نکاتی توجه کرد؟ 

قبل از ازدواج باید به چه نکاتی توجه کرد؟ هنگامی که دو نفر تصمیم به ازدواج می گیرند می توانند به سوی یک زندگی مشترک گام بردارند. برخی اوقات آن ها شگفت زده تصمیم گرفته و کار ها را پیش می برند. آن ها بعد از نامزدی و خواستگاری به سرعت درگیر برنامه ریزی های عروسی می شوند. آن ها اجازه نمی دهند که تعاملی بین آن ها و نیمه گمشده شان شکل گیرد.

 

همچنین بلافاصله در گیر تصمیمات مربوط به عروسی می شوند. بیشترین درگیری فکری و ذهنی آن ها تعیین تشریفات باشکوه برای یک عروسی مجلل می باشد. این کار اغلب تبعات خوبی به دنبال ندارد. زیرا افراد قبل از اینکه به این موارد فکر کنند باید خود را آماده یک رابطه سالم و پایدار نمایند. آن ها باید قبل از ازدواج نکات مهمی را در نظر بگیرند و به آن ها عمل کنند.

 

به علاوه، این دوران مهم ترین زمان برای شناخت یکدیگر می باشد. بهتر است در این زمان علاوه بر چیدن تشریفات عروسی به فکر شناخت یکدیگر نیز باشند. در این مقاله نکات بسیار مهمی که مربوط به قبل از ازدواج می شود به طور کامل توضیح داده شده است. اگر قصد ازدواج دارید یا در دوران نامزدی به سر می برید بهتر است این مطلب را تا انتها بخوانید.

 

نکات مهم قبل از ازدواج

ازدواج مهم ترین مرحله زندگی هر فردی می باشد. موفقیت افراد در پشت سر گذاشتن این مرحله ضامن خوشبختی و موفقیت آن ها در مراحل بعدی زندگی می باشد. آنچه برای یک ازدواج موفق لازم است داشتن اطلاعات کافی درباره آن می باشد. دانستنی های قبل از ازدواج بسیار با اهمیت و گسترده هستند.

قبل از ازدواج باید به چه نکاتی توجه کرد

این دانستنی ها و نکات هرگز نباید بی اهمیت پنداشته شوند و افراد به آن ها توجه نکنند. نکات و دانستنی های قبل از ازدواج مجموعه ای از باید و نبایدها هستند. که اگر افراد آن ها را رعایت کنند یک ازدواج پایدار و شاد خواهند داشت. بر هر فردی لازم است که این باید و نباید ها را به طور فردی و شخصی رعایت نماید.

 

همچنین توجه داشته باشد که با کسی زندگی موفقی خواهد داشت که او نیز آگاهی درستی از این دانستنی های پیش از ازدواج داشته باشد. علاوه بر این افراد می توانند برای کمک بیشتر به مشاوره ازدواج بروند و از مشاور کمک بگیرند.

 

بیشتر بخوانید: هر آنچه یک دختر باید قبل از ازدواج بداند !!

 

1. به ارزش های یکدیگر احترام بگذارید

قبل از اینکه دو نفر متعهد شوند که بقیه عمر را به هم محرم شوند. بسیار مهم است که به اعتقادات فردی و ارزش های یکدیگر احترام بگذارد. این اعتقادات و ارزش ها شامل اصول خانوادگی، آداب و رسوم، دین، جهت گیری های سیاسی و غیره می باشد. بسیار مهم است که پیش از ازدواج در مورد این مسائل با یکدیگر گفتگو کنند.

 

آن ها باید این موارد را به صورت واضح و کامل برای همسر آینده خود توضیح دهند. همچنین قبل از پاسخ مثبت به خواستگاری دختر و چه پسر تمام این موارد را بسنجند. سپس تصمیم نهایی را بر اساس تفاهم ها بگیرند. بنیانگذار نشریه عشق در نیویورک می گوید ممکن است افراد همیشه با همه چیز موافق نباشند.

 

اما لازم است که به دیدگاه یکدیگر در مورد همان مسائل احترام بگذارند. افراد حتماً باید پیش از ازدواج عقاید و ارزش های شریک زندگی خود را بدانند و آن ها را بپذیرند. ازدواج کردن به امید تغییر عقاید و ارزش های یکدیگر هستند کار مناسبی نمی باشد و عاقبت خوبی نیز در انتظار ندارد.

 

2. قبل از ازدواج به سفر بروید

یک نکته بسیار مهم پیش از ازدواج باید به آن توجه شود مسافرت رفتن با یک دیگر می باشد. بسیار حائز اهمیت است که دو نفر قبل از ازدواج و ورود به زندگی مشترک با هم دیگر به سفر بروند. این مسافرت موارد بسیاری را برای هر دو طرف روشن و آشکار می سازد. علاوه بر این باعث می شود که دو نفر دید و آشنایی بهتری نسبت به یکدیگر داشته باشند.

 

همچنین در مسافرت می توان سطح تاب آوری و صبوری یکدیگر را بسنجند. آن ها زمانی که در سفر کنار هم باشند انعطاف پذیری یکدیگر را می بینند و اخلاق یک دیگر را بهتر می شناسند. همچنین متوجه می شوند که حل مسئله همسر آینده شان به چه صورت است. از طرف بیشتر مشاوران ازدواج پیشنهاد می شود که افراد در دوران نامزدی حتماً به سفر بروند.

 

مسافرت می تواند دور نمای بسیار واضح و روشنی را برای زندگی آینده در اختیار افراد قرار دهد. افراد این امکان را می دهد که از حالت رسمی و خشک خارج شده و خود واقعی شان را به یکدیگر نشان دهند. بیشتر افراد قبل از ازدواج اغلب به دنبال برتر نشان دادن خود هستند. آن ها الگویی از خود ارائه می دهند که برای طرف مقابل بی نقص به نظر برسند.

 

3. اهمیت مسافرت در دوران نامزدی

همه افراد چه دختر و چه پسر در دوران نامزدی به دنبال پنهان کردن ویژگی ها و شرایط بد خود هستند. آن ها ممکن است به طور ناآگاهانه یا آگاهانه بدی های خود را پنهان کنند. سعی کنند خود را یک آدم کامل و بی نقص جلوه دهند. دوران نامزدی افراد اغلب نیمه تاریک خود را پنهان می کنند و نیمه روشن آن را در معرض دید قرار می دهند.

نکات مهم قبل از ازدواج ،قبل از ازدواج باید به چه نکاتی توجه کرد

مسافرت رفتن می تواند نیمه تاریک را نیز به رو آورد. همچنین در مورد افرادی که شریک زندگیشان خجالتی است و قدرت بیان ضعیفی دارد. می توان آن ها را در سفر و در موقعیتی قرار داد. که بتوانند خود واقعی شان را نشان دهند. معمولا مسافرت بهترین ایده برای دیدن چهره واقعی افراد می باشد.

 

به علاوه، مسافرت کمک می کند که نقاب های احتمالی و پوسته های افراد شکسته شود. برای مسافرت حتماً لازم نیست که افراد به جای دور یا زمان طولانی به سفر بروند. حتی لازم نیست هزینه های زیادی برای این سفر بکنند. آن ها می توانند یک سفر دوستانه، پیک نیک، یا یک سفر جاده ای را برای خود فراهم کنند.

 

همچنین مسافرت درون شهری نیز برای شناخت زوج ها کافی می باشد. به طور کلی آن ها باید سعی کنند تجربیات خارج از روال معمول خود را به اشتراک بگذارند. سفر باعث میشود که زوجین با یکدیگر خاطرات جدیدی بسازند و بیش از پیش عاشق هم شوند.

 

بیشتر بخوانید: مهم ترین سوالات قبل از ازدواج از پسر چیست؟

 

4. در مورد مسائل اقتصادی و مالی قبل از ازدواج صحبت شود

مسائل مالی و اقتصادی یکی از مهم ترین مواردی هستند که پیش از ازدواج باید در مورد آن ها حرف زده شود. این مسائل باید کاملاً شفاف و روشن باشند. به طور نمونه یک زن باید بداند که درآمد شوهرش در ماه چقدر است. نحوه خرج کردن او به چه صورت است. همچنین آن ها باید در مورد اداره هزینه ها با یکدیگر به طور مفصل حرف بزنند.

 

تقسیم و نحوه برنامه ریزی مالی چیزی است که زن و شوهر باید با یک دیگر در مورد آن تصمیم بگیرند. کار کردن هر دو یا یکی از آن ها باید مورد بحث قرار بگیرد. علاوه بر این آن ها باید بدانند که آیا می خواهند تا زمان بازنشستگی کار کنند. یا یکی از آن ها بهتر است در خانه بماند. بیشتر ازدواج هایی که به شکست می خورند زمانی است که با نیاز ها و توقعات پیشبینی نشده ای مواجه می شوند.

 

بهتر است هر دو نفر آن ها قبل از ازدواج همه چیز را برای یک دیگر روشن و شفاف کنند. زیرا این موارد موجب می شود که یکی از طرفین با توقعات زیادی که داشته دچار ناامیدی و شکست شود. همچنین فرد دیگر دچار ناراحتی و عصبانیت شود. بهتر است هیچ یک از طرفین در این مورد آرمان گرا و افراطی برخورد نکند و همه چیز را همان طور که هست و واقعی جلوه دهد.

 

5. پیش از ازدواج در مورد بچه دار شدن صحبت شود

یکی دیگر از مسائل بسیار مهم قبل از ازدواج گفتگو در مورد بچه دار شدن می باشد. حرف زدن در مورد بچه بسیار مهم است. چه دختر و چه پسر باید تمام توقعات و آرزو های خود را در این مورد مطرح کنند. حتماً باید افراد قبل از ازدواج تصمیم بگیرند که آیا هر دو نفرشان بچه می خواهند یا خیر.

 

علاوه بر این در صورتی که تصمیم گرفتند بچه می خواهند باید تعداد بچه ها را قبل از ازدواج تعیین کنند. همچنین پیش از ازدواج در مورد اینکه چند سال بعد از ازدواج می خواهند بچه دار شوند نیز باید صحبت کنند. برنشتاین یک روانشناس خانواده بسیار بزرگ است. او عقیده دارد داشتن فرزند و به دنیا آوردن بچه از نظر شخصی و مالی یک تعهد بسیار بزرگ می باشد.

دانستنی های قبل از ازدواج

به دنیا آوردن بچه می تواند رابطه و عمر هر دو نفر را تا پایان عمر تغییر دهد. بعضی از افراد فکر می کنند که بعد از ازدواج می توانند در این مورد حرف بزنند و به نتیجه برسند. این یک عقیده اشتباه می باشد زیرا ممکن است در این مورد اختلافاتی داشته باشند که هرگز قابل حل کردن نباشد.

 

همچنین برخی از زوج ها این اشتباه را می کنند که بعد از ازدواج نظرشان تغییر کند یا اینکه بتوانند نظر خود را بر همسرشان تحمیل کنند. این تفکر نیز بسیار اشتباه می باشد. زیرا بسیار به ندرت اتفاق می افتد که فردی ذهنیت خود را در مورد بچه دار شدن تغییر دهد. پس بسیار حائز اهمیت است که دو نفر قبل از ازدواج در مورد بچه دار شدن صحبت کنند و حتماً به توافق و تصمیم نهایی برسند.

 

6. پیش از ازدواج افراد مورد علاقه یکدیگر را بشناسید

به طور کلی مهم ترین کسی که در زندگی با فرد آشنا می شود. کسی است که قرار است با او ازدواج کند. برای افرادی که تصمیم به ازدواج دارند بهتر است. افراد نزدیک شریک زندگی شان را بشناسند. دوستان و نزدیکان هر کس نشان دهنده شخصیت او می باشند. آنها می توانند با شناخت نزدیکان همسر آینده شان او را نیز بهتر بشناسند.

 

نکته با اهمیت این است که این اشخاص قبل از فرد در زندگی شریک عاطفی شان وجود داشته اند. بسیار واضح و روشن است که آن ها سهمی و قسمتی از زندگی همسرشان هستند. بهتر است افراد از واکنش های شتاب زده یا جهت گیری های ناگهانی در مواجهه با نزدیکان همسر شان بپرهیزند.

 

علاوه بر این برخوردهای اول از واکنش های منفی در مقابل همسر از نزدیکانش کاملاً اجتناب شود. توصیه می شود که به افراد اجازه دهید خود واقعی شان را به شما نشان بدهند. همچنین صبر کنید تا در طول زمان آن ها را بشناسید. اگر بعد از شناخت نزدیکان همسر افراد متوجه موضوعاتی شدند که آن ها را اذیت می کند.

 

بهتر است در زمان مناسب آن را با همسر شان در میان بگذارند. در صورتی که فکر می کنند آن فرد برای همسرشان یک فرد بسیار نزدیک و عزیز می باشد. بهتر است از حرف زدن مستقیم درباره او پرهیز شود. افراد می توانند در این زمینه از یک مشاور کمک بگیرند.

 

بیشتر بخوانید: مهم ترین مراسم قبل از ازدواج ایرانی ها چیست؟

 

7. در دوران نامزدی دوستان خوبی برای یکدیگر باشید

بهتر است افراد قبل از ازدواج و در دوران نامزدی برای یک دیگر دوستان خوبی باشند. معمولا ازدواج با فردی صورت می گیرد که شخص از او شناخت کافی ندارد. او امید دارد که با گذشت زمان همسر آینده اش را بشناسد و با او بیشتر آشنا شود. همچنین افراد انتظار دارند در این زمان بین آن ها عشق شکل گیرد و عاشق یکدیگر شوند.

 

به همه افراد پیشنهاد می شود تا زمانی که این احساسات شکل نگرفته با یکدیگر ازدواج نکنند. همچنین به زیر یک سقف نروند. زیر بنا و اصل و پایه هر رابطه عاطفی شناخت دقیق، صمیمیت و رفاقت می باشد. بهتر است افراد ابتدا شریک زندگی خود را به خوبی بشناسند. سپس با او رابطه صمیمی و رفاقتی داشته باشند.

 

حتماً قبل از ازدواج لازم است که صمیمیت و رفاقت در بین زن و شوهر به وجود آید. ارزش های مشترک اعتماد و علایق مشترک می تواند آغاز یک رفاقت پایدار میان دو نفر باشد. توصیه می شود تمام این موارد به وجود آمده سپس افراد با یکدیگر ازدواج کنند. زیرا همان طور که گفته شده است همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

 

8. انتظار تغییر شریک زندگی را نداشته باشید

افراد در طول زندگی همیشه در حال تغییر هستند. اما این تغییرات به روش های قابل پیشبینی انجام نمی گیرند. افرادی که فکر می کنند بعد از ازدواج می توانند شریک زندگی خود را آن گونه که می خواهند تغییر دهند. همیشه در زندگی به مشکل خواهند خورد. بنابراین اگر شریک زندگی دارای مشکلی بود فرد سعی کند همان گونه او را بپذیرد و قبول کند.

قبل از ازدواج چه کنیم

بداند که این مشکل تا انتهای زندگی با آن ها همراه خواهد بود. هرچند گاهی ممکن است مشکلات تحت تاثیر شرایطی از بین بروند. اما این یک احتمال است و بهتر است برای شروع زندگی مشترک احتمالات را در نظر نگیرند. افراد باید سعی کنند همیشه با واقعیت ها همسر خود انتخاب کرده و با آن روبرو شوند.

 

به عنوان مثال اگر فرد دارد با شخصی ازدواج می کند که دارای اعتیاد است، باید همان گونه که هست او را بپذیرد. این فرد بعد ها می تواند اعتیاد خود را کنار بگذارد. اما این احتمال که اعتیاد را کنار نگذارد نیز وجود دارد. پس اگر شخصی انتخابی کرد در بدترین شرایط نیز باید به پای انتخاب خود بایستد.

 

همچنین گاهی افراد صراحتاً اعلام می کنند که بچه نمی خواهند. پس طرف مقابل آن ها اگر قبول کرد به این امید قبول نکند که شاید بعد از ازدواج بتواند ذهنیت او را تغییر دهد. با اینکه احتمال این وجود دارد که فرد بعد از ازدواج بچه بخواهد. اما افراد باید توجه داشته باشند که بر اساس احتمالات زندگی خود را بنا ننهند.

 

9. بهداشت روانی الگوهای رفتاری شخصیتی ارزیابی شوند

گاهی افراد ممکن است تحت فشارهای محیطی، ژنتیکی و خانوادگی در معرض آسیب قرار بگیرند. همچنین ممکن است افراد به لحاظ شخصیتی یا روان شناختی دچار مشکلاتی باشند. این مسائل موضوع جدید عجیب و غیر عادی نیست. اما اینکه افراد با همان زخم ها وارد یک رابطه جدی شوند این مسئله می تواند یک مشکل جدی و اصلی باشد.

 

همچنین امکان دارد مشکل آن ها در رابطه جدی یا ازدواج تشدید یابد. همچنین انتخاب با وجود این مشکلات ممکن است به آن ها اطرافیان و فرزندان احتمالی آسیب برساند. بهتر است افراد قبل از ازدواج و حتی قبل از یک رابطه عاطفی و عاشقانه از یک متخصص کمک بگیرند. متخصص سنجش و ارزیابی روابط می تواند در این موارد کمک بسیار بزرگی به افراد کند.

 

این متخصص الگو های شخصیتی مخرب را تشخیص داده و به طور مجزا به هر کدام از طرفین می گوید. بهتر است از این مسائل افراد آگاه باشند و برای رفع آن بکوشند. افراد با تشخیص مشکلات خود می توانند آن را حل کرده و برای بهبود خود تلاش کنند. توصیه می شود تا رفع کامل این مشکلات و آسیب ها مراسم ازدواج انجام نگیرد.

 

10. پیش از ازدواج الگوهای عاطفی شناسایی شود

بسیار مهم است که پیش از ازدواج افراد الگو ها و نیازهای عاطفی یکدیگر را بشناسند و کشف کنند. نیاز های عاطفی از مهم ترین موارد پیش از ازدواج می باشند. افراد باید بتوانند شریک عاطفی خوبی برای یکدیگر باشند. برای شریک عاطفی خوب بودن لازم است که هر دو طرف نیازهای عاطفی یکدیگر را به خوبی بشناسند.

آموزش های قبل از ازدواج ،قبل از ازدواج باید به چه نکاتی توجه کرد

آن ها باید با زبان عشق یکدیگر آشنایی کامل داشته باشند. همچنین به هیجانات مثبت هم پاسخ درستی بدهند. گاهی رمانتیک بودن، رفتار های جنسی صحیح، تفریحات، شیطنت ها، شادی و رقص جز هیجانات مثبت نیاز های عاطفی افراد می باشد. همه این موارد برای داشتن یک رابطه خوب حیاتی است موارد نام برده شده جز هیجانات مثبت و نیازهای عاطفی صحیح در بین افراد می باشد.

 

تنها افراد صمیمی و نزدیک به هم این توقعات را از یکدیگر دارند. در رابطه هر دو طرف باید از روزمرگی پیشگیری کنند. همچنین باید اقداماتی را برای تکراری نشدن زندگی شان انجام دهند. لذت بردن از یکدیگر قسمتی از یک رابطه خوب می باشد. این موارد کمک می کنند که افراد در طول زمان از یک دیگر راضی باشند. همچنین رابطه آن ها را خسته نکند.

 

بیشتر بخوانید: ترفندهای جذب زنان و عاشق کردن آنها!

 

دیگر نکات مهم که باید قبل از ازدواج بدانید

یکی دیگر از مهم ترین نکات پیش از ازدواج تکمیل کننده یکدیگر بودن زوجین است. در روابط عاشقانه و عاطفی که صمیمیت وجود دارد. لازم است دو طرف دلبستگی ایمنی نسبت به یکدیگر داشته باشند. همچنین آن ها باید برای ارتقا و رشد شریک زندگی شان تلاش و کوشش نمایند. بهتر است افراد در این روابط از سرکوب و محدودیت به شدت پرهیز کنند.

 

زیرا محدودیت ها باعث دلزدگی و دلمردگی طرف مقابل می شوند. همچنین سرکوب کردن علاقه و هیجانات مثبت را در دو طرف از بین می برد. به طور کلی انسان موجودی آزادی خواه می باشد. آزادی شریک زندگی باعث ایجاد پیشرفت برای او و رابطه می شود. حمایت کردن شریک عاطفی می تواند پایه های رابطه را محکم تر کند و عشق میان دو نفر را عمیق تر سازد.

 

مقبولیت ظاهر پیش از ازدواج

رعایت کردن این موارد موجب پیوند عمیق بین قلب های دو طرف می شود. همچنین آن ها را روز به روز عاشق تر می کند. برای همه افراد لازم است که پیش از ازدواج ظاهر و قیافه یکدیگر را بپسندند. گاهی افراد از اطرافیان خود می شنوند که ظاهر در ازدواج اهمیت چندانی ندارد. همچنین بعد از مدتی ظاهر افراد عادی می شود.

 

علاوه بر این افراد دیگری هستند که این توسعه را به اطرافیان خود می کنند و فکر میکنند واقعاً همچین چیزی ممکن است. در حالی که این طرز فکر کاملاً اشتباه می باشد. حتماً لازم نیست فرد برای ازدواج به دنبال شخصی باشند که زیبایی های ظاهری فراوانی داشته و بی عیب و نقص باشد. زیرا افراد هر اندازه که زیبا باشند دارای عیب و نقص هایی می باشند.

 

زیبایی ظاهر باید به حدی باشد که مورد تایید طرف قرار بگیرد. زمانی که در ذهن خود فرد حس کند که ظاهر طرف مقابل را پسندیده است. این مرحله را پشت سر گذاشته است. اما اگر با خود بگوید که بعد ها به ظاهر او عادت خواهم کرد دچار شکست در زندگی خواهد شد. علاوه بر این دوست نداشتن ظاهر طرف مقابل از به وجود آمدن عشق جلوگیری می کند.

 

مقایسه خانواده ها پیش از ازدواج

بسیار مهم است که دو خانواده از هر لحاظ با یکدیگر همکف باشند. هم کف بودن به معنی تناسب دو خانواده با یک دیگر در اکثر زمینه ها می باشد. بهتر است افراد کسی را برای زندگی انتخاب کنند که از لحاظ مالی عقیدتی، تحصیلی، فرهنگی و خانوادگی دارای تناسب باشند.

نکات قبل از ازدواج ایرانی ،قبل از ازدواج باید به چه نکاتی توجه کرد

این تفاوت ها و اختلافات می تواند آینده هر دو طرف را به خطر بیندازد. شاید در زمان نامزدی و اوایل ازدواج تفاوت ها تاثیر چندانی بر زندگی نداشته باشند. اما بعد ها و با گذشت زمان کم کم خود را نشان می دهند. همچنین با به دنیا آمدن فرزندان به اوج می رسند.